Aktualności:

Jeździmy w każdy ostatni piątek miesiąca o 18:00, ruszamy ze Starego Rynku w Bydgoszczy (gdy rynek zamknięty to spod pomnika Kazimierza Wielkiego)

Main Menu

Składanie ostrego

Zaczęty przez mvg (Michu), Październik 08, 2010, 11:56:20

« poprzedni - następny »

mvg (Michu)

Aktualnie zostało mi zakupienie piasty novateca, zamiana piast i złożenie roweru do kupy.
Dowiedziałem się przypadkowo przeglądając allegro, że moja ramka jest od kultowego ZZR "popularny" z lat 60-tych. Normalnie klasyk :). Widełki są nieoryginalne (z poprzedniej ramy gdzie był problem ze sztycą), bo od tego roweru są bardziej wysunięte do przodu. Nawet dobrze, bo będzie krótszy. 

buzon

A co to jest za rameczka? ;)
Kontaktuj się ze mną przez [email][email protected][/email], telefon albo grupę Velo Bydgoszcz na fejsbuczku

mvg (Michu)

Tak wygląda rower na tej ramie. Nawet ktoś go prezentował w Bydzi :o
Swoją drogą ładna rakieta. Old school rox :D.


Moja tak wygląda:

Piochu

Kurde, stary! Allleee maszyna!! Jaa, normalnie bym nic nie zmieniał i woził się takim jak na 1 focie!! Choć pewnie koła to z przetopionych czołgów Stalina są(  ::) ), a rama pochodzi z Pancernika Bissmark ( :o ), ale styl to by był, bez dwóch zdań!

Kurcze jakby się tak doszukać to kierownica pochodzi pewnie z hymmm Messerschmitów czy cuś :P  Z czymś takim to żaden samochód nie jest bezpieczny!!  ( :o )
Masz prawo milczeć, a wszystko co powiesz użyję przeciw Tobie ;)

mvg (Michu)

#54
Piochu nie zrozumiałeś mnie (może niejasno się wyraziłem). Rower na pierwszej fotce to oryginał ZZR-a jakiegoś facia, który został odrestaurowany przez niego.
Ja zakupiłem tylko ramę. Nikt dla mnie roweru nie rozbierał, żeby ją wydobyć. Przecież nie psułbym takiego cacka, bo chce mieć ostre. Dodałem zdjęcie swojej ramy, żeby porównać.

Piochu

AAAAaaa, to przepraszam :)

Ps. Czyli został ci tylko ten potomek Bissmarka  ;D
Masz prawo milczeć, a wszystko co powiesz użyję przeciw Tobie ;)

mvg (Michu)

Ostrzałka złożona. Zdjęcie dla chętnych jest na moim bikestatsie. Prawdopodobnie przyjadę na masę lutową.
Zrobiłem już rowerkiem dwie dłuższe wycieczki i zauważyłem, że przeskakuje mi łańcuch kiedy blokuje korbę (próbuje robić skidy, ale jakoś mi to cienko wychodzi :P). Z netu wiem, że to nie musi być wina zjeb... zębatek tylko słabo naciągniętego łańcucha. Naciągałem go, moim zdaniem był sztywny - przynajmniej już bardziej nie mogłem naciągnąć. Jak przyjadę w piątek to liczę na rady fachowców ;).

Jeśli okaże się, że to wina zębatki to mam pytanie, jakiego sprzętu szukać? Przeglądałem aukcje allegro, ale powiem szczerze, że nie chce już używanych. Jeśli nowe to do 200 z kawałkiem zł max. Ewentualnie wchodzą w grę korby używane, ale blaty kupiłbym nowe, żeby znowu nie było problemu.

buzon

Stylóweczka!

Nie spodziewałem się że wyjdzie Ci taka ślicznotka.
Do zobaczenia na masie i marcowym Alleyu!
Kontaktuj się ze mną przez [email][email protected][/email], telefon albo grupę Velo Bydgoszcz na fejsbuczku

mvg (Michu)

W sumie to wstawię zdjęcie ;)


@Buzon: Dzięki. Na masie się pojawię na bank. Na razie jaram się ostrym i mtb'ka nawet nie chce mi się ruszać (mała rama mnie męczy).

