Aktualności:

Jeździmy w każdy ostatni piątek miesiąca o 18:00, ruszamy ze Starego Rynku w Bydgoszczy (gdy rynek zamknięty to spod pomnika Kazimierza Wielkiego)

Main Menu

[Usterki i buble] ul. Artyleryjska na wysokości cmentarza

Zaczęty przez Lord Golem, Lipiec 06, 2011, 00:10:00

« poprzedni - następny »

Lord Golem

Znaki w skrajni DDR a nawet na drodze a o śmietniku już nie wspomnę



April

Tutaj też ciekawe rozwiązanie poprowadzenia ścieżki na most dookoła.
Przejście dla pieszych jest najkrótszą drogą na most i z mostu i wiele rowerzystów po prostu wybiera przejazd chodnikiem... Nie wiem czemu tam nie znalazło się miejsce na ścieżynkę, tylko trzeba ślimakiem z dużą prędkością zjeżdżać z mostu... A siła odśrodkowa tam działa niemiłosiernie :P

Lord Golem

Cytat: April w Lipiec 06, 2011, 11:34:42
Tutaj też ciekawe rozwiązanie poprowadzenia ścieżki na most dookoła.
Przejście dla pieszych jest najkrótszą drogą na most i z mostu i wiele rowerzystów po prostu wybiera przejazd chodnikiem... Nie wiem czemu tam nie znalazło się miejsce na ścieżynkę, tylko trzeba ślimakiem z dużą prędkością zjeżdżać z mostu... A siła odśrodkowa tam działa niemiłosiernie :P

No cóż,ktoś bał się że rowerzyści, o przepraszam użytkownicy rowerów, będą za szybko wjeżdżali na wspaniałą, nową ulicę. Bo ulica jest dla samochodów a nie dla pieszych i użytkowników rowerów. To myślenie nas daleko nie zaprowadzi. 

April

Myślisz? Szkoda tylko, że nawet na Twoim zdjęciu widać, że na przejściu jest sygnalizacja świetlna. A parę metrów dalej przy wejściu na cmentarz już jej nie ma, a tam jest więcej kierunków (3) w które trzeba patrzeć czy nic nie jeździe, co nie poprawia bezpieczeństwa a tym miejscu, mimo obecności niby-zatoczki.

Lord Golem

Ten wcześniejszy mój głos to ironia.
Po wczorajszym spotkaniu z Olivierem, który pokazał że we Francji zrozumiano, że miasta są dla ludzi a nie dla samochodów, to kierowca ma obowiązek przepuścić pieszego w każdym miejscu jezdni, a nie żeby pieszy czekał na przejściu na "łaskawe" zatrzymanie się przy przejściu.
We Francji przebudowuje się przejścia dla pieszych na chodniki z dopuszczalnym przejazdem dla samochodów, co oznacza że to kierowca blachosmrodu musi oczekiwać na przejazd a nie pieszy na przejściu.

Kidllerr

W tej sprawie trzeba sformułować oficjalne pismo i dostarczyć za potwierdzeniem odbioru do ZDMiKP celem naniesienia poprawek w projekcie. Krótko i konkretnie.

bir

i czekać na budżet na remont tego odcinka drogi.
Co ciekawe: zjeżdżając/wjeżdżając po tej krętej drodze, mimo, że nadrabiamy odległości to oszczędzamy czasu. Przećwiczyłem kilka razy: jedne światła, potem następne....

W pobliżu cmentarza jest jeszcze gorszy bubel: http://www.rower.byd.pl/index.php?id=468 ktoś na to pozwolił....nie ma mowy tutaj o oddanej inwestycji którą trzeba by naprawiać: można było od razu budować je 20cm dalej. Sprawa zgłoszona już do 3 wydziałów i wszyscy załamują ręce...
"Miasta nie składają się tylko z domów i ulic, ale z ludzi i ich nadziei"  św. Augustyn

Lord Golem

Cytat: bir w Lipiec 06, 2011, 14:10:24
i czekać na budżet na remont tego odcinka drogi.
Co ciekawe: zjeżdżając/wjeżdżając po tej krętej drodze, mimo, że nadrabiamy odległości to oszczędzamy czasu. Przećwiczyłem kilka razy: jedne światła, potem następne....

