Aktualności:

Jeździmy w każdy ostatni piątek miesiąca o 18:00, ruszamy ze Starego Rynku w Bydgoszczy (gdy rynek zamknięty to spod pomnika Kazimierza Wielkiego)

Main Menu

Drogi rowerowe w powiecie bydgoskim

Zaczęty przez w4b, Marzec 20, 2011, 15:37:24

« poprzedni - następny »

w4b

CytujW trakcie trzeciej kadencji Rady Powiatu wybudowano ponad 42 km ścieżek rowerowych, z tego ponad 35 km w 2010 roku dzięki dofinansowaniu Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz wsparciu gmin z terenu powiatu bydgoskiego.
Gmina Koronowo
Na terenie gminy powstało prawie 10 km ścieżek, podzielonych na 4 odcinki:

       
  • wzdłuż drogi powiatowej nr 1525 C od miejscowości Samociążek do miejscowości Koronowo, która połączy istniejącą ścieżkę rowerową w miejscowości Samociążek i dowiąże ją do projektowanej ścieżki rowerowej na ul. Alei Wolności w Koronowie.
  • od Koronowa do Pieczysk - umiejscowiona wzdłuż ulicy Letniskowej
  • wzdłuż drogi powiatowej 1522 C Wtelno-Gościeradz, w jej bezpośrednim zasięgu znajduje się  dworek Leona Wyczółkowskiego w Gościeradzu.
  • wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 244 od drogi krajowej nr 25 w miejscowości Tryszczyn do drogi powiatowej nr 1522C w miejscowości Wtelno.
Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013

Więcej http://powiat.bydgoski.pl/index/strona/url/253-Budowa%20%C5%9Bcie%C5%BCek%20rowerowych%20w%20powiecie%20bydgoskim

Niestety jakość tych dróg ma wiele do życzenia.... nierówny asfalt już w momencie położenia, wielokrotnie poprzecinany wyjazdami z posesji, krawężniki w poprzek drogi, otwory w asfalcie...
Mnóstwo unijnych pieniędzy zmarnowanych.
[table] [tr] [td]   [/td] [td] [/td][/tr][/table]

Lukaszdevil

Co prawda korzystałem tylko z kilku z tych dróg, może jak piszesz Wab jakość nie najlepsza, ale i tak biją na łeb te ścieżki, które są w Bydgoszczy. Mówię tylko o ścieżkach w gminie Sicienko, te ujeżdżałem. ;)

w4b

#2
Jasne że są lepsze od śmieszek rowerowych np z kostki ale zauważ że wydając taką samą a nawet mniejszą kasę mogły by być znacznie lepsze a nawet idealne! Wystarczylo by się stosować do kilku tak naprawdę drobnych wskazówek:

- stosować rozściełacz asfaltu zamiast rozlewania asfaltu łopatą a potem ubijania
- zrównać wyjazdy z posesji z wysokością drogi rowerowej tak by droga stanowila jedną ciągłość

Dodatkowo by zaznaczyć kierowcom wyjeżdżającym z posesji że przecinają drogę rowerową warto by namalować znak poziomy (rower) + linię zatrzymania by sobie parkingu nie na podjeździe z niej nie uczynili.

Takim sposobem nawet trenujący kolaże chętnie by nią jechali, a obecnie poruszać się nią będą tylko niektórzy bo wygodniej i szybcjiej jedzie się asfaltem.

Unia dała kupę kasy na to i drugi raz nie da, więc ta droga będzie tam na długie lata i nikt jej nie poprawi bo kasa już została raz wydana.
[table] [tr] [td]   [/td] [td] [/td][/tr][/table]