Na "Kota" po cichu się wybieram. Zobaczę co z tego wyniknie.

buzon

Powiedz mi jeszcze jakie przełożenie i standard mocowania korby ;)

A i tego widelca czasem nie chciej pomalować! tak jest ekstra :D
Kontaktuj się ze mną przez [email][email protected][/email], telefon albo grupę Velo Bydgoszcz na fejsbuczku

mvg (Michu)

Widelec jest ładny z lewej strony, z prawej trochę zeszlifowałem i nie wygląda już tak ładnie. Chcę pomalować na czarno, ewentualnie na jakiś "wściekły", "żarówiasty" kolor.

Mocowanie korby by romet? Nie będę żałował jak wywalę i wstawię standardowy shimanowski support na kwadrat. Obecna zębatka ma 42 zęby. Daje dobre przyspieszenie, ale później trzeba się nakręcić, więc planuje zmienić. Na jakie, jeszcze nie wiem.
Przełożenie to 42:17.

buzon

Na początku też jeździłem na podobnym :) Ale na początku było spoko - kolana nie dostały po dupie na dzień dobry.

Obecnie śmigam na 48/17. Marudzę trochę pod górkę, ale za to nie często kończy mi się kadencja. Ogólnie polecam Ci raczej 46 do przodu.
A przy okazji jakbyś kiedyś szukał takowego i widział gdzieś blaty 46z na 130mm w znośnej cenie to i mnie daj znać :)
Kontaktuj się ze mną przez [email][email protected][/email], telefon albo grupę Velo Bydgoszcz na fejsbuczku

mvg (Michu)

Nie mówię, że jest złe. W piątek będziesz mógł luknąć co i jakk w sprzęcie. Może okaże się, że coś źle robię i dlatego przeskakuje łańcuch.

mvg (Michu)

Zastanawiam się dość poważnie nad zrobieniem byczych rogów z obecnego baranka. Jest bardziej funkcjonalny, tak sądzę, bo daje możliwość lepszego podparcia rąk przy wychyleniu się do przodu. Baranek mam w zasadzie dla "lansu", bo pozycję kolarską stosuje niezmiernie rzadko. Czy ktoś z szanownych ostrokołowców robił rogi z baranka?

buzon

Nie wiem czy jestem szanownym ostrokołowcem, ale robiłem: mogę Ci podwieźć jutro na alleya - pokazać jak to wyszło. Mogę Ci nawet tą kierę oddać do przymiarki czy czegoś takiego, gdyż jest niemnożkoj wygjenta.
Kontaktuj się ze mną przez [email][email protected][/email], telefon albo grupę Velo Bydgoszcz na fejsbuczku

mvg (Michu)

Nie musisz przywozić. Nie ma sensu targać. Wystarczy, że pokażesz ile zostawiłeś, a ja sobie wyobrażę resztę ;).

Lukaszdevil

Utnij tak, żeby zostawić sobie troszkę zagięcia baranka, ok 3-5cm.
coś w ten deseń. ;)

Pozdro ostro.

mvg (Michu)


kita

Na twoim miejscu uciął bym nieco wyżej około 7-8cm, tak jak mówi devil miałem i powiem ze trochę ręce zjeżdżają nie można się swobodnie oprzeć, trzeba kontrolować aby nie spaść .
Zawsze możesz skrócić jak będzie za dużo, w drugą stronę już ciężko.

Dla przymiarki moje przełożenie to 44/16  i kadencja czasem mi się kończy (powyżej 56km/h) ale zawsze są jakieś zapasy i można dołożyć.
Możesz jeszcze porównać średnia kadencja na rowerze górskim to 80-100 obrotów, na ostrzaku niekiedy i 130-150  w sytuacjach dziwnych nogi z dupy wyrywa jak masz 220-230 ...

XWindowsMen

Cytat: buzon w Październik 08, 2010, 22:28:06
Chłopaki na podolskiej koło Yakizy mają sporo ramek, w...