W pobliżu cmentarza jest jeszcze gorszy bubel: http://www.rower.byd.pl/index.php?id=468 ktoś na to pozwolił....nie ma mowy tutaj o oddanej inwestycji którą trzeba by naprawiać: można było od razu budować je 20cm dalej. Sprawa zgłoszona już do 3 wydziałów i wszyscy załamują ręce...

co gorsze, już widziałem pieszych omijających zastawiony chodnik przez sprzedających i idących tym "tunelem dla rowerzystów" - ciekawe kiedy tam będzie wypadek.

April

Cytat: Lord Golem w Lipiec 06, 2011, 14:28:46
"tunelem dla rowerzystów"
(off top)  Fajnie byłoby zrobić podziemne tunele dla rowerzystów :D "Podziemne miasto rowerzystów"... Hihi :p

bir

nie wywołuj wilka z lasu! jeszcze jakiś specjalista od bezpieczeństwa ruchu drogowego stwierdzi że rowerzystów i pieszych faktycznie należy zepchnąć do podziemia. A to już byłaby totalna klęska....
"Miasta nie składają się tylko z domów i ulic, ale z ludzi i ich nadziei"  św. Augustyn

April

Szczerze mówiąc wolałabym jeździć w tunelu (bez pieszych) jak szczur na dobrze przygotowanej trasie, z dobrą nawierzchnią, z połączeniami do każdego miejsca w mieście niż na tych naszych śmieszkach...

I raczej nigdy do realizacji takiego pomysłu nie dojdzie, bo ludzie garną do słońca :) I fajniej jeździ się podziwiając piękne miejskie krajobrazy... a nie z nosem w dół uważając to na studzienkę, to na brak kostki burkowej, kosz na śmieci, drzewo, ławeczkę, znak drogowy, pieszego, zaparkowany samochód itd...

bir

a jednak są próby tworzenia przejść podziemnych itp. Pamiętaj że takowe stwarzają także problemy z bezpieczeństwem. Szczególnie w godzinach wieczornych i nocnych....nawet jak są dobrze oświetlone.
"Miasta nie składają się tylko z domów i ulic, ale z ludzi i ich nadziei"  św. Augustyn

April

Tak, wiem. Także ze względu na porę roku. Zimą np. mimo, że do środka nie pada śnieg, to w tunelach robi się bardzo zimno i powstaje gołoledź.

Lord Golem


MuadDib

w ramach odwetu powinno się zrobić akcję i im zamurować te chatki od przodu  ;)

Pichulec


bir

Cytat: MuadDib w Lipiec 21, 2011, 03:48:00
w ramach odwetu powinno się zrobić akcję i im zamurować te chatki od przodu  ;)

to nie wina handlowców: ktoś wydał im zezwolenie na to. Sprawa już od jakiegoś czasu wędruje po różnych biurach urzędu i podczas najbliższego spotkania prezydenta z pełnomocnikiem będzie to jeden z najważniejszych tematów.
"Miasta nie składają się tylko z domów i ulic, ale z ludzi i ich nadziei"  św. Augustyn

Lord Golem

Cytat: bir w Lipiec 21, 2011, 10:25:15
Cytat: MuadDib w Lipiec 21, 2011, 03:48:00
w ramach odwetu powinno się zrobić akcję i im zamurować te chatki od przodu  ;)

to nie wina handlowców: ktoś wydał im zezwolenie na to. Sprawa już od jakiegoś czasu wędruje po różnych biurach urzędu i podczas najbliższego spotkania prezydenta z pełnomocnikiem będzie to jeden z najważniejszych tematów.

Ktoś wydał zezwolenie na handel na chodniku? Myślałem że po to się buduje stragany żeby nie handlować na chodniku tarasując przejście.  A co to za stwarzanie niebezpiecznych sytuacji przez te pseudo-parkany przy tych budkach. To kompletny brak wyobraźni!!

Chyba musi być wypadek żeby ktoś zaczął myśleć.

MuadDib

Cytat: bir w Lipiec 21, 2011, 10:25:15to nie wina handlowców: ktoś wydał im zezwolenie na to.
na te wystające płoty, luźno ułożone pustaki i śmieci na drodze rowerowej też dostali zezwolenie? poza tym oni nigdy nie szanowali tej ścieżki rowerowej (było nawet gorzej niż obecnie) więc nie są bez winy - jakby pomyśleli i wybudowali z odstępem to nawet głupota urzędnicza by nie stanowiła problemu

a największy błąd został popełniony już na samym początku - trzeba było na tym odcinku gdzie są handlarze oddzielić ścieżkę od chodnika barierkami i by było po sprawie

