Aktualności:

Jeździmy w każdy ostatni piątek miesiąca o 18:00, ruszamy ze Starego Rynku w Bydgoszczy (gdy rynek zamknięty to spod pomnika Kazimierza Wielkiego)

Main Menu

[Usterki i buble] Kobylarnia oraz Białe Błota

Zaczęty przez Lord Golem, Lipiec 28, 2011, 23:09:14

« poprzedni - następny »

Lord Golem

Film mówi sam za siebie

http://www.youtube.com/watch?v=_dEHOgC123E

w razie potrzeby służę zdjęciami wykorzystanymi w tym filmie

MuadDib

#1
chwilę - ale w Białych Błotach nie ma żadnej ścieżki rowerowej, jest tylko pas chodnika z czerwonej kostki i nic więcej, więc nie wiem o co niby Tobie chodzi - w obrębie miejscowości jest to najzwyklejszy chodniki świata po którym rowerami nie wolno jeździć a dalej wzdłuż szosy w kierunku Bydgoszczy jest chodnik po którym rowerzyści mogą się poruszać ze względu na to iż na jezdni jest dopuszczona prędkość większa niż 50 km/h

natomiast ścieżka do Kobylarni jest faktycznie "urocza" - chociaż tutaj też mam pewną wątpliwość do jednego miejsca - jak to wygląda z drogami gruntowymi? bo w mieście też raczej się nie stawia w takim miejscu znaków (no i z oznakowaniem poziomymi też byłby problem ;P) - czy to nie jest wtedy równoważne z wyjazdem posesji itp kiedy kierowca jest włączającym się do ruchu i musi przepuścić wszystko co się porusza po drodze?

no i na zakończenie zapora przeciwczołgowa na początku (skądinąd bardzo dobrej na pozostałym odcinku) ścieżki do Trzcińca - sam miałem przyjemność na nią wpaść, nie było to miłe

Lord Golem

Cytat: MuadDib w Lipiec 29, 2011, 00:22:04
chwilę - ale w Białych Błotach nie ma żadnej ścieżki rowerowej, jest tylko pas chodnika z czerwonej kostki i nic więcej, więc nie wiem o co niby Tobie chodzi - w obrębie miejscowości jest to najzwyklejszy chodniki świata po którym rowerami nie wolno jeździć a dalej wzdłuż szosy w kierunku Bydgoszczy jest chodnik po którym rowerzyści mogą się poruszać ze względu na to iż na jezdni jest dopuszczona prędkość większa niż 50 km/h
przepraszam ciebie bardzo ale nie zrobiłem zdjęcia początku tej "śmieszki" a potem to już nie chciało mi się wracać  tam chyba był znak D-13

Cytujnatomiast ścieżka do Kobylarni jest faktycznie "urocza" - chociaż tutaj też mam pewną wątpliwość do jednego miejsca - jak to wygląda z drogami gruntowymi? bo w mieście też raczej się nie stawia w takim miejscu znaków (no i z oznakowaniem poziomymi też byłby problem ;P) - czy to nie jest wtedy równoważne z wyjazdem posesji itp kiedy kierowca jest włączającym się do ruchu i musi przepuścić wszystko co się porusza po drodze?
o który znak ci chodzi? trochę ich tam jest


MuadDib

#3
Cytat: Lord Golem w Lipiec 29, 2011, 00:34:31przepraszam ciebie bardzo ale nie zrobiłem zdjęcia początku tej "śmieszki" a potem to już nie chciało mi się wracać  tam chyba był znak D-13
chyba nie było :) a na pewno nie ma niczego co by sugerowało, że czerwona część chodnika (w którąkolwiek stronę) jest ścieżką rowerową na skrzyżowaniu z 2:06 filmiku - więc nawet jakby gdzieś od strony Rynarzewa stał znak (w co wątpię) to od tego skrzyżowania nie ma ścieżki już na pewno i (wtedy to by był faktycznie bubel) nie ma jej także dla jadących od strony Bydgoszczy


Cytujo który znak ci chodzi? trochę ich tam jest
1:24, ale już znalazłem odpowiedź i jest tak jak myślałem:
CytujArt. 17.

