Aktualności:

Jeździmy w każdy ostatni piątek miesiąca o 18:00, ruszamy ze Starego Rynku w Bydgoszczy (gdy rynek zamknięty to spod pomnika Kazimierza Wielkiego)

Main Menu

Konsultacje społeczne: "Parkingi rowerowe Infrastruktura, polityka, ocena stanu"

Zaczęty przez bir, Sierpień 22, 2011, 17:28:36

« poprzedni - następny »

bir

Pełnomocnik Prezydenta do Spraw Komunikacji Rowerowej w Bydgoszczy zaprasza wszystkich użytkowników bydgoskich dróg, nie tylko dróg rowerowych, do wspólnej rozmowy nad opracowaniem dotyczącym jednego z ważniejszych elementów infrastruktury rowerowej w mieście - parkingów rowerowych.

Więcej informacji o opracowaniu i możliwości udziału w konsultacjach znajdziecie na stronie: http://www.facebook.com/notes/pe%C5%82nomocnik-prezydenta-miasta-bydgoszczy-ds-komunikacji-rowerowej/zapraszamy-do-konsultacji-spo%C5%82ecznych-opracowania-parkingi-rowerowe/165137636897884

Ważne by jak najwięcej osób wyraziło swoją opinię. Nawet jeśli uważasz że nie trzeba w opracowaniu nic zmieniać napisz o tym na adres [email protected] ! A jeśli według Ciebie treść wymaga korekt, rozwinięcia czy też innych zmian tym bardziej napisz.
Wspólnie walczmy o lepsze miejsca parkingowe i budżet na nowe stojaki.

A za kilka dni podane zostaną kolejne wydarzenia związane z tym opracowaniem
"Miasta nie składają się tylko z domów i ulic, ale z ludzi i ich nadziei"  św. Augustyn

Seba

Bir, nie zapominaj, że mamy listę propozycji zgłoszonych w zeszłym roku przez mieszkańców przy okazji akcji "Wnioskuj o stojak". Może je na początek wykorzystać?
Czy te parkingi, podobnie jak rok temu, ograniczą się do stojaków, czy ratusz chce rzucić kasę na coś więcej, typu zadaszenie?

bir

Seba: to nie akcja wnioskuj o stojak. Na razie trzeba wykazać że jest potrzebny budżet i na co jest potrzebny. Te miejsca jak najbardziej będzie można wykorzystać bo w tą stronę będą zmierzały kolejne działania. Zachęcam najpierw jednak do lektury i koniecznie(!) napisania na wskazany adres czy to dobre opracowanie czy też nie. jeśli nie to dlaczego. Na tym etapie to naprawdę kluczowa kwestia.
"Miasta nie składają się tylko z domów i ulic, ale z ludzi i ich nadziei"  św. Augustyn

April

A do kiedy można przesyłać ewentualne uwagi tudzież potwierdzenia, że wszystko jest dobrze?

w4b

Cytuj
Podstawową funkcją parkingów rowerowych jest umożliwienie bezpiecznego (zapobiegającego kradzieży oraz uszkodzeniu roweru) parkowania rowerów w pobliżu miejsca docelowego. Konkretne rozwiązanie jest uzależnione zarówno od lokalizacji jak i samej formy parkingu, która powinna być dostosowana do potrzeb użytkowników (np. dodatkowa ochrona przed warunkami atmosferycznymi, gdzie rowery są przechowywane przez dłuższy czas).
Widzicie potrzebę przechowywania rowerów przez dłuższy czas? Jakie inne cechy powinien spełniać idealny parking rowerowy?

