Aktualności:

Jeździmy w każdy ostatni piątek miesiąca o 18:00, ruszamy ze Starego Rynku w Bydgoszczy (gdy rynek zamknięty to spod pomnika Kazimierza Wielkiego)

Main Menu

Zmiany przepisów ruchu drogowego

Zaczęty przez w4b, Kwiecień 04, 2011, 19:13:24

« poprzedni - następny »

w4b

CytujSejm rozpatrywał nowelizację prawa o ruchu drogowym, która ma wprowadzić wiele zmian w przepisach dotyczących ruchu rowerzystów, ale nie tylko, bowiem te przepisy będzie musiał znać każdy kierowca.

Cytujbędzie możliwość jazdy rowerem po chodniku w przypadku złej widoczności, jak np. mgła czy ulewa, ale także przy oblodzeniu ulicy.

Cytujrowerzyści będą mogli wyprzedzać samochody wolno jadące w korku, ale tylko z prawej ich strony

CytujRowerzyści będą mieli też możliwość jazdy obok siebie, ale tylko wówczas, gdy nie spowoduje to zagrożenia na drodze i nie utrudni ruchu

Cytujrowerzyści zyskają niemal całkowite pierwszeństwo nad samochodami. Kiedy auto skręcać będzie w drogę poprzeczną, będzie zobowiązane do ustąpienia pierwszeństwa rowerowi jadącemu prosto dowolną częścią drogi.

To nie wszystkie zmiany....

http://moto.onet.pl/1641201,1,zmiany-w-przepisach-dot-rowerzystow,artykul.html?node=2

http://www.youtube.com/watch?v=0pDj4aIX_nA

http://www.youtube.com/watch?v=-3koABEOFIg
[table] [tr] [td]   [/td] [td] [/td][/tr][/table]

PanF4

Jejka ale się uśmiałem z komentarzy :) jak się ciskaja blachosmrodziarze :) jutro muszę doczytać do końca :)

XWindowsMen

Wg. Kaczyńskiego to właśnie pornola oglądam na komputerze... wg. TV Publicznej to ciągle nawiany śmigam po ulicy... kto to w ogóle puszcza w eter? Całe szczęście nie mam TV... i właśnie widzę ile (nie!) tracę uff :)

mvg (Michu)


Piochu

My Polacy to chyba dziwni jesteśmy, wszystko co nowe to dla nas jest złe i w pierwszej kolejności szukamy w tym wad, zamiast pomyśleć i rozważyć za i przeciw danej sprawy... jesteśmy ee... głupcami ?
Masz prawo milczeć, a wszystko co powiesz użyję przeciw Tobie ;)

w4b

[table] [tr] [td]   [/td] [td] [/td][/tr][/table]

w4b

CytujProtest przeciwko kreowaniu wizerunku typowego Cyklisty jako alkoholika bez świateł

W kontekście fałszywych pomówień jakoby wielu rowerzystów jeździło po pijanemu na Facebooku została zainicjowana akcja pt "Cyklista to nie alkoholik".

[table] [tr] [td]   [/td] [td] [/td][/tr][/table]

agent

#7
Na poczatku "niułsa" dziennikarz wypowiada zdanie, które być puentą, mianowicie: "Szkoda tylko, że ustawa nie da się zwiększyć ilość dróg rowerowych".

Trudno powiedzieć czy niejaka pani Genowefa to obraz nędzy i rozpaczy umysłowej, przykład ignoranckiej ksenofobii czy kolejny "skrót" i wyciecie z kontekstu zdania przez dziennikarzy, bo ostatnio jest to w modzie. Wg niej wszyscy na rowerze pokazani w tych wiadomościach powinni być nawaleni, łącznie z małymi dziećmi. Głupie słowa, głupia decyzja o pokazaniu tego w telewizji. Będzie niepotrzebny wrzask, a można było tylko inteligentne wypowiedzi ludzi pokazać i co najwyżej dowcipne.
Na pewno będzie miało to skutek pozytywny, będzie dyskusja, ktoś coś odszczeka, natomiast wątpliwe będzie dla mnie poruszenie meritum sprawy.