1. Włączanie się do ruchu następuje przy rozpoczynaniu jazdy po postoju lub zatrzymaniu się niewynikającym z warunków lub przepisów ruchu drogowego oraz przy wjeżdżaniu:

    na drogę z nieruchomości, z obiektu przydrożnego lub dojazdu do takiego obiektu, z drogi niebędącej drogą publiczną oraz ze strefy zamieszkania;
    na drogę z pola lub na drogę twardą z drogi gruntowej;
    (...)
2. Kierujący pojazdem, włączając się do ruchu, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność oraz ustąpić pierwszeństwa innemu pojazdowi lub uczestnikowi ruchu.
więc nie jest potrzebne żadne oznakowanie

Lord Golem

Cytat: MuadDib
1:24, ale już znalazłem odpowiedź i jest tak jak myślałem:
CytujArt. 17.

1. Włączanie się do ruchu następuje przy rozpoczynaniu jazdy po postoju lub zatrzymaniu się niewynikającym z warunków lub przepisów ruchu drogowego oraz przy wjeżdżaniu:

    na drogę z nieruchomości, z obiektu przydrożnego lub dojazdu do takiego obiektu, z drogi niebędącej drogą publiczną oraz ze strefy zamieszkania;
    na drogę z pola lub na drogę twardą z drogi gruntowej;
    (...)
2. Kierujący pojazdem, włączając się do ruchu, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność oraz ustąpić pierwszeństwa innemu pojazdowi lub uczestnikowi ruchu.
więc nie jest potrzebne żadne oznakowanie

OK! Ale powiedz dlaczego budując tę śmieszkę rowerową przerwano ją w tym miejscu? Przecież budując drogi nie przerywa się asfaltu na przestrzeni 2 metrów bo tam tędy ktoś od czasu do czasu chodzi lecz robi się przejście dla pieszych.

Cytat: MuadDib
chwilę - ale w Białych Błotach nie ma żadnej ścieżki rowerowej, jest tylko pas chodnika z czerwonej kostki i nic więcej, więc nie wiem o co niby Tobie chodzi - w obrębie miejscowości jest to najzwyklejszy chodniki świata po którym rowerami nie wolno jeździć

to po co ktoś buduje chodnik dwukolorowy, abstrahując od tego że tak nie powinna wyglądać DDR?

MuadDib

Cytat: Lord Golem w Lipiec 29, 2011, 08:49:14
OK! Ale powiedz dlaczego budując tę śmieszkę rowerową przerwano ją w tym miejscu?
gdzie Ty widzisz przerwanie ścieżki? ja tam widzę tylko zmianę nawierzchni ;) biorąc pod uwagę, że ścieżka ta w innych swoich odcinkach jest po prostu leśną ścieżyną nie widzę tutaj jakoś zbytniego utrudnienia - co innego jakby cała ścieżka była utwardzona a tu nagle takie coś (w sensie, że nie jest to aż takie utrudnienie/zagrożenie jak np. ten rów na ścieżce do Trzcińca)
CytujPrzecież budując drogi nie przerywa się asfaltu na przestrzeni 2 metrów bo tam tędy ktoś od czasu do czasu chodzi lecz robi się przejście dla pieszych.
a tu jest jak jest bo zapewne jakby pociągnęli asfalt/kostkę to by został ten fragment zniszczony przez samochody/maszyny? wyjeżdżające z tej polnej drogi, a nawet jakby się jakimś cudem oparł zniszczeniom to cały czas byłby obsypany piachem
ale masz wyraźnie w tych przepisach, że przejazd rowerowy w takim miejscu jest zbyteczny (tak samo jak się nie robi przejazdów rowerowych/przejść dla pieszych przy wyjazdach z posesji itp) więc od strony prawnej wszystko jest ok i o swoje pierwszeństwo się martwić nie musisz - natomiast nie zmienia to faktu, że od strony praktycznej to jest bubel i z tym się nie kłócę, cały czas mówię tylko o kwestii pierwszeństwa na takim "czymś"

Lord Golem

MuadDib powiedz mi jeszcze co z przepisami dotyczącymi tych dwukolorowych chodników.

MuadDib

#7
a co ma kolor chodnika do jakichkolwiek przepisów? :) chodniki mogą być jednokolorowe, dwukolorowe, pięciokolorowe, w pasy, prążki czy kropki itd. itp. - o ścieżce informują nas znaki a nie kolor chodnika

Seba

Zgadza się. Chodnik może być czerwony, co sugerowałyby istnienie tam drogi dla rowerów, ale bez oznakowania poziomego bądź pionowego to dalej będzie chodnik

Lord Golem

Cytat: Seba w Lipiec 29, 2011, 11:23:58
Zgadza się. Chodnik może być czerwony, co sugerowałyby istnienie tam drogi dla rowerów, ale bez oznakowania poziomego bądź pionowego to dalej będzie chodnik

Czyli bubel i kolejne zmarnowane pieniądze!

