Aktualności:

Jeździmy w każdy ostatni piątek miesiąca o 18:00, ruszamy ze Starego Rynku w Bydgoszczy (gdy rynek zamknięty to spod pomnika Kazimierza Wielkiego)

Main Menu

Turystyczna rama z możliwością zjechania w "las"

Zaczęty przez j23, Luty 27, 2014, 16:33:53

« poprzedni - następny »

j23


Witam, jestem z niedaleka dawne olsztynskie.

Mam turystyka starszy model.Zmieniona kierownica , siedzisko i....i to raczej wszystko ::)

Niestety hamulki nie hamują. Rama przystosowana pod ...no te starsze ;D

Zwracam się do znawców techniki rowerowej :o , o poradę .

Nie narzekam na tego turystyka. Chciało by się to i owo nowsze.  MTB ..i szeroka opona rzadko jak do tej pory przydatna.

Gdybym wziął turystyka ze sklepu, a potem by się okazało...a jednak trochę offroadowo by się przydało... >:(

Dlatego taką hybrydę...lub jakaś inna podpowiedz. 

Nie pożałuję wody na trasie.

Mazur )

agent

Odpowiedź jest prosta, jest taka hybryda i mówiąc najprościej się rower mający korzenie w turystycznym jego krewnym (tzw. "TREKKING") a osprzęt zawdzięcza głownie rowerom górskim.
W naszym kraju określa się ten typ rowerem "CROSS", nie mylić jednoznacznie z firmą Kross, czy rowerami MTB oznaczonymi CROSS COUNTRY, czy z motorami cross'owymi. Cechą charakterystyczną tych rowerów, oprócz wspomnianych wcześniej, jest fakt posiadania kół 28" z reguły na wąskich oponach, ale nie tak jak w szosówkach i niekoniecznie gładkich, mogą być z terenowym bieżnikiem lub pośrednie tzw. semi-slick. Są bardzo podobne do rowerów typowo turystycznych, odróżnia ich troszeczkę konstrukcja ramy, charakterem zbliżona do roweru górskiego, istnieją tez tutaj wersje damskie. Nie posiadają różnych dodatków jak pełne błotniki, bagażniki, koszyki itd. oczywiście nie znaczy to, że nie da się ich zamontować, po prostu z definicji i filozofii na starcie nie maja takiego osprzętu.   


Przykładowe linki do wybranych producentów posiadających w swej ofercie takie rowery:
http://www.kross.pl/pl/rowery/turystyczne
http://www.romet.pl/Katalog_rowerow,TrekkingCross,9,490,2014.html
http://www.cube.eu/bikes/tour/
http://www.unibike.pl/cross.html
http://www.kellysbike.com/PL/rowery-2014/cross#.Uw-eDfl5PYQ

j23

 Przyznaję ,że samemu mi też przyszła ta prosta  :P odpowiedz.

Zajrzałem na Krosa tzn pierwszy Twój link.

Takie pytanie mi się nasunęło. Różnica w budowie ramy crossa i trekinga. Powiedzmy trzy najważniejsze.

Dzięki wielkie.

Piszę a mam"Zinn i sztuka serwisowania roweru".  Jeszcze raz dziękuję za odpowiedzi.

agent

Cytat: j23 w Luty 28, 2014, 09:57:08
Takie pytanie mi się nasunęło. Różnica w budowie ramy crossa i trekinga. Powiedzmy trzy najważniejsze.
To co napiszę nie musi być regułą i dużo zależy od samego producenta. Moje wprawne oko podpowiada mi, że ramy w cross'ach, jak wspomniałem wcześniej mają gen z roweru górskiego i wyóżnia je:


1. Geometria: ramy cross przyjmą z reguły amortyzatory z 80-100 mm skoku, niektóre modele nawet więcej, trekkingi mają z reguły 63mm.


2. Ster, kokpit (kierownica): rowery trekkingowe, co wynika z geometrii, mają większą mufę sterową co pozwala wysoko zamontować kierownicę i osiągnąć pozycję wyprostowaną, rowery cross, z reguły mają pozycję bardziej sportową, aczkolwiek są modele z regulowanym mostkiem i można sobie dla wygody zmieniać.


3. Dodatki: ramy rowerów trekkingowych mogą mieć więcej mocowań, gwintów do montażu typowych rozwiązań dla dodatków jak duża osłona łańcucha, jakieś bardziej rozbudowane bagażniki na sakwy, mapniki itd. Rowery typu cross, mogą mieć nieco mniej możliwości rozbudowy i uzbrojenia pod tym względem, ale też pewnie zależy od producenta. Niektóre ramy trekkingowe mogą być pozbawione mocowania np. hamulca tarczowego, bo przy montażu solidnego bagażnika to duży problem, załatwiany innym rozwiązaniem rur tylnego trójkąta po prawej stronie.


Trekkingi są bardziej cięższymi "krążownikami" przygotowanymi do długodystansowych wycieczek, a nawet dużych wypraw, gdzie pakujesz dziesiątki kg ekwipunku (namiot, ciuchy, jedzenie), rowery crossowe do czystej rekreacji i aktywności ruchowej, nawet można używać je do treningu sportowego.


To chyba kluczowe różnice.

j23


Tak myślę , takie reguły gry nastały tzn.  srednice rur w ramach .

Chodzi o wytrzymałość .Pewnie boczną. Wygląda nie ciekawie na mój gust. Każdy ma prawo do swojej oceny.

Wracając do crossa , szkoda że nie odpuszczają z tymi srednicami, w trekingach podobnie.



agent

Chodzi ci o duże średnice przekroju rur aluminiowych? To wynika ze specyfiki materiału, dodatkowo tzw. hydroforma, czyli kształtowanie rur olejem pod wysokim ciśnieniem. Głównie w celu sztywności wytrzymałości potem design.


Domyślam się, że pewnie estetyką tęsknisz do stalowych ram, cienkie rurki itd. Nie słyszałem o ramach stalowych w obecnych rowerach turystycznych, jeżeli na rynku coś takiego istnieje to pewnie straszna nisza. Taką ramę spokojnie można zamówić, parę manufaktur cenionych w Polsce jest, jednakże to wydatek nawet większy niż cena detaliczna aluminiowej ramy.