Cytat: XWindowsMen w Kwiecień 04, 2011, 23:58:41
Wg. Kaczyńskiego to właśnie pornola oglądam na komputerze...
Z tego co wiem to dotyczyło to czego innego, przeglądania i ściągania plików z internetu oraz swobody nań związanych z jego usługami, a nie oglądania pornoli na komputerze. Nie da się ukryć, ze spora cześć źródła ściąganych plików to treści nielegalne, więc pogląd tak od czapy nie wzięty :)

XWindowsMen

Cytat: agent w Kwiecień 06, 2011, 11:39:16
Z tego co wiem to dotyczyło to czego innego, przeglądania i ściągania plików z internetu oraz swobody nań związanych z jego usługami, a nie oglądania pornoli na komputerze. Nie da się ukryć, ze spora cześć źródła ściąganych plików to treści nielegalne, więc pogląd tak od czapy nie wzięty :)

"J.K.: Osobiście nie jestem zwolennikiem zmuszania ludzi do brania udziału w wyborach ani też znacznych ułatwień jeśli chodzi o oddawanie głosu. Akt głosowania powinien być według mnie czynnością poważną, świadomą, wymagającą pewnej fatygi. Nie jestem entuzjastą tego, żeby sobie młody człowiek siedział przed komputerem, oglądał filmiki, pornografię, pociągał z butelki z piwem i zagłosował, gdy mu przyjdzie na to ochota."

Fakt - konspekt nieco inny... ale pogląd ten sam. Generalnie nie mam ochoty debatować co robi/mówi ten schorowany psychicznie człowiek także kolorowych snów życzę :)
źródło tego bełkotu w/w "towarzysza" http://www.pis.org.pl/komentarz.php?id=1&ida=11842

buzon

Wydaje mi się że skrajne poglądy, z którymi się nie zgadzamy nie świadczą o chorobie psychicznej. Szczególnie zazwyczaj przekształcone przez media - a jeśli miałeś z nimi jakąkolwiek styczność, myślę że wiesz co mam na myśli.

Możesz nie popierać jakichś polityków, nie lubić ich, nie szanować, ale nie jest to podstawa do opiniowania o ich zdrowiu psychicznym.
Kontaktuj się ze mną przez [email][email protected][/email], telefon albo grupę Velo Bydgoszcz na fejsbuczku

buldi.nic

Proszę o nie rozwijanie OT wątek jest o zmianach w PoRD a nie o polityce.

XWindowsMen

#11
Przepraszam - poniosło mnie. Im mniej polityki tutaj tym lepiej. Miłego dnia.

//edit: buldi.nic - dziękuję :) 

bir

warto zwrócić wagę na błędy merytoryczne w tych materiałach.
np. cytowany przez w4b fragment z onetu

"Zgodnie z nowelizacją, rowerzyści będą mogli wyprzedzać samochody wolno jadące w korku, ale tylko z prawej ich strony. Obecnie gdy stojące samochody ruszają, rowerzysta nie może ich wyprzedzać."

rowerzysta może wyprzedzać samochody z lewej strony. ale dla rowerzysty to manewr niebezpieczny. dodatkowo kierowcy zapominają o fakcie, że kiedy są wyprzedzani (np. z lewej strony przez rower) nie mogą zwiększać prędkości pojazdu.....

W którymś z materiałów telewizyjnych pojawiła się informacja o jeździe rowerzysty środkowym pasem po rondzie....bzdura! przepis mówi o jeździe środkiem pasa na skrzyżowaniu dzięki czemu mamy uniknąć zajeżdżania drogi przez skręcający samochód. za skrzyżowaniem rowerzysta będzie musiał zjechać do prawej.

smaczków tam jest więcej. niestety może to skutować niezrozumieniem przepisów przez rowerzystów i kierowców....
"Miasta nie składają się tylko z domów i ulic, ale z ludzi i ich nadziei"  św. Augustyn

w4b

[table] [tr] [td]   [/td] [td] [/td][/tr][/table]

w4b

#14
Prezydent podpisał kilka dni temu rowerowe zmiany w Prawie o Ruchu Drogowym. Za trochę ponad dwa tygodnie wejdą one w życie.  Yupi! Ekipie MdR (do ktorej należy także nasze stowarzyszenie) udało sie  wywalczyć zmiany w prawie!  :)