MuadDib

Cytat: Lord Golem w Lipiec 29, 2011, 13:12:27Czyli bubel i kolejne zmarnowane pieniądze!
czemu bubel? Ty patrz na znaki a nie na kolor chodnika, który sam w sobie nie ma nic wspólnego z organizacją ruchu... a czy pieniądze zmarnowane - nie wiem czy  i o ile kostka czerwona jest droższa od zwykłej, ale jeśli inwestor miał taką fantazję to nikt mu przecież nie broni

Lord Golem

Cytat: MuadDib w Lipiec 29, 2011, 13:43:12
Cytat: Lord Golem w Lipiec 29, 2011, 13:12:27Czyli bubel i kolejne zmarnowane pieniądze!
czemu bubel? Ty patrz na znaki a nie na kolor chodnika, który sam w sobie nie ma nic wspólnego z organizacją ruchu... a czy pieniądze zmarnowane - nie wiem czy  i o ile kostka czerwona jest droższa od zwykłej, ale jeśli inwestor miał taką fantazję to nikt mu przecież nie broni

Może drogowcy mieli fantazję budować chodnik dwukolorowy, ale obawiam się, że w statystykach ten chodnik będzie funkcjonował jako droga rowerowa.

Co do pieniędzy - gmina Białe Błota dokupi kilka znaków oraz kilka litrów farby. Czy wtedy według ciebie nie będzie bubla? Jeśli buduje się jakąś nawierzchnię ma się pewne założenia co do jej przeznaczenia. Wiedząc z doświadczenia że włodarze uważają taki czerwony chodnik za ścieżkę rowerową, można przypuszczać że tak może się stać. Lecz stan tej nawierzchni nowo ułożonej nie na daje się na przystosowanie jako ddr.

MuadDib

Cytat: Lord Golem w Lipiec 29, 2011, 16:12:54Może drogowcy mieli fantazję budować chodnik dwukolorowy, ale obawiam się, że w statystykach ten chodnik będzie funkcjonował jako droga rowerowa.
póki nie masz dowodów iż faktycznie tak jest to Twoja "obawa" jest warta tyle co nic

CytujCo do pieniędzy - gmina Białe Błota dokupi kilka znaków oraz kilka litrów farby. Czy wtedy według ciebie nie będzie bubla? Jeśli buduje się jakąś nawierzchnię ma się pewne założenia co do jej przeznaczenia. Wiedząc z doświadczenia że włodarze uważają taki czerwony chodnik za ścieżkę rowerową, można przypuszczać że tak może się stać. Lecz stan tej nawierzchni nowo ułożonej nie na daje się na przystosowanie jako ddr.
wiesz... tak to można sobie gdybać ile dusza zapragnie, fakt jest taki, że tam jest chodnik dwukolorowy i tyle, poza tym często właśnie na tym czerwonym obszarze parkują samochody, więc może to po to? ale ty wolisz dopatrywać się bubla gdzie go nie ma (tak jakby było Ci mało prawdziwych ;))

Lord Golem

Cytat: MuadDib w Lipiec 29, 2011, 16:34:44
Cytat: Lord Golem w Lipiec 29, 2011, 16:12:54Może drogowcy mieli fantazję budować chodnik dwukolorowy, ale obawiam się, że w statystykach ten chodnik będzie funkcjonował jako droga rowerowa.
póki nie masz dowodów iż faktycznie tak jest to Twoja "obawa" jest warta tyle co nic

CytujCo do pieniędzy - gmina Białe Błota dokupi kilka znaków oraz kilka litrów farby. Czy wtedy według ciebie nie będzie bubla? Jeśli buduje się jakąś nawierzchnię ma się pewne założenia co do jej przeznaczenia. Wiedząc z doświadczenia że włodarze uważają taki czerwony chodnik za ścieżkę rowerową, można przypuszczać że tak może się stać. Lecz stan tej nawierzchni nowo ułożonej nie na daje się na przystosowanie jako ddr.
wiesz... tak to można sobie gdybać ile dusza zapragnie, fakt jest taki, że tam jest chodnik dwukolorowy i tyle, poza tym często właśnie na tym czerwonym obszarze parkują samochody, więc może to po to? ale ty wolisz dopatrywać się bubla gdzie go nie ma (tak jakby było Ci mało prawdziwych ;))