Lord Golem

Cytat: MuadDib w Lipiec 21, 2011, 11:12:59
a największy błąd został popełniony już na samym początku - trzeba było na tym odcinku gdzie są handlarze oddzielić ścieżkę od chodnika barierkami i by było po sprawie

ja dorzuciłbym jeszcze zasieki, drut kolczasty i płot po napięciem,   na głupotę nie ma rady!

bir

stragany zgodnie z prawem powinny być odsunięte o minimum 20 cm od drogi rowerowej. zgodnie z Najlepszą Praktyką stosuje się skrajnie nawet 50 cm. tutaj skrajnie masz 0 cm a mimo to zezwolenie na budowę jest.
"Miasta nie składają się tylko z domów i ulic, ale z ludzi i ich nadziei"  św. Augustyn

Lord Golem

http://www.facebook.com/notes/pe%C5%82nomocnik-prezydenta-miasta-bydgoszczy-ds-komunikacji-rowerowej/stanowisko-pe%C5%82nomocnika-ds-komunikacji-rowerowej-w-sprawie-wydania-zezwolenia-na/160461947365453

....ciekawe co to wszystko da?

//edit: admin - pozwoliłem sobie wkleić zawartość, myślę że autor się nie obrazi ;)

PPMBdsKR028/11                                                                                  Bydgoszcz, 26.07.2011





Sz. P.

Stefan Markowski

Zastępca Prezydenta Miasta Bydgoszczy



Stanowisko Społecznego Pełnomocnika ds. Komunikacji Rowerowej w sprawie wydania zezwolenia na budowę pawilonów handlowych przy ul. Zaświat, niezgodnego z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie.

Wniosek:

     Mając na uwadze dobro i bezpieczeństwo rowerzystów poruszających się po drogach publicznych wnioskuję do Prezydenta o zlecenie odpowiednim służbom działań mających na celu przesunięcie pawilonów kwiatowych przy ul. Zaświat, których zezwolenie na budowę zostało wydane z naruszeniem obowiązującego prawa.

Uzasadnienie:

   1. Pawilony handlowe zostały ulokowane w pasie drogowym przy ul. Zaświat znajdującym się pomiędzy terenem cmentarza a biegnącą tam linią kolejową. Bezpośrednio przy cmentarzu znajduje się droga rowerowa biegnąca od ul. Artyleryjskiej do ul. Powstańców Warszawy. Już na etapie projektowania i jej budowy dopuszczono rozwiązania, które rzutują na pogorszenie warunków i bezpieczeństwa poruszania się po niej rowerzystów:

●      Pomimo rezerw terenowych nie zachowano skrajni po wschodniej stronie drogi rowerowej, gdzie zwęża ją zabytkowy mur cmentarza

●      Nie zachowano ciągłości nawierzchni: na całej długości zastosowano nawierzchnię z kostki betonowej, ale na wysokości cmentarza ewangelickiego zostawiono kostkę kamienną co szczególnie przy wilgotnej nawierzchni może prowadzić do niekontrolowanego poślizgu rowerzysty.

    2. Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. z dnia 14 maja 1999 r.) w załączniku 1 określa skrajnię poziomą drogi rowerowej, która powinna wynosić minimum 20 cm.  Dodatkowo,  zgodnie z Najlepszą Praktyką (Kopta T., Hyła M., Standardy techniczne dla infrastruktury rowerowej miasta Słupska, Pracownia Edukacji Marcin Hyłą, 2008),  tam gdzie zasoby terenowe pozwalają na to,  zaleca się zachowanie większej skrajni niż zakłada rozporządzenie.

   3. Po stronie zachodniej drogi rowerowej zarządca drogi zgodził się na lokalizację w pasie drogowym tymczasowych obiektów budowlanych (decyzja ZDMiKP z dnia 17.04.2009 roku w sprawie lokalizacji tymczasowych obiektów budowlanych przy ul. Zaświat w Bydgoszczy, sygnatura:ZDM-TP-4140/402/09). Dnia 15.11.2010 roku Wydział Administracji Budowlanej zgodnie z artykułem 61 paragraf 4 Kpa poinformował m.in. zarządcę drogi o wszczęciu postępowania w sprawie o budowę pawilonu handlowego o charakterze tymczasowym (sygnatura pisma W.A.B.II.7353-1675/10).

