Aktualności:

Jeździmy w każdy ostatni piątek miesiąca o 18:00, ruszamy ze Starego Rynku w Bydgoszczy (gdy rynek zamknięty to spod pomnika Kazimierza Wielkiego)

Main Menu

Kilka pytań ??

Zaczęty przez Outsider, Grudzień 08, 2011, 20:11:07

« poprzedni - następny »

Outsider

W związku z tym ze zbieram się do poskładania "Ostrego"  .... Oto moje pytania   ;D

1 .Jaka piasta nadaje się do tylniego koła ( oczywiście w rozsądnych pieniądzach :P ) . Najlepiej bym prosił o linki z allegro lub podobnych stron .

2. Od jakich przełożeń zacząć przygodę z "Ostrym"  ??

...resztę pytań póżniej .

Żółwik

1. A jaki masz budżet?
2 od 2,5 do 2,75

Outsider

Żółwik w sprawie tylniego koła to koło z piastą  już leży u mnie teraz tylko interesuje mnie piasta pod ostre , budżet na samą piastę  .. powiedzmy 90 zł  . I lepsza będzie tzw. redukcja na wolnobieg np. http://allegro.pl/single-speed-redukcja-ostre-i1975579384.html  ( tylko ze ja mam kasetę 7-rzędową )  czy gotowa pasta pod "ostre" ??

Dobrze rozumiem ze przełożenie 2.5 to 40/16 ??

Żółwik

Jeśli do 90 masz 3 możliwości:
-Przerobić piastę pod nakręcany wolnobieg- Nakręcić zębatkę, kontrę i wszystko zakleić
-Szukać używanej piasty torowej
-Przerobić piastę pod tarczę
Obecnie korzystam z ostatniego rozwiązania jeżdżąc na przedniej piaście quando z zębatką przykręconą na 6 śrub.(co prawda potrzeba wymienić ośkę ale to nie jest trudne).

magik2208

Osobiscie odradzam pierwsza mozliwosc jak posiadacz takiego rozwiazania. Zebatka potrafi sie mimo wszystko odkrecic podczas jazdy, a chcac odkrecic by zmienic zebatke tez jest problem. Najlepszym rozwiazaniem mysle, ze bedzie piasta pod tarcze, bo rozwiazanie wydaje sie najtrwalsze i nie bedziesz mial problemu by zebatke odkrecic.

Piochu

Outsider twój link nie pozwoli ci zbudować "ostrego" tylko jak już to "singla", a i tak jest to hu... złe rozwiązanie bo zajebiście obciąża bębenek, przez wrzynanie się zębatki w "wielowypust" bębenka.
Masz prawo milczeć, a wszystko co powiesz użyję przeciw Tobie ;)

mvg (Michu)

Najlepsze rozwiązanie to zakup specjalnej piasty torowej, nowej lub używanej. W tym przypadku nic się nie rozleci. Warto sprawdzić stopień dokręcenia kontry, bo moja była luźna (kupiłem nową) i dziwiłem się dlaczego nie mogę skidować ;). Poza tym wszystko cacy.

buzon

W sprawie piasty torowej na alledrogo śmigają Joytechy za bodajże 60 zł - kijowe, ale to najtańsza pełnoprawna piasta torowa - można od niej zacząć.

Kontaktuj się ze mną przez [email][email protected][/email], telefon albo grupę Velo Bydgoszcz na fejsbuczku

Żółwik

Tylko te piasty mają kontrę w tę samą stronę zakręcaną co zębatkę.

magik2208

Aż się pokusiłem napisać do kogoś kto sprzedaje te piasty. Okazuje się, że są nakręcane w odwrotną stronę na mniejszym gwincie, czyli jak normalna torówka.

buzon

Kontaktuj się ze mną przez [email][email protected][/email], telefon albo grupę Velo Bydgoszcz na fejsbuczku

Żółwik

A to zwracam honor. Bo wiem że kiedyś były sprzedawane takie piasty z flip-flopem BMX'owe z nakręconą zębatką i kontrą od suportu.

