Aktualności:

Jeździmy w każdy ostatni piątek miesiąca o 18:00, ruszamy ze Starego Rynku w Bydgoszczy (gdy rynek zamknięty to spod pomnika Kazimierza Wielkiego)

Main Menu

Media n.t. przebudowy ul. Chodkiewicza i ddr na ul.Focha

Zaczęty przez Seba, Listopad 09, 2011, 09:32:16

« poprzedni - następny »

Seba

Ostatnio wysłaliśmy do ZDMiKP dwa pisma - jedno dotyczyło niemożliwości korzystania z DDR na Focha, a drugie złego projektu przebudowy Chodkiewicza. Priorytet tych spraw jest najwyższy, dlatego kopie wysłaliśmy również do mediów. Efekt poniżej

http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20111109/BYDGOSZCZ01/207304612
http://bydgoszcz24.pl/artykul/rowerzysci-wypunktowuja-zarzad-drog
http://www.portalbydgoski.pl/rowerzysci-uwaza-ze-sciezka-przy-ulicy-focha-jest-bezuzyteczna
http://bydgoszcz.naszemiasto.pl/artykul/1148893,rowerzysci-pisma-pisza,id,t.html

Mam sygnały, że jeszcze parę redakcji chce zająć się tym tematem, także linki dodam później

Grzehu


Seba

http://www.express.bydgoski.pl/look/article.tpl?IdLanguage=17&IdPublication=2&NrIssue=1976&NrSection=500&NrArticle=216423&IdTag=85

Express zablokował niestety możliwość przeczytania całego artu, ale przepisałem odp. Kosiedowskiego (rzecznik ZDMiKP) odnośnie naszego pisma o Chodkiewicza

CytujDrogowcy są zaskoczeni tak bezkompromisowym stawianiem sprawy, chociaż zapewniają, że będą jeszcze pracować nad projektem. - Jednak naszym zadaniem jest dbanie o bezpieczeństwo i płynność ruchu ruchu wszystkich użytkowników drogi, a nie jednej grupy - zaznacza Krzysztof Kosiedowski.

Krew mnie zalewa. Postawię piwo temu, kto wskaże mi grupy, o których interesy dba ten projekt? Przechodniów, którzy będą na szerokości jednego metra wyprzedzani przez rowerzystów? Czy może kierowców, którym zabiera się parkingi, bez stworzenia innych alternatyw? Nie wspominając o naszych...

April

W razie dalszego bezkompromisowego (!) uświadamiania, można kontynuować taką wymianę.
Miło jakby rzecznik się wstawił, wsparł i OBUDZIŁ TYCH NA GÓRZE!

Grzehu

Cytat: Seba w Listopad 10, 2011, 16:27:28
http://www.express.bydgoski.pl/look/article.tpl?IdLanguage=17&IdPublication=2&NrIssue=1976&NrSection=500&NrArticle=216423&IdTag=85

Express zablokował niestety możliwość przeczytania całego artu, ale przepisałem odp. Kosiedowskiego (rzecznik ZDMiKP) odnośnie naszego pisma o Chodkiewicza


Jest już odblokowany:

Cytuj
Remont znowu odroczony
W tym roku nie udało się rozpocząć przebudowy ulicy Chodkiewicza. Drogowcy obiecują, że zrobią to po zimie

Michał Sitarek, Środa, 9 Listopada 2011; aktualizowano: 10.11.2011 09:04

Remont ulicy Chodkiewicza jest przesuwany z roku na rok. Pierwsze prace miały rozpocząć się jeszcze w 2009 roku. Czy zdewastowana ulica wytrzyma jeszcze jedną zimę?

- Czujemy się oszukiwani - mówi pan Kazimierz z kamienicy naprzeciwko marketu Nomi. - Już przed dwoma laty poprzedni dyrektor drogowców i prezydent obiecali nam rozpoczęcie prac. Pieniądze zapisywano nawet w budżecie, a ostatecznie w trakcie roku je zdejmowano. Liczyliśmy, że w tym roku rozpocznie się chociaż remont skrzyżowania z Gdańską. Ale niedawno dowiedzieliśmy się, że nawet na to zabrakło pieniędzy. Ulica jest już w katastrofalnym stanie.