CytujStojaki pełnią także funkcję małej architektury, co należy wziąć pod uwagę w szczególności w zabytkowych strefach miasta. Mogą także pełnić lub być zintegrowane z funkcja informacyjna; reklamową; promocyjną itp. Zarówno użyte materiały. kształt, czy kolorystyka mogą nawiązywać do otoczenia pod warunkiem, że nie prowadzi to do utrudnień w bezpiecznym przypięciu roweru.
Czy stojaki powinny jakoś specjalnie wyglądać? Moim zdaniem muszą pasować do otoczenia w którym się znajdują - na starówce bardziej zabytkowo, przy nowoczesnym budownictwie bardziej nowocześnie...

str 5. dział "funkcje parkingow rowerowych"
całość listu: http://www.rower.byd.pl/userfiles/files/Parkingi%20rowerowe_konsultacje.pdf
[table] [tr] [td]   [/td] [td] [/td][/tr][/table]


w4b

CytujCzęstym błędem jest lokalizowanie parkingów rowerowych z dala od wejść budynków, w miejscach mało uczęszczanych, nieoświetlonych, trudno dostępnych. Skutkiem tego mogą być nie tylko kradzieże, lecz także całkowita rezygnacja z korzystania z przygotowanych miejsc parkingowych, a w skrajnych przypadkach także całkowita rezygnacja z korzystania z roweru w celu dotarcia do miejsca docelowego.

Fakt, co nam z parkingu, który znajduje się z dala od budynku do którego chcemy wejść a do tego ustawionym w miejscu ustronnym - idealnym dla złodzieja.
Ważne jest także by parking rowerowy był zabezpieczony fizycznie przed możliwością zaparkowania przy nim samochodu w sposób uniemożliwiający przypięcie roweru.

Brakuje mi także zadaszonych i zamykanych na klucz parkingów rowerowych na osiedlach tuż przy blokach. Na zachodzie się to doskonale sprawdza. Nie trzeba upychać roweru w ciasnych mieszkaniach, balkonach lub małych piwnicach.
[table] [tr] [td]   [/td] [td] [/td][/tr][/table]

MuadDib

Cytat: w4b w Sierpień 26, 2011, 12:59:06Brakuje mi także zadaszonych i zamykanych na klucz parkingów rowerowych na osiedlach tuż przy blokach. Na zachodzie się to doskonale sprawdza. Nie trzeba upychać roweru w ciasnych mieszkaniach, balkonach lub małych piwnicach.
czemu aż tak chcesz ułatwiać złodziejom fach? już nawet nie będą musieli schodzić do piwnic czy wchodzić na balkony - "drive thru" normalnie ;)

w4b

Życzę złodziejom dużo cierpliwości przy włamywaniu się do zakratowanego pomieszczenia w którym rowery przypięte są na hartowane łańcuchy o grubości ogniwa 1 cm (najlepiej fabrycznie przyspawane do samego stojaka).

W porównaniu do drzwi z drewnianych listewek w piwnicy zamykanych na "blaszkę" które są jedynym zabezpieczeniem, naprawdę nie ma porównania.
Nie wspominając nawet o kamerce która nie jest w stanie ogarnąć wszystkich balkonów a pomieszczenie na rowery bez problemu monitorować może.

Ja to widzę tak - pomieszczenie zakratowane nieco podobne do wolnostojących pomieszczeń na śmietniki obecnych na wielu osiedlach. Podobnie jak one zadaszone. Mogą być murowane lub ze stalowych krat. Do konstrukcji parkingu przyspawane lub wmurowane w betonową podłogę strojaki zaopatrzone w potężne łańcuchy przyspawane do stojaka. Każdy z użytkowników kupował by kłódkę we własnym zakresie.
Obiekt oświetlony i w miarę możliwości monitorowany. Zamykany na klucz który każdy z mieszkańców okolicznych 2-3 otaczających bloków może sobie zamówić.  Podobne konstrukcie widziałem na osiedlach mieszkaniowych w Szwecji i po ilości przechowywanych rowerów widać było że funkcjonuje to całkiem sprawnie.

Zalety?

