Aktualności:

Jeździmy w każdy ostatni piątek miesiąca o 18:00, ruszamy ze Starego Rynku w Bydgoszczy (gdy rynek zamknięty to spod pomnika Kazimierza Wielkiego)

Main Menu

[film] Kontrapasy rowerowe

Zaczęty przez w4b, Lipiec 01, 2011, 15:43:57

« poprzedni - następny »

w4b

[table] [tr] [td]   [/td] [td] [/td][/tr][/table]

Lord Golem

Artykuł ze strony Miasta dla Rowerów

http://miastadlarowerow.pl/index_wiadomosci.php?dzial=2&kat=8&art=10

Szczególnie zwracam uwagę na informację dotyczącą przepisów, że nie trzeba stosować oznakowania poziomego, a minimalny przekrój jezdni na której można dopuścić ruch rowerowy pod prąd to 3,75 m (można na niej parkować samochodami).

Kolejny argument do promowania w Bydgoszczy!

Lord Golem

Niech władze Bydgoszczy biorą przykład od władz Gdańska

http://miastadlarowerow.pl/imgekoprojekty/file/artykuly/gdansk_ulotka.pdf

Chciałbym w przyszłości zobaczyć takie logo ale mówiące o Bydgoszczy


Lord Golem

#3
Szczecin też wprowadza zmiany mimo sprzeciwów handlowców buduje kolejny kontrapas

http://www.mmszczecin.pl/376296/2011/6/22/nowe-kontrapasy-w-centrum-budza-kontrowersje?category=news


A to jak wygląda pierwszy kontrapas w Szczecinie



Seba

a u nas handlowcy są traktowani jak święte krowy i nie są w stanie uwierzyć w to, że na rowerze do sklepu może przyjechać jeszcze więcej osób...

Lord Golem

Cytat: Seba w Lipiec 03, 2011, 00:30:47
a u nas handlowcy są traktowani jak święte krowy i nie są w stanie uwierzyć w to, że na rowerze do sklepu może przyjechać jeszcze więcej osób...

Nie tyle co przyjechać a dojść. Na takiej Dworcowej więcej ludzi przyjdzie jak nie będą musieli się przeciskać obok samochodów.
Niech media pokazują takie zdjęcia jak zamieścił w4b z Danii a nie przykłady z Nowego Jorku.

gp111

Cytat: Seba w Lipiec 03, 2011, 00:30:47
a u nas handlowcy są traktowani jak święte krowy i nie są w stanie uwierzyć w to, że na rowerze do sklepu może przyjechać jeszcze więcej osób...
Z tym jeżdżeniem do centrum miasta na zkupy rowerem, to niestety, ale wątpliwy argument. Nie wyobrażam sobie zostawić rower pod marketem (nawet przypięty do stojaka) i pójść spokojnie na zakupy. No chyba, że przy rowerze zostawał by jakiś pitbull. Jeszcze tak daleko nie jesteśmy i długo nie będziemy. Jak na razie, to rower służy mi wyłącznie do rekreacji, bo co z nim zrobić jeśli mam coś do załatwienia, a z pojazdem wszędzie nie wejdę. Swoją drogą szkoda, że nie ma nigdzie (centrum miasta, większe hipermarkety, kina, itp.) parkingów rowerowych - nadzorowanych za przysłowiowy 1zł.

Seba

Są tworzone takie parkingi dla rowerów, z których żeby ukraść rower trzeba chyba dynamitu użyć, bo są one "zamknięte" np. z wykorzystaniem karty miejskiej. gp111 sory, ale Twój sposób myślenia doprowadzilby do tego, że z roweru nie można byłoby na chwilę spuścić z oka. Pierwsza sprawa parkingów to ich ujmijmy to poprawność (przynajmniej U-kształtne, a nie wyrwikółka), a druga to poprawny sposób zapinania roweru (Pioch wrzucił niedawno zdjęcia jak tego robić nie wolno). Ja nie mam problemów, żeby np. zostawić rower na Gdańskiej i iść pozałatwiać swoje sprawy. Fakt, nie mam pojazdu wartego nie wiem, jakie pieniądze, ale nie mogę też się bać go zostawiać. Parkingi przed marketami powinny być monitorowane zresztą, ale z tym różnie bywa

Lord Golem

Cytat: gp111 w Lipiec 03, 2011, 14:42:25
Z tym jeżdżeniem do centrum miasta na zakupy rowerem, to niestety, ale wątpliwy argument. Nie wyobrażam sobie zostawić rower pod marketem (nawet przypięty do stojaka) i pójść spokojnie na zakupy. No chyba, że przy rowerze zostawał by jakiś pitbull. Jeszcze tak daleko nie jesteśmy i długo nie będziemy. Jak na razie, to rower służy mi wyłącznie do rekreacji, bo co z nim zrobić jeśli mam coś do załatwienia, a z pojazdem wszędzie nie wejdę. Swoją drogą szkoda, że nie ma nigdzie (centrum miasta, większe hipermarkety, kina, itp.) parkingów rowerowych - nadzorowanych za przysłowiowy 1zł.

dziękuję że dzielisz się swoimi spostrzeżeniami
ale jeżeli rower jet dla ciebie tylko formą rekreacji to nie powinnaś sondować czy rower może służyć na zakupy.