Jakiś szrot jest tutaj? Możesz podać konkretnie gdzie? Śmigam tędy codziennie i niczego takiego nie widzę... czy to tylko dla wtajemniczonych? I tak w ogóle gdzie można zdobyć części z "drugiej ręki" ? Oprócz co niedzielnej giełdy na ul. Fordońskiej?

buzon

Mają taki szrot-nie-szrot, składają holendry, ostre i różne inne wynalazki, mieści się to w bramie, tej samej która prowadzi do Yakizy.
Co do godzin otwarcia, dostępności itp. to jest dość liberalnie  - tj. nigdy nie wiadomo kiedy :D ale myślę że już niedługo chłopaki wypełzną :)
Kontaktuj się ze mną przez [email][email protected][/email], telefon albo grupę Velo Bydgoszcz na fejsbuczku

XWindowsMen

Dziękować - to ja po pierdoły czekam na niedzielę i giełdę na Fordońskiej a pod nosem mam coś podobnego - fajnie :)

mvg (Michu)

Mam pytanie. Kiedy próbuję robić skidy to czuje tak jakby przeskok łańcucha. Nie wiem czym jest to spowodowane. Przeglądałem już wcześniej internet i są różne warianty:
1) zębatka (luzy, wytyrana)
2) łańcuch
3) tylna zębatka (luźna, wytyrana, niedokręcona kontra)

O jakość łańcucha i tyłu jestem spokojny bo rzeczy są nowe. Z przednią zębatką może być problem, ale jak jest dobrze naciągnięty łańcuch to podczas jazdy nie spada. Przy skidowaniu, wiadomo, że większa siła, ale wydaje mi się, że tu nie leży przyczyna. Raczej wchodzi w grę niedokręcenie. Tu niestety problem, bo nie mam narzędzi - korba na klucz nasadowy, do kontry potrzeba "magicznego" klucza ;).

Killo

Z ciekawości jaki rozmiar ramy wybraliście dla dziewczyny ze wzrostem 169cm? Czy rama z górną rurą 55-56 cm nie będzie za długa (Mka)? Czy szukać bardziej ramy w okolicach ~50 (Ska). Z MTB nie byłoby problemu z doborem rozmiaru, ale szosa to szosa, dzika wymiarówka dla mnie...

Piochu

zmierz jej długość nóżek. Ja mam 170cm zatem niewiele i jeżdżę na ramce 52,3cm czyli prawie 21" i to są rozmiary rury podsiodłowej, nie górnej.

Ps. Mi to pasuje chociaż ja mam długie nogi względem reszty ciała (jakieś 82cm jak pamiętam ) Mierzy się to gdy stoi się wyprostowanym bez butów i mierzysz odległość od podłogi do krocza.
Masz prawo milczeć, a wszystko co powiesz użyję przeciw Tobie ;)

Killo

Z fajnej stronki wyszły wymiary (http://www.competitivecyclist.com/za/CCY?PAGE=FIT_CALCULATOR&ANSWER=8&SITE.CODE=RDB&STEP=9&FC_ANSWER_8=168):
c-t: comp: 51,4-51,9; eddy: 52,6-53,1; french fit : 54,3-54,8
c-c: comp: 49,9-50,4; eddy: 51,1-51,6; french fit : 52,8-53,3

Z innej strony wyszło ~52 cm generalnie ciężko dorwać taką małą ramę. Najczęściej spotykane ramy na rynku są z górną rurą 55cm i tu mam pytanie do bardziej doświadczonych: Czy te 3cm różnicy pomiędzy zalecanym wymiarem, a dostępnymi będzie robiło dużą różnicę (bardzo odczuwalną)?

buzon

#76
Moja dziewka przy około 172-173 i katuje 54cm klasyczną, która jest w sam raz.
Oczywiście jak to w szosie liczona rura podsiodłowa (c-t)
Chociaż ja mam 180 i też 54, ale torową jeżdżę o.O

Jeśli starczy jej nóg, a na 54 powinno starczyć, to bez problemu długość można dobrać mostkiem :)
Kontaktuj się ze mną przez [email][email protected][/email], telefon albo grupę Velo Bydgoszcz na fejsbuczku

Piochu

#77
Właśnie nie napisałem w swojej odpowiedzi, iż chodzi mi o rozmiarówke do klasycznej szosy, może przyjedź na Mase Krytyczną ze swoją piękną i przymierzy się do kilku rozmiarów szosówek ja i buzon napewno pojawimy się na ramkach o których mówiliśmy.