Outsider

#12
Kolejne pytanie   ;D  ... "Ostre " złożone ale ...

Czy mogę nagiąć tylnie widełki po około 10mm na stronę jak ośka jest za krótka  czy lepiej kupić dłuższą ośkę , dołożyć dodatkowe śruby od wewnętrznej strony ośki  tak żebym wydełek nie musiał naciągać ??

Łańcuch po napięciu powinien być sztywno czy no. tak żebym mógł nim ruszyć "góra - dół' z około 10 mm ??

I dziękuje za podpowiedzi w temacie "ostrego" :)

buzon

10mm na stronę, to raczej niemożliwe, chyba że masz z tyłu wsadzoną przednią piastę na patencie.
Jeśli masz aluminiową ramę, nie doginaj nic, jeśli starą miękką stal, trochę można podgiąć, ale nie po centymetr na stronę. 126mm rozstawu do 120 można podgiąć, ostatecznie 130 też, ale nie polecam. Jeśli masz dużo do gięcia dawaj podkładki, ale uważaj na linię łańcucha.

Łańcuch powinien być napięty,  na pewno nie z centymetrowym luzem - powinien być sztywny, żeby trzymał linię i się nie 'uśmiechał' ale na tyle luźny, żeby przy dopychaniu palcem z góry sprawiał wrażenie elastycznego. Jak zakręcisz korbami powinny kręcić się bez oporu i trzaskania.

Najlepiej jak po napięciu wsiądziesz na rower i robiąc stójkę (względnie opierając się o ścianę) staniesz na pedałach i będziesz chciał kręcić do przodu i do tyłu nie jadąc - jeśli czujesz luz, łańcuch jest luźny.
Kontaktuj się ze mną przez [email][email protected][/email], telefon albo grupę Velo Bydgoszcz na fejsbuczku

Outsider

Po dokładnych pomiarach wyszło że luz wynosi po 5 mm na stronę wiec tragedii chyba nie ma  . Dzięki Buzon za rady . I tak muszę się udać do jakiegoś serwisu rowerowego w celu skorygowania lini łańcucha gdyż nie jest idealna  :/ Ratuje mnie chyba wymiana suportu na krótszy . A przy okazji w skrócą nowy łańcuch  do odpowiedniej długości .

mvg (Michu)

#15
Zamierzam odejść z grona ostrokołowców i przejść do grona singlowców (nie singlów, bo tu już jestem :P). Wyhaczyłem fajną ramkę chromo-mobildenową z gwintowaną mufą i widelcem na v-ki. Mam pytanie odnośnie właśnie tej mufy. Czy muszę teraz wkręcać pakiecik supportu i zakładać korby na np. kwadrat czy można tam włożyć korbę staregu typu z ośką lub suport starego typu? Nie chciałbym zniszczyć gwintu, ale na razie nie dysponuje innymi korbami niż "retro". Jeśli tak jest to najwyżej sobie poczekam.

Druga sprawa. Raczej zamierzam pozbyć się koła z piastą torową eurobike. Nie widzę sensu modyfikacji (zginania) tylnych widełek i planuje zakup nowego koła z piastą pod wolnobieg oraz nakręcanego wolnobiegu. Czy bez problemu można ustawić linię łańcucha w takiej konfiguracji?

Części z kozy będą dostępne do kupienia dla chętnych. W sumie praktycznie wszystko bez siodełka, przedniego koła, mostka a-head, adapteru 1" -> 1 i1/8", lampki, i chyba pedalsów z noskami. Powiadomie Was jak się zdecyduje co i za ile opchnąć. Będzie też pewnie dostępne na popularnym portalu aukcyjnym ;).
Tak oto wygląda rower:

To dość stare zdjęcie, ma tylko pokazać rower :)