Aktualności:

Jeździmy w każdy ostatni piątek miesiąca o 18:00, ruszamy ze Starego Rynku w Bydgoszczy (gdy rynek zamknięty to spod pomnika Kazimierza Wielkiego)

Main Menu

Składanie ostrego

Zaczęty przez mvg (Michu), Październik 08, 2010, 11:56:20

« poprzedni - następny »

mvg (Michu)

Witam,
Zainteresowałem się tematem ostrego koła i chciałbym sobie złożyć takiego bajka. Czytałem poradniki i fora, ale i tak zielony jestem - wiem przynajmniej, że mocowanie tylnego koła nie może być w dół - najlepiej otwarte do tyłu, otwarte do przodu i do przodu na skos. Mam 190 cm wzrostu i wg. przeliczników wychodzi rama 60 cm (90 cm x 0,67). Jednak ludzie na forach piszą, żeby była mniejsza. Tylko o ile mniejsza? Już jeżdżę na jednej, która jest za mała, więc nie chciałbym powtórzyć błędu. Rowerem chce jeździć po mieście i ew. na wycieczki.
Oczywiście w grę wchodzi kupienie używanego sprzętu.

Tu jest 60 cm: http://allegro.pl/nishiki-tange-ostre-kolo-i1262995980.html

Na razie sobie przeglądam allegro, ale chce się przejść na jakiś złom (chociaż tam mogą być w opłakanym stanie,  więc nie wiem) i polukać.
Resztę części też planuje kupić za niewielkie pieniądze, więc byłbym wdzięczny za pomoc. :)

Piochu

A nie chciałbyś kupić ramki w Bydgoszczy?? Tak by móc się przymierzyć itd itp?? Bowiem dobra strona Szmocy mówi mi, że niejacy Bike Boy-si mają chyba 3 ramki z widelcami na sprzedaż, podjedź  do nich i pogadaj. Wsadzą ci jakieś tam koła 28" i zobaczysz jak ci to leży.
Masz prawo milczeć, a wszystko co powiesz użyję przeciw Tobie ;)

mvg (Michu)

Dzięki za cynk. Nie ma dla mnie różnicy gdzie kupię ramę. Jeśli można przymierzyć to nawet lepiej :).

Ply

#3
kolego jeśli chcesz sie "przymierzyć" do ramki 60 to mogę moje pokazac bo właśnie mam takie. to jest duża rama, trzeba sie przymierzyć i zobaczyć jak sie bedzie jeździło, jedni lubią duże ramy inni mniejsze, ja jestem zwolenikiem dużych. w razie co można sie "przymierzyć do 60-tki jutro (sobota) koło BRE Banku na ulicy grodzkiej (od strony brdy) o godzinie 10:40 (przed alleycatem). a co do samego rozmiaru ramy....hmmm....ja mam 60 bo lubie też wyskodzyć na szose i tak mi jest wygodniej. poprzednio miałem 56.

buzon

Chłopaki na podolskiej koło Yakizy mają sporo ramek, w tym właśnie 60cm Reynolds 501 na aerodynamicznych rurkach. Piekna rama, co prawda do malowania i przelotki do wycięcia, ale jest śliczna. Poza tym kupę innych starych szos w różnym stanie mają.

Ja mam 180 i śmigam na 54cm ostre, na szosie 56 takze roznie wypada. Romet Sport 55cm z 12cm mostkiem byl mi np. duzo za duzy. No ale on wgl mial 'ciekawa geometrie'.

Generalnie służymy pomocą.
Kontaktuj się ze mną przez [email][email protected][/email], telefon albo grupę Velo Bydgoszcz na fejsbuczku

mvg (Michu)

#5
Dzięki Ply. Wpadnę w takim razie jutro i oblukam. Nie kojarzę Ciebie, wiec jakby co to będę srebrnym bajku MTB z niebieskimi felgami i amortyzatorem.
Dzięki Buzon. Jak będę znał odpowiedni rodzaj ramki to się kopsnę i zobaczę co mają.

