Aktualności:

Jeździmy w każdy ostatni piątek miesiąca o 18:00, ruszamy ze Starego Rynku w Bydgoszczy (gdy rynek zamknięty to spod pomnika Kazimierza Wielkiego)

Main Menu

Nowa DDR na Ogińskiego

Zaczęty przez Seba, Listopad 08, 2011, 13:11:26

« poprzedni - następny »

Seba

Zrobiłem fotki, pismo napiszę, jakie uwagi? Moje:
- zrobić barierki przy przystanku,
- oznakowanie poziome i pionowe na przejazdach, wyjazdach i całej długości,
- zjazd/wjazd z DDR

Coś jeszcze?

https://picasaweb.google.com/110317875306737890677/Oginskiego?authkey=Gv1sRgCOX_1tv6kr3ZTQ

w4b

#1
Barkierki można z powodzeniem (i taniej) zastąpić krzakami posadzonymi w pasie zieleni.
Przetasowanie z chodnikiem - kolizje będą tu zawsze, biedni piesi mają przechlapane.
Wyróżniony wyjazd z posesji błędnie wskazuje kto ma pierwszeństwo, pierwszeństwo ma rowerzysta więc to ddr (droga rowerowa) powinna być ciągła a nie wyjazd!

Choć ja bym wnioskował o nie oznaczanie tego skrawka bubla jako DDR, jeszcze sobie ktoś krzywdę zrobi.
Bezpieczniej jechać szosą gdzie jest równo i zgodnie ze standardami albo nawet nielegalnie chodnikiem, przynajmniej wiadomo kto ma pierwszeństwo (pieszy!)
[table] [tr] [td]   [/td] [td] [/td][/tr][/table]

April

Ale ona nie jest jeszcze oddana do użytku, więc wydaje mi się, że pismo jest troszkę nadgorliwością. Przecież nie skończyli jej robić.

mvg (Michu)

Jeszcze dodać trzeba o zakończeniu ścieżki. Urywa się w środku chodnika. Zgodnie z przepisami należałoby zsiąść z roweru i przeprowadzić do ronda Wlkp., teleportować się na jezdnię i jechać dalej. Bublom stop!

Seba

Cytat: April w Listopad 08, 2011, 13:49:05
Ale ona nie jest jeszcze oddana do użytku, więc wydaje mi się, że pismo jest troszkę nadgorliwością. Przecież nie skończyli jej robić.

Dlatego chcę teraz te uwagi wysłać, bo po jej zakończeniu i tak będą niedoróbki i znowu będą musieli wynajmować ekipę, albo napiszą się już się nie da

Grzehu

Ja mam przygotowane pismo, ale wczoraj dostałem odpowiedź na poprzednie dotyczące Trasy Uniwersyteckiej, więc chwilowo się wstrzymałem, bo chcę pismo bardziej rozbudować.
Moje spostrzeżenia do odcinka ul. Ogińskiego od Sieńki w kierunku Powstańców Wielkopolskich podobne:
1. ścieżka urywa się jak w standardzie bydgoskim bywa; zarząd na takie pytanie dotyczące górnej części TU i bliźniaczego rozwiązania odpowiedział, że "ścieżki rowerowe zostały zaprojektowane w sposób umożliwiający łatwe powiązanie z planowanymi ciągami wzdłuż ul. Wojska Polskiego"...  :o
2. nie wykonano skrzyżowania Ogińskiego-Berwińskiego jako wyniesionego,
3. na wyjazdach z posesji przerwano czerwoną kostkę wprowadzając mylnie, że wyjeżdżający ma pierwszeństwo oraz zastosowano uskoki przy tych wyjazdach.
Na pytanie z poprzednich korespondencji o zastosowanie kostki zarząd odpowiedział najpierw, że zastosowano kostkę z uwagi na trudności z wjazdem odpowiedniego sprzętu na skarpę a w następnym liście, że rozporządzenie w sprawie dróg umożliwia wykonanie ścieżki rowerowej z kostki... 

Seba

Ok, to ja nie będę już powielał tego pisma, tylko podziel się ich odpowiedzią ;)

CytujNa pytanie z poprzednich korespondencji o zastosowanie kostki zarząd odpowiedział najpierw, że zastosowano kostkę z uwagi na trudności z wjazdem odpowiedniego sprzętu na skarpę a w następnym liście, że rozporządzenie w sprawie dróg umożliwia wykonanie ścieżki rowerowej z kostki...

