Aktualności:

Jeździmy w każdy ostatni piątek miesiąca o 18:00, ruszamy ze Starego Rynku w Bydgoszczy (gdy rynek zamknięty to spod pomnika Kazimierza Wielkiego)

Main Menu

[Bublewicz] Prawo ruchu drogowego cofa się w rozwoju - Sprzeciw!

Zaczęty przez w4b, Listopad 15, 2012, 11:16:17

« poprzedni - następny »

w4b

Projekt Parlamentarnego Zespołu ( [email protected] ) w zakresie ruchu rowerowego zawiera rozwiązania niezgodne z porządkiem konstytucyjnym, wzajemnie sprzeczne, niebezpieczne i cofające Polskę do czasu sprzed "rowerowej" nowelizacji ustawy Prawo o Ruchu Drogowym.

Proponowany nowy przepis art. 33 ust 1b. o treści:
"Kierujący rowerem przed wjazdem na przejazd dla rowerzystów obowiązany jest zatrzymać się, także wówczas gdy dla niego wyświetlany jest sygnał zielony; może wjechać na przejazd dopiero po upewnieniu się, że kierujący pojazdami ustępują mu pierwszeństwa"

Proponowany przepis art. 33 ust. 1b jest bowiem sprzeczny między innymi z art. 16 ust. 2 Konwencji Wiedeńskiej o Ruchu Drogowym, nakazującym kierującym pojazdem zmieniającym kierunek ruchu ustępowanie pierwszeństwa rowerzystom jadącym na wprost

Czyli: Parlamentarny zespół ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego chce nakazać rowerzystom, by zatrzymywali się na drodze rowerowej przed samochodem nawet wtedy, gdy mają zielone światło.

Źródłó: http://miastadlarowerow.pl/index_wiadomosci.php?dzial=2&kat=9&art=97

http://opole.gazeta.pl/opole/1,35114,12853972,Poslowie_chca_utrudnic_zycie_rowerzystom__Dla_ich.html
[table] [tr] [td]   [/td] [td] [/td][/tr][/table]

zibi_4don

Co?  :o


To jak ja będę miał czerwone, a samochody zielone to żądam, aby kierowcy pojazdów zatrzymywali i upewniali się, czy z przyczyn bliżej nie określonych nie wjadę im przed maskę. Sprawiedliwość musi być. K**** MAĆ

Flora

Najprostszym rozwiązaniem jest ograniczenie sygnalizacji do świateł pomarańczowych ostrzegawczych i adaptacja zasad dobrego wychowania czyli niezależnie od sytuacji pierwszeństwo mają kobiety i osoby starsze, albo jak w służbie zdrowia wprowadzić rejestrację na konkretną godzinę dla każdego chcącego pokonać skrzyżowanie. Na drugim rozwiązaniu państwo mogłoby zarobić udostępniając system planowania trasy...

w4b

[table] [tr] [td]   [/td] [td] [/td][/tr][/table]