Ply

ludzie wskarzą CI mnie, a jak nie to poznasz mnie po kierownicy ;)

mvg (Michu)

#7
Dziękuje za możliwość przymiarki. Jednak rozmiarowo 60 jest najwygodniejsza. Fajnie się jeździ na takim rowerze, chociaż jeszcze przyzwyczajenia do wolnobiegu utrudniają jazdę ;). Byłem dzisiaj na Cichej i dowiedziałem się, że ramki poszły do lakierni, poza tym prawdopodobnie nie mają rozmiaru takiego jak potrzeba. W sumie nie zależy mi na wystrzałowym lakierze. Ważne, żeby nie było rdzy - zagruntowane i chlapnięte czymś.

Wiecie może kiedy ten szrot / sklep obok Yakizy jest otwarty? Byłem dzisiaj ok. 12 i pocałowałem klamę a raczej kłódkę ;).

buzon

Raczej na telefon chyba 798533728 ale lepiej żeby Magda Ci potwierdzila
Kontaktuj się ze mną przez [email][email protected][/email], telefon albo grupę Velo Bydgoszcz na fejsbuczku

mvg (Michu)

Dzwoniłem już dwa razy i za każdym razem była poczta. Nawet raz się nagrałem, ale zero odzewu... Czy można jakoś inaczej się skontaktować np. via e-mail?

mvg (Michu)

Czy ktoś wie, gdzie można kupić tanio koła aluminiowe 27"? Pamiętam, że Ply mi mówił, że za swoje mało dał, ale już nie pamiętam ile ;).
Mam już ramkę, widelec, baranek, klamki, hamulce, jakieś stare linki. Rama do zrobienia wyczyszczenia i pomalowania, ale to sobie zrobię przez zimę. Przy okazji czy ktoś dysponuje garażem, szopką gdzie mógłbym siknąć swoją brykę? Wiosną / latem pomalowałbym sobie na balkonie, a teraz już kiepsko z pogodą.

Pichulec


buzon

Kontaktuj się ze mną przez [email][email protected][/email], telefon albo grupę Velo Bydgoszcz na fejsbuczku

kita

Cytat: mvg (Michu) w Listopad 13, 2010, 17:56:35
Czy ktoś wie, gdzie można kupić tanio koła aluminiowe 27"? Pamiętam, że Ply mi mówił, że za swoje mało dał, (...)

Koła 27 kupisz tanio to fakt, ale za opony dasz kilka razy więcej, chyba ze będziesz szukał opon po znajomych itp lecz tutaj możesz nadziać się na fakt posiadania opon sparciałych itd.
Koła 27 cali to bardzo duży przeżytek.

Za moje koła 28cali komplet dałem 100pln po przecenie w sklepie sportowym, do tego piasta Novateca dokupiona (kolejne 100pln), 3 lata katowania i koła sprzedałem z dużym zyskiem.

Koła 28 cali również kupisz tanio.


mvg (Michu)

Oczywiście, że chodziło mi o 28" :P. Znacie, kogoś kto może mi zrobić piastę tylną na ostre i (ew. zapleść z powrotem koło)?
Chyba, że macie taką piastę i za niewielką opłatą z chęcią byście przekazali w dobre ręce ;).