Umożliwia, ale nie wiem, ile razy wałkowaliśmy z drogowcami, że to jest beeee....

Grzehu

Pisz! Im więcej głosów, tym lepiej. Niech dotrze do nich w końcu, że rozwój transportu ma być ZRÓWNOWAŻONY. I logiczny.

Poza tym muszę przyznać, że są bardzo kreatywni... Przykładowo na pytanie o kostkę na Garbarach odpowiedzieli, że zastosowali, aby zwiększyć bezpieczeństwo rowerzystów. Na pytanie jak zgodnie z przepisami wjechać na DDR przy Focha odpowiedzieli, że w trybie natychmiastowym nakażą zasłonić wykonawcy znak. Tu muszę przyznać, że ich nie zrozumiałem. Na pytanie ile kosztowałby wariant TU ze ścieżką rowerową i chodnikiem odpowiedzieli, że 21 mln PLN drożej! Na pytanie dlaczego zaprojektowali TU bez DDR odpowiedzieli, że będzie kładka przy TU. Kiedy? Po 2015... Na pytanie, czy skasowali od sklepikarzy przy Zaświacie opłatę za zajęcie pasa drogowego na DDR jeszcze mi nie odpowiedzieli.
Będą za to przestawiać drugi raz znak przy Artyleryjskiej, który wrzucałem niedawno - pokazałem im załącznik rozporządzenia ze skrajniami przy DDR.
Są naprawdę nieźli...  ;)

Seba

O DDR na Focha też pisaliśmy, czekamy na odpowiedź. Ale nam napisali, że połączą ją po 31.10.2012 jak wybudują tramwaj, więc rozbieżność faktów spora... tylko tam jest myk, że zmierzyliśmy most Solidarności i można zrobić ciąg pieszo-rower przez wymalowanie linii i postawienie znaku, stamtąd droga do Młyńskiej już bliska

Grzehu

Tak, o 2012 tez mi napisali. Nie wiem jednak co uniemożliwia wymalowanie linii i postawienie znaku przed 2012 rokiem. Niedasie?

Seba

Zobaczymy, co wymyślą. Przeciwwskazań technicznych nie widzę, ale może być też tak, że napiszą, że zrobią to "kiedyś" w przyszłości...

Grzehu

Sęk w tym, że ja nie lubię takich odpowiedzi "zrobimy za pincet lat". To oznacza, że nie przemyśleli na etapie projektowania.  :D

Lord Golem

Sorry, że znów wracam do tego tematu ale chętnie dołączyłbym do zasypywania ich pismami, ale nie mam do tego talentu. Sprzedajcie mi jakiś sposób jak pisać takie pisma, np. co w nich jest ważne?

April

Można się wzorować na poradniku z polska na rowery: http://polskanarowery.sport.pl/msrowery/1,105126,9195010,Mini_poradnik__Jak_naprawic_droge_rowerowa_.html szczególnie punkt 3 i jest też wzór - można z niego korzystać, bo jest przydatny :)

w4b

#14
Zobacz jak to piszą w Toruniu http://rowerowytorun.com.pl/korespondencja-rowerowego-torunia,40,l1.html
albo w Warszawie http://www.zm.org.pl/?t=pisma

W razie czego możesz umieścić na forum albo wysłać na emaila [email protected] do konsultacji
[table] [tr] [td]   [/td] [td] [/td][/tr][/table]

Grzehu

Cytat: Lord Golem w Listopad 09, 2011, 01:27:11
Sorry, że znów wracam do tego tematu ale chętnie dołączyłbym do zasypywania ich pismami, ale nie mam do tego talentu. Sprzedajcie mi jakiś sposób jak pisać takie pisma, np. co w nich jest ważne?

