Pozbądź się starego lakieru – po rozkręceniu roweru należy pozbyć się starej powłoki lakierniczej. Zetrzyj ją papierem ściernym. Praca ta wymaga dokładności, jest czasochłonna i męcząca. Jednak dołóż wszelkich starań aby wykonać ją jak najdokładniej. W sklepach można kupić specjalne środki tzw. ściągacze starego lakieru. Ramę maluje się takim produktem, a po kilku minutach ściąga się stary lakier szpachelką. Środek taki w cale nie ułatwia pracy. Przed malowaniem możesz także naprawić niedoskonałości ramy. Wszelkiego rodzaju wgniecenia zamaskuj używając szpachli samochodowej. Gdy jest już wszystko gotowe odtłuść wszystkie elementy, które chcesz pomalować. Możesz do tego wykorzystać benzynę ekstrakcyjną, rozpuszczalnik, czy płyn „Ludwik” rozpuszczony w wodzie.
Nałóż podkład – gdy rama jest już odpowiednio przygotowana do malowania przychodzi kolej na nałożenie podkładu. Pamiętaj o odpowiednim jego doborze. Do jasnego koloru bazowego wybierz równie jasny podkład i odwrotnie do ciemnej bazy zastosuj ciemny podkład. Po malowaniu poczekaj do pełnego utwardzenia. Podkład można przetrzeć papierem ściernym tzw. wodnym (o małych oczkach) aby wyrównać niedoskonałości powstałe podczas malowania.