@Pichu: Szkoda? To ktoś z forum? ;)

buzon

Hej, hola, niech mnie dunder świśnie, ja mam koła do ostrego o.O
tylko łożyska wypadałoby tam wymienić
Kontaktuj się ze mną przez [email][email protected][/email], telefon albo grupę Velo Bydgoszcz na fejsbuczku

w4b

Cytat: mvg (Michu) w Listopad 14, 2010, 14:51:38
@Pichu: Szkoda? To ktoś z forum? ;)
I tak i nie :-) Jest zarejestrowany ale żadko tu zagląda. Jeśli chcesz mogę dać kontakt do niego.
[table] [tr] [td]   [/td] [td] [/td][/tr][/table]

mvg (Michu)

w4b możesz zapodać namiar. Ta osoba ma koła do sprzedaży czy szopkę? W sumie może miejscówkę będę miał, ale jeszcze nie wiem. Buzon, napisz ile byś chciał za koła.

buzon

szkoda ma garaz rowerowy ;)
Kontaktuj się ze mną przez [email][email protected][/email], telefon albo grupę Velo Bydgoszcz na fejsbuczku

kita

A część użytkowników rowerów  to 3/4 pokoju maja w rowerach :P  PLUS .............

buzon ma koła, ze zrobieniem kół (sklejeniem) mogę również Tobie pomóc. Już kilka tak zrobiłem ;)

mvg (Michu)

Cieszę się, że mogę liczyć na ogromną pomoc :). Szpeju rowerowego za dużo akurat nie mam, bo kilka lat miałem przerwę, ale jeszcze zdążę "zagracić" wszystkie zakamarki ;).

buzon

No, na pomoc zawsze mozesz liczyc z naszej strony ;)
fulll info nt kółek podeslalem Ci na PW, zeby nie gracic, zapomnialem napisac ze są klasycznie całkowicie srebrne ;p
Kontaktuj się ze mną przez [email][email protected][/email], telefon albo grupę Velo Bydgoszcz na fejsbuczku

mvg (Michu)

Macie jakieś sprawdzone sposoby na wyjęcie zapieczonej sztycy? Może jakiś środek do tego jest? Przy okazji prosiłbym o podanie gdzie i za ile w Bdg można dostać, bo nie chce mi się szukać po omacku. Psiknąłem tylko WD, ale nie mogłem za Chiny wyciągnąć. Może trzeba międzynarodówkę śpiewać ;)?

buzon

Kontaktuj się ze mną przez [email][email protected][/email], telefon albo grupę Velo Bydgoszcz na fejsbuczku

w4b

#24
Cytat: mvg (Michu) w Listopad 15, 2010, 15:13:21
Macie jakieś sprawdzone sposoby na wyjęcie zapieczonej sztycy?
Buzon dobrze Ci radzi, tylko nie zapomnij zdjąć opon na czas operacji  ;D
Można też podgrzać ramę palnikiem a ochłodzić sztycę ciekłym azotem....  8)

A tak na serio i mniej inwazyjnie to polecam umieścić sztycę w solidnym imadle - oczywiście tak by jej nie uszkodzić! razem z cała ramą i kręcić ramą. 
Rada na przyszłość - sztycę zawsze lekko smarujemy przed zamocowaniem w ramie :)

btw. mvg wygladasz jak byś należał do bojówki MK  :o
[table] [tr] [td]   [/td] [td] [/td][/tr][/table]

mvg (Michu)

Cytat: w4b w Listopad 16, 2010, 09:11:59
Buzon dobrze Ci radzi, tylko nie zapomnij zdjąć opon na czas operacji  ;D
Można też podgrzać ramę palnikiem a ochłodzić sztycę ciekłym azotem....  8)
A tak na serio i mniej inwazyjnie to polecam umieścić sztycę w solidnym imadle - oczywiście tak by jej nie uszkodzić! razem z cała ramą i kręcić ramą. 
Rada na przyszłość - sztycę zawsze lekko smarujemy przed zamocowaniem w ramie :)
btw. mvg wygladasz jak byś należał do bojówki MK  :o

Wczoraj poczytałem na necie więcej niż przed zapytaniem. W sumie najpierw powinienem solidnie wygooglać (pierwsza zasada pytania na forum), a jakbym nie znalazł to dopiero pytać. Imadła nie mam, palnika tyż. Na mieście poszukam preparatu do odkręcania zapieczonych części, w innym wypadku spróbuje coca-coli :P, tudzież jeszcze poprawie WD-40 i poczekam. Sztyca jest w ramie stalowej, którą to zakupiłem na szrocie "yakizowym", więc nie moja wina. W góralach, nigdy w całej karierze rowerzysty mi się takie coś nie zdarzyło. Jednakowoż dzięki za radę ;).