//edit Admin: Proszę o trzymanie się tematu, offtop został odcięty i przeniesiony do Luźne Gatki
Masz prawo milczeć, a wszystko co powiesz użyję przeciw Tobie ;)

Żółwik

Siema! Jestem w trakcie składania ostrego i pojawiły się problemy. Na ostre koło przeznaczyłem ramę trekingową(ma wyżej support i trudniej zawadzić pedałami o ziemię). Niestety ma haki ukośne krótkie... Czy jest jakaś możliwość dobrego napięcia w niej łańcucha? Z góry dzięki za odpowiedzi.

Piochu

używasz piasty z pełną osią na nakrętki, ośki z szybkozamykaczmi wytrzymują też, ale szybkozamykacze już nie :P Jeśli skręcisz tymi nakrętkami mocno to problemów mieć nie powinieneś, jeśli to zawiedzie kupujesz takie  "napinacze" do tylnej ośki.

Ja jeżdżę rok na singlu z podobnymi hakami i koło utrzymuje swojąpozycję wyłącznie za pomocą siły szybkozamykacza, choć już 2gi szybkozamykacz rozwaliłem :D Teraz zakładam pełną ośkę na nakrętki.
Masz prawo milczeć, a wszystko co powiesz użyję przeciw Tobie ;)

buzon

#80
Jasne że jest, również jeździłem na takiej ramce, nie odbiega to szczególnie od techniki napinania koła na poziomych hakach. Jasne że trzeba co jakiś czas poprawić napięcie, ale to norma, niezależnie od haków.

Żadnych szybkozamykaczy w ostrym - to nie ma prawa utrzymać koła we właściwym miejscu. Pełna oś, oczkowa 15 i jazda ;)


edit: doczytałem że haki są krótkie. Jak krótkie? Pozycje koł (a tym samym napięcie łańcucha) można wyznaczyć z większą dokładnością dzięki półogniwu na łańcuchu + ewentualnej lekkiej modyfikacji przełożenia (1 ząbek na zębatce może zdziałać cuda).

Dobrze by było jakbyś podesłał foto - wtedy bedzie można powiedzieć ze 100% pewnością czy da rade sie napinac, czy haki sa po prostu za krotkie ;)
Kontaktuj się ze mną przez [email][email protected][/email], telefon albo grupę Velo Bydgoszcz na fejsbuczku

Żółwik

Dokładnie mojej ramki nie podeślę bo właśnie siedzi w piaskowaniu. Haki wyglądają mniej więcej tak:

Co do piasty to mam BMXową z nakręconą zębatką od jakiegoś polskiego roweru i kontrą(chociaż kontra trochę wystaje). Pozostaje mi jeszcze skombinować jakiś widelec który w miarę szosowo wygląda(kółka 26).

VintageElvis

jest temat nakrętek to dołączę ;)
Pytanko: są w sprzedaży zestawy nietypowych nakrętek z kluczem do nich? coś czego nie da się odkręcić ogólnie stosowanymi narzędziami ?
Już widzę że lansiarski rowerek przyciąga złodziejaszków ;(
Jeśli Twoje dziecko pozbyło się tylnego hamulca "wiedz, że coś się dzieje"!!!

Lukaszdevil

Do czego te nakrętki Elvis? Jeśli chodzi o szybkozamykacze do kół... to istnieją zamiast nich patenty na śrubę z kluczykiem (imbus tylko że pięcioramienny, który jest w komplecie).

VintageElvis

nakrętki do kół oczywiście- coś co uniemożliwi ich kradzież
Jeśli Twoje dziecko pozbyło się tylnego hamulca "wiedz, że coś się dzieje"!!!

Żółwik

Polecam kłódkę  gruby łańcuch... Jak gdzieś zostawiasz przeplatasz łańcuch przez koła i ramę i przypinasz do czegoś.