Tak wygląda ostateczny dokument http://orka.sejm.gov.pl/proc6.nsf/ustawy/2771_u.htm
[table] [tr] [td]   [/td] [td] [/td][/tr][/table]

w4b

[table] [tr] [td]   [/td] [td] [/td][/tr][/table]

Walec

jak w takim razie wygląda wyprzedzanie? Czy nie łamię przepisów jadąc środkiem 2pasmówki? no bo w sumie to wyprzedzam z prawej samochody na lewym pasie i z lewej na prawym pasie. Mało precyzyjne jest też "samochody wolno poruszające się" np sznur samochodów porusza się z prędkością 20km/h. Jak POWINIENEM zgodnie z prawem ich wyprzedzić?

Ważne- wolałbym nie dostawać nadmiaru mandatów :]

buzon

W myśli przepisów wstarych i nowych nie łamiesz i nie łamałeś, w założeniu że nie jedziesz po ciągłej, a z którejś jej strony.
Kontaktuj się ze mną przez [email][email protected][/email], telefon albo grupę Velo Bydgoszcz na fejsbuczku


w4b

Przypominam że przepisy JUŻ obowiązują ;]

[table] [tr] [td]   [/td] [td] [/td][/tr][/table]

VintageElvis

"Kierowca, który nie ustąpi pierwszeństwa rowerzyście, dostanie 350 zł mandatu. Z 200 do 300 zł wzrośnie kara za wyprzedzanie rowerzysty lub pieszego bez zachowania bezpiecznego, metrowego odstępu.

50 zł mandatu dostanie rowerzysta za nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu czy jazdę chodnikiem lub jezdnią, kiedy obok biegnie droga rowerowa. Utrudnianie ruchu innym poskutkuje 200-złotowym mandatem."
Jeśli Twoje dziecko pozbyło się tylnego hamulca "wiedz, że coś się dzieje"!!!

sabina89



Wyłapane z fejsbookowej tablicy bytomskiej MK
Zapraszam do polubienia ---> http://www.facebook.com/SabinaFireshow :)

Seba

Zastanawiałem się dziś nad taką sprawą - czy skoro rowerzysta ma pierwszeństwo na przejeździe przez jezdnię, to czy znaki "stop" nie powinny stać teraz przed samochodami zamiast przy ścieżce?

April

A gdzie są znaki stop na ścieżkach?

Seba

Przejazd przez Wyszyńskiego na wysokości Chodkiewicza (nie na światłach)

q84_fH

CytujZastanawiałem się dziś nad taką sprawą - czy skoro rowerzysta ma pierwszeństwo na przejeździe przez jezdnię
Blachosmród musi ustąpić pierwszeństwa tylko jeżeli on sam skręca i przecina drogę rowerową.

Seba

No tak i wtedy STOP dla rowerzystów kłóci się z tym

q84_fH

W miejscu o którym mówisz blachosmrody jadą prosto, nie skręcają - to po pierwsze - więc to nie dotyczy tamtego miejsca.

Po drugie - jak jest znak STOP, to znaczy, że trzeba się zatrzymać (jak sądzę znaki drogowe obowiązują również na drogach dla rowerów, może się mylę?) i raczej mają wyższy priorytet od normalnych zasad pierwszeństwa. Ja zwykle się tam zatrzymuje, chociaż jest to upierdliwe. (no - chyba, że się spieszę wybitnie :P)

buzon

Wytłumacze tak jak wytłumaczył mi to instruktor nauki jazdy: znak stop jest po to żeby na tej stricte przelotowej drodze dać pierwszeństwo kierowcom. Kiedy rowerzysta wjedzie i ktoś go stuknie wina zawsze lezy po jego stronie bo mial stopa i musial ustapic + zatrzymac sie.
Kontaktuj się ze mną przez [email][email protected][/email], telefon albo grupę Velo Bydgoszcz na fejsbuczku

mvg (Michu)

W prawie o ruchu drogowego jest taka hierarchia sygnałów (jeśli któryś niewystępuje to schodzi się na kolejny):
1. Wskazania policjanta lub osoby uprawnionej do kierowania ruchem.
2. Sygnały świetlne.
3. Znaki.
4. Ogólne zasady ruchu drogowego np. zasada prawej strony.