Może jakąś bojówkę uda się stworzyć :P.

kita

Zamiast WD 40, coli, i środków tego typu polecam olej typu  DOT4   olej hamulcowy

Pichulec

#27
DOT4 to nie olej ;) To plyn hamulcowy, ale do olejow nie nalezy.

CytujDOT 4 is one of several designations of automotive brake fluid, denoting a particular mixture of chemicals imparting specified ranges of boiling point.

In the United States, all brake fluids must meet Standard No. 116; Motor vehicle brake fluids[1]. Under this standard there are three Department of Transportation (DOT) minimum specifications for brake fluid. They are DOT 3, DOT 4, and DOT 5.1.

DOT 4, like DOT 3 and DOT 5.1, is a polyethylene glycol-based fluid (contrasted with DOT 5 which is silicone-based). Fluids such as DOT 4 are hygroscopic and will absorb water from the atmosphere. This degrades the fluid's performance, and if allowed to accumulate over a period of time, can drastically reduce its boiling point. In a passenger car this is usually not much of an issue as the brakes are generally not used so hard, but can be of serious concerns in racecars or motorcycles due to their much more aggressive braking.

As of 2006[update], most cars produced in the U.S. use DOT 4 brake fluid.

mvg (Michu)

Jutro jadę się rozeznać co z kołami do szosy i za ile stoją w innych sklepach. Przy okazji zapytam w boysach, czy jakieś imadło mają i czy pomogą. Jak nie to do zakładu dla blachosmrodów lub Yakizy (ale to już w weekend). WD-40 nic nie daje, colą się nie będę bawił bo nie mam pewności, że zadziała. Myślę, że jakiś sposób da w końcu radę.

Pichulec

Myślę, że imadełko będzie chyba najpewniejszym rozwiązaniem. Nie ma siły, żeby nie puściło, bo rama zadziała jak konkretna dźwignia. Aczkolwiek sztycę możesz przez to uszkodzić.

tomaszur

Stare mechaniczne porzekadło mówi: "weź większy młotek". Na początek sztycę lub ramę proponuję opukać w płaszczyźnie poprzecznej. Można spróbować nawet lekko wbić. Jak puści to potem powinno pójść w drugą stronę też bez problemu. Jeśli jakiś oszołom wsadził za dużą sztycę to masz problem. Metoda ostateczna - mały otwór w suporcie, długi pręt, młotek i wybić.
Powodzenia!
Zasady MK, nie mylić z regulaminem przejazdu! http://strona.awacom.net/sztejkag/masa/index.php?menu=1&tekst=2

mvg (Michu)

Pukałem nie raz, kręciłem i nic nie dało. Zaniosłem do osoby po sąsiedzku, która mówiła że to zrobi.
Czy opłaca się licytować te koła? http://allegro.pl/kola-szosowe-fir-shimano-szosa-kolarzowka-bcm-i1322013835.html

mvg (Michu)

Sorry za post pod postem, ale chce aby ktoś to zobaczył ;).

Ponawiam prośbę, o odpowiedź, czy licytować koła: http://allegro.pl/kola-szosowe-fir-shimano-szosa-kolarzowka-bcm-i1322013835.html

Mam piastę, ale czy ona się nada na przeróbkę na ostre?:


Czy ma ktoś imbus, który będzie pasował do tej śruby? Ja niestety takowego nie mam :/


Oto ramka. Wymieniłem, bo agent, któremu dałem poprzednią do wymontowania sztycy (była cholernie zapieczona), zmasakrował sztycę, poharatał ramę :P.
Ile trzeba przyciąć widelec?


mvg (Michu)

#33
Jeszcze takie koła znalazłem (nówki):
http://allegro.pl/kola-kross-28-pod-wolnobieg-nakrecany-i1314105206.html

Adminek 8), może połączyć moje posty, bo zrobiłem postowego hatticka ;)

Sprawa z kierownicą już (chyba) załatwiona. Po prostu zgubił mi się imbus, ale go odnalazłem.