- brak konieczności noszenia roweru po schodach
- szybszy dostęp (wychodzimy, otwieramy pomieszczenie, odpinamy rower)
- bezpieczeństwo - rower solidnie przypięty, monitorowany, widoczny z okien budynków
- oszczędność miejsca w piwnicach, balkonach, mieszkaniach

Wady:

- narażony na mróz
- narażony na wilgoć (w przypadku murowanej konstrukcji wada nie występuje)
- konieczność zakupu kłódki
- koszt budowy
[table] [tr] [td]   [/td] [td] [/td][/tr][/table]


Grzehu

Korzystając z dobrych wzorów z podanej powyżej strony, wzór pisma może powstać jak zatwierdzony zostanie ten dokument http://www.rower.byd.pl/userfiles/files/Parkingi%20rowerowe_konsultacje.pdf  ;D

w4b

Cytat: Grzehu w Sierpień 29, 2011, 20:51:46
Korzystając z dobrych wzorów z podanej powyżej strony, wzór pisma może powstać jak zatwierdzony zostanie ten dokument http://www.rower.byd.pl/userfiles/files/Parkingi%20rowerowe_konsultacje.pdf  ;D
Dlatego właśnie trzeba go przejrzeć i wyrazić opinię na ten temat.
[table] [tr] [td]   [/td] [td] [/td][/tr][/table]


joosephina

Mnie aktualnie najbardziej doskwiera brak miejsc do zaparkowania roweru przy szkole. Nie wiem czy jakaś szkoła w Bydgoszczy daje możliwość, względnie bezpiecznego, pozostawienia roweru ale w Fordonie raczej się z tym nie spotkałam.  :(

April

Jest wiele takich szkół... u mnie osiedlu mają na pewno 4/7?
Mam nawet w przy przychodni.

Ale brakuje mi jakiegoś parkingu rowerowego przy szpitalu. Np. przy Bizielu nie widziałam. Może jest jakoś zakamuflowany. Gdzieś z tyłu czy coś... bo chory ok, nie przyjedzie rowerem, ale w odwiedziny można by przyjechać, a przypinanie przy balustradzie to nie jest najlepszy pomysł.

A co do parkingów rowerowych: Poza wymienionymi wadami "wyrwikółek" dodałabym jeszcze jedno. Ich lokalizacja najczęściej jest bardzo niefortunna, gdyż stawiane są przy ścianach. Ostatnio przy Biedronce byłam światkiem jak jeden z panów miał problem z przypięciem roweru do takiego stojaka. Dlaczego? Gdyż po obu stronach stały już rowery, jednak zostało miejsce w środku dla niego i jego żony. Dlaczego miał on problem z zapięciem? Bo nie mógł dojść do koła. Z boku się nie dało, bo stoją inne rowery, a nie miał rąk Gadżeta, a i brzuszek nie pozwalał mu na wciśnięcie się pomiędzy rowery.
Myślę, że umocowanie go w pewnej odległości od muru byłoby wielkim ułatwieniem.

jerry

Społeczeństwo musi nauczyć się prawidłowego zapinania każdych elementów roweru osobno i nie oszczędzać na zabezpieczeniach
ze względu na wysokie prawdopodobieństwo kradzieży w Polsce.Niskie kary są dla złodzieja w większości niska szkodliwość czynu,spotkałem się z reakcjami nie zostawie roweru w ogólno dostępnym miejscu więcej niż 5 minut bo ukradną.Złodziej powinien bać się kary a nie właściciel roweru złodzieja
Żądam uwolnienia forum,a mury runą jestem w posiadaniu młotka

bastek1989

no ale zawsze sie znajdzie taki ktory woli ukraść dwa telefon 2 rowery 2 torebki niz pracowac caly miesiac;/


///edit: Buldi -> proszę nie używać przekleństw na forum

q84_fH


w4b

[table] [tr] [td]   [/td] [td] [/td][/tr][/table]

PanF4

Cytat: bastek1989 w Wrzesień 04, 2011, 17:38:54
no ale zawsze sie znajdzie taki ktory woli ukraść dwa telefon 2 rowery 2 torebki niz pracowac caly miesiac;/


///edit: Buldi -> proszę nie używać przekleństw na forum
czy mozna wiedziec w ktorym miejscu zostalo stwierdzone przeklenstwo,bo chyba telefon nie otwiera calej tresci strony