Nie znam sytuacji, ale jeśli dany znak występuje na drodze dla rowerów to myślę, że dotyczy również rowerzystów (biker poruszający się jezdnią musi przestrzegać zasad "blachosmrodowych").
Ewentualnie znak ten może być źle postawiony lub przkręcony przez łobuzów i wprowadza w błąd.

Przed "stopem" należy się zatrzymać i ustąpić pierwszeństwa. Często jest ustawiony tam, gdzie widoczność jest organiczona (np. zasłania budynek), więc rozejrzyjcie się za tym.

buzon

znaki na pewno nie sa przekrecone, taki jest zamysl. Kierowca jedzie przelotowka, dlatego ma pierwszenstwo - by uplynnic przejazd przez miasto.
Kontaktuj się ze mną przez [email][email protected][/email], telefon albo grupę Velo Bydgoszcz na fejsbuczku

Ev0luti0n

"rowerzyści zyskają niemal całkowite pierwszeństwo nad samochodami. Kiedy auto skręcać będzie w drogę poprzeczną, będzie zobowiązane do ustąpienia pierwszeństwa rowerowi jadącemu prosto dowolną częścią drogi."

to ostatnio widzialem taka sytuacje: ul. wyszynskiego - sklodowskiej w strone r.fordonskiego: auta maja zielone swiatlo, piesi i rowerzysci czerwone, stoja z dwa rowerki i paru pieszych a tu dziadzia rowerem dzida przez dwa pasy jezdi   :o na oko kolo 110lat mial... samochody po piskach hamuja, trabia a dziadzia wielce zbulwersowany macha reka i krzyczy: PRZEPISOW SIE K** NAUCZCIE!! JA MAM K** PIERWSZENSTZWO!!

zla interpretacja przepisow moze doprowadzic do tragedi.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

PanF4

Przepisy nowe wielu irytują,nie tylko kierowców ale i pieszych!Burak w blachosmrodzie będzie się czoł księżniczkom bo dywan asfaltowy mu wyłożyli i nie widzą na drodze nic innego jak innego blachosmroda!Dziś ze względu na moje przekonania i teorię proeko i prorow mój mega kolega się lekko wkurwił!-bo dalej?

w4b

[table] [tr] [td]   [/td] [td] [/td][/tr][/table]

Lord Golem

Przy tych wszystkich dyskusjach proponuję najpierw obejrzeć wszystkie odcinki programu wrzuconego tu przez w4b
Dobrze przedstawione i w pięknym mieście Krakowie, w którym o wiele przyjemniej jeździ się rowerem niż w Bydgoszczy

film 1


film 2


film 3


film 4


film 5


film 6

bir

Cytat: Seba w Czerwiec 07, 2011, 15:05:24
Zastanawiałem się dziś nad taką sprawą - czy skoro rowerzysta ma pierwszeństwo na przejeździe przez jezdnię, to czy znaki "stop" nie powinny stać teraz przed samochodami zamiast przy ścieżce?

Tutaj mam wrażenie że media niestety zbyt upraszczają sprawę i powodują tym samym zamieszanie. Zasada jest taka, że jeśli samochód skręca z drogi z pierwszeństwem w drogę podporządkowaną ma obowiazek ustąpić pierwszeństwa rowerzyście. Czyli: nie na każdym przejeździe rowerowym mamy pierwszeństwo. Wynika ono z zasad PORD: poruszasz się w kierunku z pierwszeństwem - jedziesz pierwszy. Przecinasz drogę z pierwszeństwem (np. na Wyszyńskiego) ustępujesz.
"Miasta nie składają się tylko z domów i ulic, ale z ludzi i ich nadziei"  św. Augustyn

Lord Golem


w4b

Wyjaśnienie wątpliwości zwiazanych z pierwszeństwem rowerzystów na przejazdach rowerowych
http://www.miastadlarowerow.pl/index_wiadomosci.php?dzial=2&kat=8&art=80
[table] [tr] [td]   [/td] [td] [/td][/tr][/table]