Jeśli twierdzisz że wydumałem sobie problem to zwróć uwagę na ujęcie w 2'30'' na filmie, widać tam przejście dla pieszych a na czerwonym "chodniku" widać też pasy dla pieszych. To tyle :D

MuadDib

#14
się czepiłeś jak rzep psiego ogona :) - nie wiem jaka jest geneza tego czerwonego chodnika, nie wiem jakie są dalsze plany go dotyczące i ogólnie on mnie mało interesuje (chociażby z tego względu, że Białe Błota lepiej mijać lasem - po prawej stronie patrząc od Bydgoszczy albo po lewej stronie dość spokojną ulicą równoległą do szosy) ale wiem jedno: TO JEST CHODNIK (o czym świadczy ujęcie skrzyżowania z 2:06 i moja osobista pewność, że od strony Bydgoszczy żaden znak mówiący o tym iż czerwona część chodnika jest drogą rowerową nie stoi) a Ty patrzysz na ten chodnik i mówisz, że to kiepska ścieżka rowerowa :o co następne? zdjęcie byka z opisem, że to cienka krowa bo nie daje mleka? ;)

Grzehu

LG - podziwiam Twoją wytrwałość w tropieniu takich bubli  :D Proszę Cię jednak, żebyś zwrócił uwagę na znaczenie słowa dysydent (zdaje się, że miało być decydent).

Co do tworu w Białych Błotach - w sieci znalazłem informacje o budowie dróg dla rowerów w Białych Błotach od drogi wojewódzkiej nr 223 wzdłuż drogi powiatowej nr 1537C do Trzcińca, także Trzciniec - Ciele - Kruszyn Krajeński oraz wzdłuż drogi powiatowej - od Lisiego Ogona do Kanału Bydgoskiego. Nie nic na temat tego czegoś wzdłuż ul. Szubińskiej, więc tak jak pisze MuadDib - to chodnik, choć projektant był po niezłych ziołach.

Cytat ze strony Starostwa Bydgoskiego:
Cytuj,,Budowa ścieżek rowerowych w powiecie bydgoskim warunkiem poprawy bezpieczeństwa w regionie"
Celem generalnym projektu było zwiększenie atrakcyjności społeczno - gospodarczej regionu, poprawa spójności wewnętrznej oraz rozwój infrastruktury technicznej, turystyczno – rekreacyjnej regionu.
::) Jak oni te cele pomierzyli? ;)

Lord Golem

#16
Dzięki Grzehu za zwrócenie uwagi, wyszła głupia literówka a niestety sens się zmienił  :-\ ale nie chciało mi się już filmu kasować i na nowo tworzyć.
A swoją drogą to dysydenci muszą bardziej działać żeby zmobilizować decydentów. :D

Co do tropienia to zwykły przypadek po prostu jechałem tą trasą i pstryknąłem kilka zdjęć.

Może i trochę zbytnio naciskam na te Białe Błota ale zwróć uwagę na trasę od Szubińskiej do Białych Błót. Jeśli rzeczywiście jest w planach taka trasa jak piszesz to sensowne jest jej połączenie z Bydgoszczą.

Można też zrobić film o tym jak mieszkańcy Błonia próbują dojechać do tej pięknej drogi do Trzcińca żeby bezpiecznie pojeździć. Brak jakiejkolwiek logiki w tym poprawianiu bezpieczeństwa w regionie i rozwijaniu infrastruktury turystyczno-rekreacyjnej.

MuadDib

Cytat: Lord Golem w Lipiec 29, 2011, 21:55:51Może i trochę zbytnio naciskam na te Białe Błota ale zwróć uwagę na trasę od Szubińskiej do Białych Błót.
a jesteś pewien, że rowerzystom nie odpowiada obecne rozwiązanie? bo miłośnicy szybkiej jazdy mają do dyspozycji ładą szosę z szerokim poboczem a ci mniej entuzjastycznie nastawieni do wdychania spalin i ocierania się o lusterka ;) mogą zgodnie z prawem poruszać się tym chodnikiem gdzie jakoś nigdy wzmożonego ruchu pieszych nie widziałem - będzie ścieżka to idę o zakład, że pojawią się niezadowoleni :P

natomiast co do wyjazdu z Błonia to masz rację - miasto tak nas kocha, że nie chce nas wypuścić ze swoich granic chyba :D