PanF4

Petycje,petycje i petycje!wszystko poparte zdjęciami i raportami z miast europejskich!

Lord Golem

Cytat: PanF4 w Lipiec 03, 2011, 21:59:56
Petycje,petycje i petycje!wszystko poparte zdjęciami i raportami z miast europejskich!

o jakich miastach myślisz? europejskich czy tylko polskich?

przyznam się że po dyskusji Marka Dworaka i Marcina Hyły, stwierdziłem że argumentów trzeba szukać tylko w Polsce bo dla niektórych urzędników inne kraje w Europie mają przepisy zgodne z przepisami Unii Europejskiej ale nie zgodne z polskimi a więc złe ! !   :-\

Kto pisze petycje? Mogę postarać się poszukać dokumentacji fotograficznej.

Seba

Znaczy petycje piszą chyba wszystkie miasta zrzeszone w stowarzyszeniu Miasto dla Rowerów (my równiez). A jeśli chodzi o odwolania się do polskich miast to zawsze stawia się Gdańsk na pierwszym miejscu

bir

Cytat: Lord Golem w Lipiec 03, 2011, 23:48:10

o jakich miastach myślisz? europejskich czy tylko polskich?

Do miast na które można się powoływać dodałbym jeszcze np Wrocław gdzie obecnie niektóre ulice są wyłączane z ruchu, powstają kontrapasy, śluzy itp.

Cytat: Lord Golem w Lipiec 03, 2011, 23:48:10przyznam się że po dyskusji Marka Dworaka i Marcina Hyły, stwierdziłem że argumentów trzeba szukać tylko w Polsce .
no długo niestety będziemy borykali się z takim betonem. Choć nie zgodzę się z tym. Dlatego jutro organizujemy Velorution. Francja nie jest rowerowym rajem ale podejmuje konkretne działania na rzecz poprawy tej sytuacji. Więc kto może niech przybywa (do Urzędu Miasta i do Akademickiej Przestrzeni Kulturalnej)

Cytat: Lord Golem w Lipiec 03, 2011, 23:48:10Kto pisze petycje? Mogę postarać się poszukać dokumentacji fotograficznej.
Nikt nie wie jaki odzew będzie na petycje. ale zawsze jest to forma nacisku na urząd. Dlatego warto łączyć różne formy: najgorsza jest obojętność. Dlatego w przypadku złych rozwiązań warto konstruktywnie krytykować, w przypadku dobrych chwalić! to drugie też jest bardzo ważne:)



"Miasta nie składają się tylko z domów i ulic, ale z ludzi i ich nadziei"  św. Augustyn

Lord Golem

Cytat: bir w Lipiec 04, 2011, 15:14:06
Dlatego w przypadku złych rozwiązań warto konstruktywnie krytykować, w przypadku dobrych chwalić! to drugie też jest bardzo ważne:)

Chętnie będę chwalił jeśli powstaną takie DDR które będą spełniały wymogi.
Niestety tego nawet nie ma na nowych niedawno oddanych trasach.

Dziś widziałem budowane skrzyżowanie Focha i Królowej Jadwigi i żadnych udogodnień dla rowerzystów tam nie dostrzegłem. Czy ktoś wie czy będą tam jakieś DDRy?
Również widziałem powstającą Trasę Akademicką od strony Al. Wojska Polskiego. Relację zamieszczę w wątku Usterki, Buble.... Zapraszam.

bir

no tam akurat już nawet poprawiają krawężniki które zostały skopane. I asfalt rowerowy już tam jest widoczny.
na nowoogińskiego z tego co mi wiadomo rowerów nie uwzględniono
"Miasta nie składają się tylko z domów i ulic, ale z ludzi i ich nadziei"  św. Augustyn

Alex

Cytat: bir w Lipiec 04, 2011, 16:56:12
na nowoogińskiego z tego co mi wiadomo rowerów nie uwzględniono

Jak widze takie informacje, że gdzieś nie będzie ścieżki rowerowej to nawet się cieszę, bo ulica pojade zawsze szybciej i plynniej.
Niestety, ale sposób w jaki buduję się ścieżki sprawia, że zamiast ułatwiać znacznie pogarszaja przemieszczanie sie rowerem po miescie.
Mam nadzieje, ze nie bede zmuszony przez to za jakis czas zamienic roweru na motocykl lub skuter, zeby legalnie jechac ulica.
Alex