Problemy z projektem
Jak ustaliliśmy, tym razem na przeszkodzie stanęły problemy z projektem. Przygotowywała je firma, pracująca również nad linią tramwajową do Fordonu, która straciła płynność finansową. Drogowcom udało się zdobyć projekt od osoby bezpośrednio zaangażowanej w przygotowanie dokumentacji. Jak zapewniają, teraz są gotowi do rozpoczęcia prac. - Nie ma jednak sensu rozkopanie newralgicznego skrzyżowania u progu zimy - mówi Krzysztof Kosiedowski z ZDMiKP. - Dlatego prace przesunęliśmy na wiosnę. Wraz z nimi rozpocznie się też modernizacja odcinka od Gdańskiej do Sułkowskiego. To duża inwestycja, więc zmuszeni jesteśmy podzielić ją na dwa lata. W 2013 roku przebudujemy fragment od Sułkowskiego do Wyszyńskiego.

Gdańska to pikuś
Zakres prac będzie zdecydowanie przekraczał ostatni remont ulicy Gdańskiej. - Można powiedzieć, że w przypadku Chodkiewicza zostanie wybudowana całkowicie nowa ulica. Zaczniemy od zdemontowania torowiska, następnie rozbierzemy całą konstrukcję ulicy. By ograniczyć hałas i drgania położymy też specjalne maty antywibracyjne, Na koniec zostanie położenie torów, jezdni, chodników i ścieżki rowerowej.


Już są emocje
Mimo że przebudowa jeszcze się nie zaczęła, już wzbudza emocje. - Osoba poruszająca się na rowerze od Gdańskiej do Wyszyńskiego zostanie zmuszona do czterokrotnej zmiany strony ulicy - twierdzi Sebastian Nowak ze stowarzyszenia rowerowego Bydgoska Masa Krytyczna. To znacznie wydłuży czas przejazdu. Proponujemy więc utworzenia tam pasów w jezdni lub całkowitą rezygnację z utworzenia drogi dla rowerów. W obecnym kształcie ścieżka będzie nieatrakcyjna dla potencjalnego użytkownika i dodatkowo pojawi się mnóstwo punktów kolizyjnych z pieszymi oraz kierowcami aut. Inwestycja powiększy liczbę kilometrów dróg rowerowych, ale przez cyklistów zostanie dodana do listy drogowych bubli.

Drogowcy są zaskoczeni tak bezkompromisowym stawianiem sprawy, chociaż zapewniają, że będą jeszcze pracować nad projektem. - Jednak naszym zadaniem jest dbanie o bezpieczeństwo i płynność ruchu wszystkich użytkowników drogi, a nie wyłącznie jednej grupy - zaznacza Krzysztof Kosiedowski.

Inwestycja na Chodkiewicza ma być prowadzona równolegle z remontem Gdańskiej. Nie wiadomo jeszcze, czy uda się od razu przebudować cały odcinek od Mickiewicza do Kamiennej

Rozmowy o pieniądzach
O pieniądze z ratusza na jeden kompleksowy remont zabiega szef drogowców, Witold Antosik. W tym roku udało mu się przekonać prezydenta, że warto postawić na nowe nakładki. Wyremontowano już odcinki Fordońskiej, Toruńskiej i Grunwaldzkiej. Ale to dopiero początek. Teraz trwają prace na ul. Królowej Jadwigi, Focha (dojazd do ronda), Jagiellońskiej (południowa jezdnia od Focusa do ronda Fordońskiego), Wojska Polskiego (Szpitalna-Planu 6-letniego). Na dniach rozpoczną się roboty na Bielickiej, Leszczyńskiego, Żuławach, Glinkach (Cmentarna-Magnuszewska), Ujejskiego (Glinki-WP), Grunwaldzkiej (od ronda do Granicznej i od Kanałowej do Kraszewskiego), Bełzy i Nowotoruńska (od salonu Mitsubishi do Planu 6-letniego). Prace zakończą się do 30 listopada.