Żółwik

Moja rama wróciła z piaskowania... Zauważyłem pęknięcia w okolicach główki więc raczej odpada. Ma może ktoś z was jakieś rupiecie rowerowe na oddanie/sprzedaż? Ramy, supportu, mostka i widelca mi brakuje...
PS
Przepraszam za post pod postem ale nie mogę już edytować.

buzon

Mam szosową ramkę Koga Miyata Roadrunner w trakcie renowacji.
Kontaktuj się ze mną przez [email][email protected][/email], telefon albo grupę Velo Bydgoszcz na fejsbuczku

VintageElvis

Cytat: Żółwik w Maj 14, 2011, 13:43:06
Polecam kłódkę  gruby łańcuch... Jak gdzieś zostawiasz przeplatasz łańcuch przez koła i ramę i przypinasz do czegoś.

oj Żółwik, Żółwik to metoda na ostre za 300zł ;D Dziesięć razy droższy rower to ukradną Ci z latarnią, ławką, hydrantem czy Bóg wie z czym jeszcze jeśli się do tego "przykujesz"  :P ,a łańcuch posiadam, dziękuję za radę ;)
Jeśli Twoje dziecko pozbyło się tylnego hamulca "wiedz, że coś się dzieje"!!!

Lukaszdevil

Elvis... teraz szukałem w necie, ale nie znalazłem, wszędzie tylko zaciski dartmoor'a. Kiedyś można było kupić takie zaciski ale nie na standardowy imbus, tylko taki pięciokąt jeśli dobrze pamiętam i z dołączonym takim kluczykiem. Może gdzieś w sklepach stacjonarnych znajdziesz. Bodajże tamte produkowała firma TranzX. A zaciski takie nazywają się "Bolt On". Na pewno kiedyś były w sklepie KrySport na skrzyżowaniu Gdańskiej i Chodkiewicza. Powodzenia. ;)

VintageElvis

ooo tototo! coś takiego dawno temu rzuciło mi się na oczy chyba na allegro ale nie byłem pewien  ;) dz. sprawdzę
Jeśli Twoje dziecko pozbyło się tylnego hamulca "wiedz, że coś się dzieje"!!!

q84_fH

Mam stare koło z hamulcem typu torpedo. Czy dało by się je jakimś prostym sposobem przerobić na ostre? Kółeczko jest trochę pokrzywione i nie używane, a chciałbym poeksperymentować na własnej skórze z tym wynalazkiem.

Żółwik

Lepiej kupić koło pod nakręcany wolnobieg. Koszt 50zł a zaoszczędzisz dużo zdrowia i czasu.

q84_fH

#93
No tak, tylko wtedy cały pomysł z 'zero-kosztowym' ostrym weźmie w łeb. Przeszukam piwnicę, może coś znajdę.
Swoją drogą rozebrałem to torpedo i to jest jakaś wyższa magia. Nie potrafię sobie wyobrazić na jakiej zasadzie to działa. Wiem jak hamuje, bo takie dwa metalowe klocki są dociskane do wnętrza piasty, ale w jaki sposób jedzie do przodu, to nie wiem.

buzon

Z torpedo bym nie kombinował, bo dla mnie to tez czarna magia.

Mam piaste na nakrecany wolnobieg, ale bez nakretek. Za groszę mogę puścić - jak sobie przepleciesz to wyjdzie taniej niz te 55
Kontaktuj się ze mną przez [email][email protected][/email], telefon albo grupę Velo Bydgoszcz na fejsbuczku

PanF4

Buzona się słuchaja zyskąsz na zdrowiu-nerwach i grubości portwęla!Buzon+ostre=maniak!!!Znam go 3 dni ale ... !

Szczepan

Ma ktoś jakąś ramę pod ostre 55/56? Z chęcią przygarnę ^^

Żółwik

Dla ciebie będzie dobra 56-58... Buzon ma fajną ramkę 57/57.

makos

Mam pytanko dotyczące przedniej zębatki.
Czy mogę tymczasowo zostawić podwójną zębatkę (przerabiam szosówkę i taką zębatkę zastałem) i tak jeździć, czy będzie z tym jakiś problem?
Zaznaczam, że chodzi mi o rozwiązanie tymczasowe.
Makos

Żółwik

Możesz tak jeździć ale musisz uważać na spodnie. Możesz spróbować odciąć/odkręcić drugą zębatkę.