Przedni widelec jeszcze nie wiem na jaki kolor pomaluje. Mam trochę spraya złotego, ale może mi się nie przydać jak wcześniej zakładałem. Obręcze srebrne (używki) mógłbym machnąć na złoto i fajnie by to wyglądało, lecz są wstawki srebrne (mostek, kiera, korby) i już wszystko psuje. Jeśli kupię jakieś czarne obręcze to widełki też pomaluje na czarno i będzie taki srebrno-czarny. :)

kita

Prześwietliłeśs pierwsze zdjecie co boli aż oczy,

Ogólnie piasta jakakolwiek byle miała możliwość nakręcenia zębatki, koła w linku pierwszego mają kasetę więc całkowicie odpadają chyba, ze wymienisz piastę to będzie wszystko ok.

Z tą piastą nie bawił bym się za wiele z niej nie osiągniesz.

gdzieś powinienem mieć piastę aby nakręcić wolno bieg w stanie dobrym, mogę podarować mnie się nie przyda.

PS ramka nawet nawet, z tymi hakami w tył. :)

mvg (Michu)

Miałem na myśli to, żeby piastę na kasetę zamienić na inną. To powinno być oczywiste ;).
A jak z kołami w linku drugim?. Wystawca pisze, że do trekingu, przystosowane pod "V-ki" - chyba nie ma znaczenia jak zamontuje szczękowe?
Oznaczenie 28", 622x19 nie do końca kumam - pierwsze średnica obręczy, drugie nie wiem (wysokość?), trzecie szerokość obręczy. W sumie mi się podobają, ale nie wiem czy dobre...heh. Nie napalam się, bo chce dobre kupić.

agent

Cytat: mvg (Michu) w Listopad 19, 2010, 18:43:00
Oto ramka. Wymieniłem, bo agent, któremu dałem poprzednią do wymontowania sztycy (była cholernie zapieczona), zmasakrował sztycę, poharatał ramę :P.
Nie przypominam sobie, zmasakrowania... twojej sztycy :) :P :D

Jedna rzecz, haki ramy do ostrego mają rozstaw (szosowy) 130mm? czy 116mm?
Warto zwrocic uwagę, bo to wskazane koło tylne moze mieć 135mm, ale to mozna dystansem na osi zredukować, tylko trzeba dorwać, ew przypiłować :)

buzon

piasty i ramy torowe zawsze 120mm!
Kontaktuj się ze mną przez [email][email protected][/email], telefon albo grupę Velo Bydgoszcz na fejsbuczku

mvg (Michu)

#38
Zmierzyłem rozstaw widełek tylnych - od wewnętrznych krawędzi jest 120 mm, od zewnętrznych trochę więcej.
Piszta więc co mam wiedzieć. Jak trzeba będzie to wyśle zapytanie do allegrowicza i mam nadzieję, że mi odpowie na wszystko :).

Agencie piszesz o kole z linku "kross-28"? Już się pogubiłem. Przyciąć coś to raczej nie problem. Gorzej przedłużyć.


buzon

Czyli ramkę masz git pod piasty torowe. Piasty z tych kół (jednych i drugich) na bank będą szersze. sprawdź ręcznie na ile Ci się tylne widły rozchylają, bo możesz mieć problem z wciśnięciem.