April


Seba

#6
April pytała na fejsie czy to ironia... znając Reszkę to tak jest

EDIT: Trzy posty usunięte na prośbę LG i Grzeha (niezwiązane z tematem)

w4b

Pismo wysłane przez SBMK w sprawie Chodkiewicza:
http://masa.bydgoszcz.pl/stowarzyszenie/pisma/146-sbmkp0911-rozbudowa-ulicy-chodkiewicza

I odpowiedź:
http://masa.bydgoszcz.pl/stowarzyszenie/pisma/147-odpowiedz-zdmikp-rozbudowa-ulicy-chodkiewicza

CytujW ocenie ZDMiKP zaprojektowanie w ul. Chodkiewicza wydzielonej dwukierunkowej drogi rowerowej zapewnia bezpieczne i wygodne warunki ruchu dla rowerzystów
[table] [tr] [td]   [/td] [td] [/td][/tr][/table]


Grzehu

Już odblokowali całość http://express.bydgoski.pl/look/article.tpl?IdLanguage=17&IdPublication=2&NrIssue=2005&NrSection=1&NrArticle=218009&IdTag=3790, ale nic więcej na interesujący nas temat, poza paplaniną Krzysia zacytowaną wyżej przez w4b.

mvg (Michu)

Może mi ktoś powiedzieć w jakich miejsca będą przejazdy przez jezdnię na Chodkiewicza? Cztery takie miejsca mają być na odcinku Gdańska-Ogińskiego (Sułkowskiego) czy Gdańska-Wyszyńskiego?

April

Póki co jest mowa tylko o remoncie Chodkiewicza do ulicy Sułkowskiego/Ogińskiego jeśli chodzi o ten rok.

MuadDib

CytujW zwiazku z przebudowa czesci ulicy Sułkowskiego i Oginskiego i utworzenia przy tych ulicach wydzielonych dróg dla rowerów należy uwzglednic wprowadzenie tymczasowych wjazdów i zjazdów z poziomu jezdni tych ulic, które miałyby funkcjonowac do czasu rozwiniecia i połaczenia tychże dróg z dalsza infrastruktura rowerowa.
CytujPlanowana rozbudowa dróg rowerowych w ciągu ulicy Ogińskiego i Sułkowskiego w roku 2012 (drogi rowerowe w kierunku ul. Kamiennej i ul. Sienki) powoduje, że nie zostaną wprowadzone tymczasowe pasy wjazdów i zjazdów z tych ulic.
chyba trudno o bardziej durną odpowiedź... czy osoba odpowiadająca wie chociaż w ogóle o czym jest mowa? :o (bo to, że nie rozumie znaczenia słowa "tymczasowy" jest oczywiste)

w ogóle ten tekst odpowiedzi brzmi bardzo komediowo - na każdy postulat zrobienia czegoś dla rowerzystów jest odpowiedź, że nie bo tramwaj, bo samochody, bo piesi - a potem czytamy, że "w procesie projektowania dróg i ulic a projektowana infrastruktura musi spełniać oczekiwania wszystkich uczestników ruchu drogowego." - czyli rowerzyści nie należą to uczestników ruchu drogowego uwzględnionych w tym projekcie? to w sumie dużo wyjaśnia ;)

czy naprawdę nie ma mocnych na tego typu olewanie rowerzystów? :(

buldi.nic

Mnie też ostatnio to sformułowanie bawi.
Kiedyś szczególnie mnie rozbawiło.
Ja: "tu mogła by być śluza rowerowa, co usprawniło by skręcanie rowerzystów w lewo"
ZDMiKP: "nie bo skrzyżowanie opuści 4 a nie 6 aut w jednym cyklu a musimy uwzglednić interes wszystkich użytkowników a nie wyłącznie rowerzystów"
Ale oczywiście to, że rowerzysta bez śluzy skręcając w lewo będzie musiał przebrnąć przez 3 cykle świateł a nie jeden jest uwzględnieniem interesów wszystkich użytkowników. Dlaczego? Bo w ogóle uzględnia się przejazd dla rowerzystów obok przejścia dla pieszych!

