Aktualności:

Jeździmy w każdy ostatni piątek miesiąca o 18:00, ruszamy ze Starego Rynku w Bydgoszczy (gdy rynek zamknięty to spod pomnika Kazimierza Wielkiego)

Main Menu

Ulice na terenie osiedla Eskulapa - konsultacje społeczne

Zaczęty przez admin, Listopad 17, 2014, 21:34:29

« poprzedni - następny »

admin

CytujPrzedmiotem niniejszego opracowania jest koncepcja budowy ulic Jasinieckiej, Trybowskiego i Matki Teresy z Kalkuty na terenie osiedla Eskulapa w Bydgoszczy. Wstępnie autorzy dokumentacji opracowali dwa warianty rozwiązań drogowych. Warianty różnią się głównie przyjętymi rozwiązaniami dotyczącymi skrzyżowań projektowanych ulic, natomiast parametry podstawowe projektowanych ulic są takie same.

Ulica Matki Teresy z Kalkuty jako ulica zbiorcza będzie posiadała szerokość jezdni 7,0 m, jednostronny chodnik o szerokości 1,5 m oraz wydzieloną drogę dla rowerów o szerokości 2,0 m. Ulica Trybowskiego jako ulica lokalna będzie posiadała szerokość jezdni 6,00 m i obustronny chodnik o zmiennej szerokości. Przy ulicy zaprojektowane zostały miejsca parkingowe prostopadłe. Ulica Jasiniecka jako ulica lokalna będzie posiadała szerokość jezdni 6,00 m i jednostronny chodnik.

W ramach przedmiotowego opracowania zaprojektowano następujące typy skrzyżowań ulic nie podlegające wariantowaniu. W obu wariantach koncepcji rozwiązania geometryczne tych skrzyżowań pozostają niezmienne. Skrzyżowania: Rydygiera - Matki Teresy z Kalkuty; Pod Skarpą - Matki Teresy z Kalkuty zaprojektowane zostały jako małe ronda o średnicy zewnętrznej 32,0 m, skrzyżowania: Trybowskiego – Majtkowskiego; Trybowskiego – Kocerki; Jasiniecka - Pod Skarpą zaprojektowane zostały jako trzywlotowe skrzyżowania zwykłe, natomiast skrzyżowania: Trybowskiego - Czerskiego i Trybowskiego - Połukarda jako trzywlotowe skrzyżowania z wyniesiona tarczą.

Skrzyżowania podlegające wariantowaniu: Romanowskiej - Matki Teresy z Kalkuty i Trybowskiego - Matki Teresy z Kalkuty, w wariancie pierwszym zostały zaprojektowane jako małe ronda o średnicy zewnętrznej 32,0 m, natomiast w wariancie drugim jako skrzyżowania skanalizowane trzywlotowe; Trybowskiego – Jasiniecka oraz Jasiniecka – Sybiraków w wariancie pierwszym zostały zaprojektowane jako trzywlotowe zwykłe skrzyżowania, natomiast w wariancie drugim jako mini ronda.

Dodatkowo dokumentacja projektowa przewiduje wykonanie infrastruktury dla autobusowej komunikacji publicznej w postaci zatok i peronów.

Uwagi do projektu można składać od 17 listopada do 1 grudnia br., pisemnie na adres Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy, lub mailem na adres: [email protected]. Wnioski zostaną rozpatrzone tylko i wyłącznie w przypadku podania wymaganych danych osobowych.

Pliki projektu i szczegółowe informacje:
http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/index.php/pl/aktualnosci-komunikacja/2110-konsultacje-spoleczne-nowej-inwestycji-ulice-na-terenie-osiedla-eskulapa-w-bydgoszczy

Na pierwszy rzut oka wygląda na zgodne ze [furl=http://forumrowerowe.bydgoszcz.pl/infrastruktura/standardy-rowerowe-zostaly-przyjete-w-bydgoszczy/]standardami[/furl], warto się przyjrzeć dokładniej.

Wariant 1 (PDF 5MB)
Wariant 2 (PDF 5MB)

Macie jakieś uwagi lub sugestie do proponowanego projektu?