W przypadku piast jednak łatwiej jest wydłużyć podkładkiami, niż skrócić ;)
Kontaktuj się ze mną przez [email][email protected][/email], telefon albo grupę Velo Bydgoszcz na fejsbuczku

kita

w przypadku piast na wolno bieg nie ma problemu aby skrócić szerokość na podkładkach.

mvg (Michu)

Chyba się nie będę bawił i kupie piastę torową novateca, oczywiście jak wejdzie. Na Cr.pl są jakieś dwie za 139 zł, a więc taniej niż u boysów, i na allegro bo se w sklepie odbiorę.
Koła już lukałem u Yakizy. Małym kosztem może coś się wykombinuje - może nawet z jakimiś starymi oponami nawet :). Z biegiem czasu sobie wymienię sprzęt, ale teraz sobie założyłem żeby nie wydać więcej jak 400 zł :).

buzon

Kontaktuj się ze mną przez [email][email protected][/email], telefon albo grupę Velo Bydgoszcz na fejsbuczku

kita

to już jak pozakupujesz ect.
To nie ma problemu abym Tobie kółka poskładał ;) (zaplecenie)

mvg (Michu)

Wymyśliłem, że jeśli jeszcze w zimę zrobię rower to na początek zainstaluje sobie wolnobieg. Ostre nie ma sensu bez spd lub nosków. Chce spd, ale na razie odpowiednich butów nie ma.  Jak w Yakizie znajdę jakieś obręcze / koła (tudzież na allegro etc.) na wolnobieg to dokupię nakręcany tryb i pośmigam sobie na razie tak. Później wymienię brakujące elementy :).

mvg (Michu)

Mam już kółeczka.
Brakuje mi jeszcze:
-piasty torowej
-siodełka
-łańcucha; pytanie czy ten się nada, jest dobry? http://centrumrowerowe.pl/09803059081/Shimano-CN_NX10_1rz_lancuch_Nexave/Produkt.aspx
brakuje też porządnych pedałów typu spd, ale tego już nie wliczam (pedały jakieś śmieszne mam) ;)

w grę wchodzi przełożenie piast i zaplecenie na nowo koła - tu kita jest potrzebny :P
no i poskładanie do kupy oraz nauka jazdy na tym czymś ;)

w sezonie wiosenno-letnim czeka mnie pomalowanie widelca, ale to nie jest niezbędne do jeżdżenia;



buzon

kilka uwag.

Łańcuch jasne że ok, każdy jest dobry tylko zwróć uwagę na szerokość - jeśli będziesz miał piastę torową zębatka będzie szeroka na 1/8 cala, taki też powinien być łańcuch (czyli szerszy niż standardowe 3/32).

Pedały. Na razie, jeśli masz jakieś a chcesz jeździć przed zakupem spd, to koniecznie pamiętaj o noskach - bez nich nie ma jeżdżenia na ostro :)
No i ostatnia rzecz - równoczesna nauka jeżdżenia na spd i na ostrym. Nie wiem czy to nie za dużo przygód naraz ;P
Kontaktuj się ze mną przez [email][email protected][/email], telefon albo grupę Velo Bydgoszcz na fejsbuczku

Piochu

...I ty pamiętasz wymiary łańcuchów?  :o Dla mnie to tylko "wąski" ( nie mylić z Prezesem  ;D) i "szeroki" lub 9-rzędowe i reszta :P
Masz prawo milczeć, a wszystko co powiesz użyję przeciw Tobie ;)

buzon

jedna z niewielu rzeczy które pamiętam ;d
Kontaktuj się ze mną przez [email][email protected][/email], telefon albo grupę Velo Bydgoszcz na fejsbuczku

mvg (Michu)

Co do spdków: uczyć się chce najpierw na sucho na rowerku stacjonarnym, później na mtb i na końcu ostrym; jeśli zmienię zdanie lub nie będę mógł znaleźć odpowiednich dla siebie butów to faktycznie zainteresuje się noskami.

Rowerek bardzo mi się podoba. Na razie co prawda widziałem go tylko z założonym przednim kołem, ale wygląda gites :D. Jestem ciekaw ile będzie ważył i w ogóle.