Jedyną siłą na tego typu hasła są... pisma + "do wiadomości mediów" + przekonywanie mieszkańców że rower to dobry środek komunikacji + działanie w organizacjach pozarządowych, które z zasady demokracji mają byś właśnie społecznym kontrolerem samorządowców (a że w Polsce działalność w organizacjach kuleje to i demokracja kule = mamy niekompetenych włodarzy)

Lord Golem

Proponuję wysłać do mediów nasz list + odpowiedź z ZDMiKP wraz z naszym komentarzem i myślę że temat znalazłby odbiór i szybko zajęto by się tą sprawą. Pamiętacie problem z p. Siudą który "za dużo mówił o rowerzystach". Wykorzystujmy czwartą władzę w państwie.


w4b

[table] [tr] [td]   [/td] [td] [/td][/tr][/table]

Seba

#16
Dostaliśmy odpowiedź w sprawie Focha i trzeba przyznać, że jest bardzo postępowa w stosunku do poprzednich pism

http://masa.bydgoszcz.pl/stowarzyszenie/pisma/156-odpowied-zdmikp-dotyczy-drogi-rowerowej-na-ulicy-focha-sbmkp2111o

ZDMiKP chyba po raz pierwszy zastosował zwrot "droga dla rowerów", są też konkretne rozwiązania odnośnie mostów Solidarności. Cała inwestycja tramwaju do PKP ma zakończyć się 31.10.2012 (taka data pojawiła w jednym z poprzednich pism)

Lord Golem

nie za bardzo wiem co nam to pismo dało na dzień dzisiejszy, a nie na dzień zakończenia inwestycji. Dziś dojeżdżając DDR do Multikina powinno się zejść z roweru i doprowadzić do ulicy, bo brak jest oznaczenia poziomego czy też pionowego że można poruszać się rowerem po chodniku

buldi.nic

Ale nie możesz jeździć "dziś" tą DDR, bo ona nie została oddana do użytku. To jest nadal plac budowy. Więc spokojnie możesz zgodnie z prawem śmigać jezdnią. Dopiero od 31 października będziesz miał obowiązek poruszać się DDR.

April

A czy będzie pismo wyjaśniające, że ścieżka rowerowa na sama, powstająca wraz z budową linii tramwajowej do Dworca PKP. Będzie tak naprawdę dwu odcinkową DDR, która będzie prowadziła do mostu (jakie mają być rozwiązania zjazdu z niej? Czy przez Królowej Jadwigi czy przez most?) i kolejna będzie prowadziła od ul. Dworcowej na wysokości obecnej tablicy informacyjnej do zajezdni i będzie połączona z W-Z? Jakieś tam rozwiązania specjalne planują? Mają wizję jak rowerzysta miałby się poruszać z Multikina do np. ul. Zaświat?

w4b

[table] [tr] [td]   [/td] [td] [/td][/tr][/table]


Lord Golem


mort


Lord Golem

Cytat: mort w Wrzesień 26, 2012, 00:24:45
Cytat: Lord Golem w Wrzesień 22, 2012, 22:46:30
Żenujący artykuł.
konstruktywna krytyka to to nie jest

A co tu komentować, sam tytuł artykułu jest z tego typu jakie umieszcze się w "FAKCIE" lub "Super Expresie".  A do treści nie będę sie odnosił bo pod koniec posta krew mnie jeszcze zaleje  >:(

Pozdrawiam

mort

no to w takim razie nie wiem do czego się odnosisz
również pozdrawiam:)

Lord Golem

Cytat: mort w Wrzesień 30, 2012, 22:16:44
no to w takim razie nie wiem do czego się odnosisz
również pozdrawiam:)

Widze że masz jakiś emocjonalny stosunek do tego artykułu. Dlatego się poświęcę i jeszcze raz go przeczytam:

CytujWładze Bydgoszczy planowały wyremontować ją już w tym roku, ale się nie udało. Jest pewne jednak, że w przyszłym roku ulica całkowicie zmieni oblicze. Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej ogłosił właśnie przetarg na remont pierwszego odcinka Chodkiewicza - od ul. Gdańskiej do Wawrzyniaka (za skrzyżowaniem z ul. Sułkowskiego). I to w rzadko spotykanej w naszym mieście formule.
To i dalej... - wytłumaczenie się ZDMiKP dlaczego spóźniają sie z remontem tej ulicy. Gdy SBMK poprosiło o plany i dyskusję aby poprawić je i sensownie zmienić w celu ułatwienia życia rowerzystom - to odpowiedź była że za późno bo plany zatwierdzone a prace wkrótce ruszą.