Podjęte działania:

     Dnia 27 kwietnia po zgłoszeniu do Pełnomocnika ds. komunikacji rowerowej domniemania naruszenia obowiązującego prawa przez inwestora realizującego inwestycję skierowałem prośbę i interwencję z sugestią wstrzymania prac budowlanych  do:

●      Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej:  który w piśmie z dnia 20.06.2011 informuje, ,,że nie dostrzega podstaw, aby mógł wyegzekwować od inwestora przesunięcie straganów handlowych przy ul. Zaświat (w celu zachowania skrajni ścieżki rowerowej)". Wskazuje także, że projekt został wykonany przez projektanta z uprawnianiami i zatwierdzony przez WAB.

●      Inspektoratu Nadzoru Budowlanego: skierował sprawę do ZDMiKP nie podejmując innych działań.

●      Wydziału Administracji Budowlanej; który przedstawił dokumentację, w której na żadnym z planów nie ma informacji, że pawilony są zlokalizowane przy drodze rowerowej.

Wnioski i postulaty:

Zauważyć należy, że:

●      Pawilony budowane są zgodnie z wydanym zezwoleniem, więc to nie inwestor złamał obowiązujące prawo.

●      Zarządca drogi oddając teren w dzierżawę powinien kierować się w pierwszej kolejności bezpieczeństwem użytkowników drogi. Dlatego nawet jeżeli na projekcie zagospodarowania terenu droga została oznaczona jako ciąg utwardzony, powinien poinformować Wydział Administracji Budowlanej, lub wziąć udział w konsultacji lokalizacji tak, by nie powodował on obniżenia jakości trasy rowerowej.

●      Wydanie decyzji powinna poprzedzić wizja lokalna, która pozwoliłaby uniknąć realizacji projektu określanego przez rowerzystów jako ,,bubel", czy też ,,pseudo drogę rowerową"[1] .

Zachowanie skrajni drogi rowerowej jest niezwykle ważne ze względu na bezpieczeństwo poruszających się po niej rowerzystów. W przypadku wyprzedzenia/wymijania się dwóch rowerzystów zachodzi konieczność zjechania do krawędzi jezdni. Skrajnia ma zapobiegać zahaczeniu wystającymi elementami roweru (kierownica, sakwa itp.) o przeszkodę. Znane są przypadki gdy rowerzysta zahaczając o obiekt znajdujący się w skrajni uległ wypadkowi. Może mieć to negatywne konsekwencje zdrowotne dla rowerzysty, a także obarcza odpowiedzialnością za wypadek zarządcę drogi.

Nie leży w kompetencji Pełnomocnika Prezydenta Miasta Bydgoszczy ds. komunikacji rowerowej rozstrzyganie na jakim etapie popełniono błąd. Mając jednak na uwadze bezpieczeństwo rowerzystów, których prawa mam obowiązek chronić, wnoszę o zmianę umowy dzierżawy terenu i przestawienie pawilonów tak, by znajdowały się one poza skrajnią drogi rowerowej. W obecnej sytuacji, szczególnie po zmierzchu może dochodzić do niebezpiecznych sytuacji (brak zachowania skrajni z dwóch stron, często wystające na drogę rowerową elementy ruchomych drewnianych ścianek pomiędzy pawilonami, słabe oświetlenie miejsca). Należy także zwrócić uwagę by elementy ogrodzenia oraz inne przedmioty należące do inwestora nie wystawały poza wyznaczony obszar skrajni.



                                                                                  Z poważaniem

                                                                                  Łukasz Juszczak





[1] Omawiana droga rowerowa została opisana, sfotografowana i sfilmowana, a materiał umieszczony na Forum Bydgoskiej Masy Krytycznej i serwisie YouTube.com

Grzehu

Chociaż coś takiego się tam wydarzyło:
- przed


- po


Oczywiście brakuje do zgodności z przepisami, ale wystarczył jeden list. :)

kris_bdg


Grzehu

Ja bym jeszcze prosił admina o zmianę tytułu wątku na prawidłowy pod względem ortograficznym.  :D

Lord Golem


Grzehu


April

Dzieje się wszędzie - ścieżki i chodniki są czyszczone na całej trasie.
Nie chciałabym nikogo obrazić, ale to są chyba więźniowie, albo inni odbywający prace społeczne - dziś widziałam ekipę około 10-15 osób na ul. Ludwikowo, którzy właśnie wycinali trawę spomiędzy kostki i itp. prace wykonywali.
Akurat przed zimą najlepszy czas - ciekawe jak to będzie z odśnieżaniem ;)

kris_bdg

Jak zamontujemy pługi do rowerów to akcja odśnieżania powinna się udać ;)