Można też zajrzeć do wątków rowerowych z SSC. Zwłaszcza krakowskiego. Dają tam często swoje pisma i odpowiedzi. Laku82 ostatnio pocisnął z gusłami http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=85449357&postcount=2653
Fragment:
CytujW świetle badań stwierdzenie, że "zmniejszenie szerokości pasa ruchu (...) będzie skutkować spadkiem poziomu bezpieczeństwa ruchu, w szczególności niechronionych uczestników ruchu drogowego" jest zwyczajnym kłamstwem lub zabobonem.
Zarządowi nie przystoi posługiwanie się zabobonami więc w przypadku negatywnej odpowiedzi na mój wniosek proszę o wskazanie dowodów naukowych wskazujących korelację między zmniejszeniem się szerokości pasa ruchu, a mniejszym bezpieczeństwem rowerzystów. W przypadku braku takich danych skieruję sprawę do Biura Kontroli Wewnętrznej, bo nie można dopuścić by urzędnicy odpowiadający na pisma kierowali się swoimi przeczuciami, gusłami, czy uprzedzeniami, a nie przepisami i rzetelną wiedzą naukową.
:)

Lord Golem

To jest dobre  ;D

A mam jeszcze taki pomysł: jeśli jest jakiś bubel lub problem który jest nam ciężko przepchnąć czy to w UM lub w ZDMiKP to może bardziej zdolny "pisarz" pism urzędowych stworzy takie pismo wzór w konkretnym temacie:np. DDR na Focha i poda na Forum Masy do Kopiowania a masowicze będą sobie to drukować  uzupełniać swoje dane osobowe i wysyłać do tych urzędów. Jak zasypiemy UM albo Zarząd Dróg takimi petycjami w ilości np 50 (optymistyczna wersja 100) to może ich to ruszy i skończy się era "niedasie".

W MASIE - SIŁA

Seba

Szczerze mówiąc to nie widzę na to szans. Na każde pismo będą musieli odpowiedzieć, zrobią to z automatu, więcej pracy będzie miała pewnie tylko jakaś pani sekretarka, która nie ma nic wpływu i tyle. Szkoda tuszu i papieru ;)

W ramach "strajku" można skrzynkę mailową zarzucić. Na to pewnie w ogóle nie odpowiedzą, ale zaoszczędzi się tuszu, a efekt będzie podobny

Grzehu

#18
Żeby zarzucić skrzynkę mailową, to musi być naprawdę ruszenie. W moim odczuciu sprawami infrastruktury rowerowej interesuje się niewielu użytkowników rowerów.

Fakt, czytając to, co odpisali Masie na temat Focha, widzę, że to prawie to samo co mnie. Staram się jednak pociągnąć sprawę dalej :D

A tu można zobaczyć moją dzisiejszą odpowiedź. Trochę odniesień do wcześniejszej korespondencji z zarządem, ale ogólny sens można złapać ;)
https://docs.google.com/document/pub?id=12-EMVRKXqdbjqG5ve9qeOhPSWamdEhrv6wN8FV0Db4k

Lord Golem

Cytat: Grzehu w Listopad 09, 2011, 21:06:06
A tu można zobaczyć moją dzisiejszą odpowiedź. Trochę odniesień do wcześniejszej korespondencji z zarządem, ale ogólny sens można złapać ;)
https://docs.google.com/document/pub?id=12-EMVRKXqdbjqG5ve9qeOhPSWamdEhrv6wN8FV0Db4k

No chłopie, masz talent !  ;D

Seba

Droga jest chyba już skończona, ale nie miałem okazji zobaczyć jej początku i zakończenia - jak ktoś będzie w pobliżu niech ogarnie temat i da znać

Grzehu

A widziałeś czy przesunęli poza drogę rowerową skrzynki elektryczne przy skrzyżowaniu koło Torbydu?

Seba

No właśnie nie, a to jest niemal najważniejsze... przechodziłem koło biedronki i tylko wychwyciłem, że przejazdy wytyczyli przez jezdnię

Grzehu

Jutro nie, ale we wtorek będę w okolicy. Spróbuję dotrzeć w to miejsce.
Foto sprzed tygodnia:

Seba

Dziś wygląda dokładnie tak samo. Droga jest bardzo kolizyjna, ciężko mi ocenić czy to błąd w sztuce, czy po prostu nowość powoduje okrzyki ludzi na mój widok, ale na moje to za przystankiem droga nie powinna jednak krzyżować się z chodnikiem

Seba

Zrobili zachodnią stronę... jest jeszcze gorzej. Brak przejazdów przez jezdnię, wysokie krawężniki... polegli po prostu na takich podstawach