CytujDzięki współpracy z Miejskimi Wodociągami i Kanalizacją ogłaszamy jedno postępowanie,
A potem się okaże że energetycy coś muszą jeszcze zrobić i będzie kopanie nowego asfaltu jak zwykle.

CytujAle całkowitą nowością w tym miejscu będzie ścieżka rowerowa. Na odcinku pomiędzy ul. Gdańską a 20 Stycznia 1920 roku poprowadzona będzie po południowej stronie ulicy, gdzie połączona zostanie z częścią dla pieszych. Na dalszym fragmencie rowerzyści będą musieli przejechać na drugą stronę ulicy, ale za to trasa rowerowa zostanie poprowadzona niezależnie od chodnika.
- Takie przemieszczanie się z jednej na drugą stronę wzbudza niezadowolenie rowerzystów, ale inaczej nie dało się tego zaprojektować. Gdybyśmy zdecydowali się na budowę ścieżki po jednej stronie, musielibyśmy wyciąć drzewa, a to mogłoby się spotkać z oporem społecznym. Wybraliśmy mniejsze zło - wyjaśnia Kosiedowski.
Pocieszeniem dla rowerzystów ma być nawierzchnia nowej ścieżki, wykonana z betonu asfaltowego, a nie kostki. Właśnie o takie rozwiązania od dawna apelują środowiska cyklistów.
Jak widać jest to zwykłe sprawozdanie tego co mówił p. Kosiedowski. Do rzetelności tego artykułu brakuje wypowiedzi kogoś z drugiej strony czyli środowiska rowerowego. Mówi się że rowerzyści chcą DDR po jednej stronie. To nie jest prawda. Rowerzyści domagali się rezygnacji z budowy DDR + chodnik a zamiast tego pasa rowerowego lub całkowitego zaniechania wydzielania strefy dla rowerzystów. Na tej ulicy nie potrzeba DDR ponieważ kawałek dalej jest już DDR na ulicy Kamiennej. To jest dublowanie DDR w jednym miejscu. Jeśli nie ma tam tyle miejsca na DDR to trzeba z niej zrezygnować a nie na siłę forsować swój pomysł, chyba tylko dla podniesienia statystyk.

Po wybudowaniu takiej krętej DDR rowerzyści będą zmuszeni nawet 4 krotnie przekraczać jezdnię na tym odcinku. Co jest bardziej niebezpieczne i czasochłonne od jazdy po jezdni.

To chyba wystarczy. Jeśli autor artykułu zaznacza że projekt jest sporny to powinien zasięgnąć języka u drugiej strony sporu. Wtedy taki artykuł na treść bardziej obiektywną. W tej sytuacji czytelnik nie znający tematu może sądzić że rowerzystom znów coś się nie podoba a przecież DDR się jednak buduje, więc o co chodzi.

Piochu

Masz prawo milczeć, a wszystko co powiesz użyję przeciw Tobie ;)

admin


CytujNegatywnie opiniując cały projekt przebudowy Chodkiewicza, odrzuciliśmy więc pomysł utworzenia ciągu pieszo-rowerowego. Jesteśmy organizacja proekologiczną, nie zgadzamy się na wycinkę drzew na ulicy Chodkiewicza i w pełni popieramy protest mieszkańców.

http://masa.bydgoszcz.pl/archiwum/258-owiadczenie-dot-wycinki-kasztanowcow-na-ulicy-chodkiewicza

w4b

[table] [tr] [td]   [/td] [td] [/td][/tr][/table]

admin


admin

Jednak znalazł się "kruczek" który pozwolił na wycinkę kolejnych drzew.... kruczek jest wątpliwy. Mi się ten powód nie podoba.

http://bydgoszcz24.pl/artykul/mieszkancy-chodkiewicza-obserwowali-kolejna-egzekucje