Aktualności:

Jeździmy w każdy ostatni piątek miesiąca o 18:00, ruszamy ze Starego Rynku w Bydgoszczy (gdy rynek zamknięty to spod pomnika Kazimierza Wielkiego)

Main Menu

Poszukuję pomocy przy SRAM Torpedo 3

Zaczęty przez XWindowsMen, Marzec 01, 2015, 11:41:08

« poprzedni - następny »

XWindowsMen

Witam.

Tak jak w temacie... krótko mówiąc... znacie może kogoś z Bydgoszczy kto podchodzi do w/w tematu?! Zakupiłem z drugiej ręki używaną damkę, sprzedawca mówi, że wszystko gra... ja natomiast zielony jestem i (nigdy nie miałem biegów w pieście) wyadje mi się, że nie czuję różnicy przy zmianie biegów :/ Rower już ma kilkanaście lat i nie mogę przernąć przez jakiś poradnik do regulacji piasty... wszystko generalnie dotyczy nowszych sprzętów :/

Memlajacy

Witam!


Niestety nie mam doświadczenia jeszcze z tą piastą. Dopiero będę ją użytkował (zamontowałem zimą). Daję do regulacji do serwisu na Wierzbickiego 1 gdzieś za 2 tygodnie - Pan jak dotąd nie zawiódł moich oczekiwań i mam nadzieję że tym razem będzie podobnie. Jak byś chciał sam się pobawić to na www.beachcruiser.pl są chłopaki, którzy w tym siedzą i chętnie doradzą.
Remove Before Ride

agent

Piasty planetarne działają płynniej, po prostu bezszelestna zmiana, ale rozumiem, że nie czujesz zmiany obciążenia w pedale?

Zależy jaką masz piastę - w sensie jak stary albo nowszy to model. Większość piast tego typu posiada taki łańcuszek, który wchodzi w oś piasty i ciągnie mechanizm wewnątrz, jest połączony z linką, która bezpośrednio ciągnie manetka. Bardzo możliwe, że łańcuszek wymaga wymiany lub regulacji albo przy samej osi piasty (o ile taka istnieje) albo przy połączeniu z linką - na ogół ukryte jest jakaś osłonką. Dawno nie grzebałem w tego typu wynalazkach, jest trochę więcej zachodu z regulacją, w przypadku przerzutki z pantografem na ogół masz jedno lub dwa pokrętła do linki (na ogół manetka i czasem przerzutka) ewentualnie trzeci, czyli zacisk linki śrubą, w planetarnych możesz mieć trzy lub nawet cztery poziomy regulacji i ustawień.

Memlajacy

Regulacja nie jest skomplikowana. Wrzucasz 3 bieg i w starej piaście łańcuszek powinien być przykręcony do linki. Odkręcasz, upewniasz się że jest 3 i przykręcasz tak aby nie było luzu ale też nie za mocno. Sprawdzasz, czy 2 jest na miejscu i 1. Jak gra to dobrze jak nie to jeszcze trochę podkręcasz lub luzujesz. Jak niechce się Tobie bawić to tak jak pisałem wyżej. Ten serwis rowerowy koło sądu to stara szkoła. Dla tego Pana nie ma rzeczy niemożliwych. ;)
Remove Before Ride