Lord Golem

Co z tego ze zmieniły się przepisy jeśli za tym nie idzie poprawa oznakowania. Nowe DDR nie są właściwie oznaczone. Przejazdy dla rowerów nie są poprzedzone właściwymi znakami:
najczęściej przejście wraz z przejazdem jest oznaczone znakiem D-6
zamiast D-6b

Na ul. Spornej gdzie DDR biegnie samodzielnie bez chodnika nie postawiono znaków D-6a

Na ul. Wyszyńskiego gdzie jest przejście dla pieszych wraz z przejazdem dla rowerów nadal widnieje tylko znak A-30 z tabliczką NIEWIDOMI

W najbliższym czasie zamieszczę takowe zdjęcia we właściwym wątku.

April

Znów odświeżam temat ;)

Ciekawy artykuł przypominający o zmianach w przepisach ruchu drogowego: http://moto.pl/Porady/1,115891,9899596,Przepisy_ruchu_drogowego___Uwaga__zmiany_dla_kierowcow_.html

Kilka cytatów:
"Według Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, rocznie ginie u nas cztery razy więcej cyklistów niż średnio w innych krajach Europy. Prawie 16 zabitych rowerzystów na milion mieszkańców to niechlubny rekord UE."

"W związku z nowelizacją zmieniły się również stawki mandatów za niektóre przewinienia. Kara w wysokości 50 zł grozi rowerzyście, który nie korzysta ze ścieżki rowerowej, gdy jest ona wyznaczona, nie ustąpi pierwszeństwa pieszym, nie przestrzega zasad korzystania z chodnika lub nie opuści śluzy rowerowej, mimo że może kontynuować jazdę w zamierzonym kierunku.

Taryfikator przewiduje 200 zł mandatu za jazdę obok innego roweru lub motoroweru w przypadku, gdy utrudnia to poruszanie się innym uczestnikom ruchu. Rowerzyście, który przejedzie (a nie przeprowadzi rower) przez przejście dla pieszych, czepia się innych pojazdów lub jeździ bez wymaganego oświetlenia, grozi kara w wysokości 100 zł. Za jazdę bez trzymania co najmniej jednej ręki na kierownicy oraz nóg na pedałach lub podnóżkach można dostać 50 zł mandatu, a za podróżowanie motorowerem lub motocyklem bez kasku - 100 zł.

Na baczności muszą się mieć również kierowcy samochodów. Ci, którzy zatrzymają się na śluzie, ścieżce lub pasie ruchu dla rowerów, mogą zostać ukarani 100-złotowym mandatem. Za wjeżdżanie między jadące w kolumnie rowery grozi kara w wysokości 200 zł, za wyprzedzanie rowerzysty bez zachowania należytego odstępu (minimum 1 metr) - 300 zł, a za nieustąpienie pierwszeństwa rowerzyście jadącemu na wprost po jezdni, ścieżce lub pasie ruchu dla rowerów - 350 zł."

w4b

za wyprzedzanie rowerzysty bez zachowania należytego odstępu (minimum 1 metr) - 300 zł


Ten przepis niestety jest nagminnie łamany i NIKT nie ponosi za to odpowiedzialności.
[table] [tr] [td]   [/td] [td] [/td][/tr][/table]

Lord Golem

"Według Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, rocznie ginie u nas cztery razy więcej cyklistów niż średnio w innych krajach Europy. Prawie 16 zabitych rowerzystów na milion mieszkańców to niechlubny rekord UE."

Ten problem został przedstawiony wczoraj na spotkaniu skąd się to bierze. W Polsce dopuszczalna prędkość w mieście to 50km/h - nagminnie łamane prawo.

"Większość wypadków ma miejsce w dobrych warunkach atmosferycznych, w świetle dziennym, na trzeźwo.
Główny problem to zderzenia boczne - 58,5%" badania przeprowadzone na zlecenie GDDKiA.

Na Zachodzie przeprowadzono badania z których wynika śmiertelność wypadków samochodowych z udziałem pieszych jest taka: przy prędkości
70 km/h  - 80% zabitych
50 km/h - 60% zabitych
30 km/h - 20% zabitych
poniżej 20 km/h - 10% zabitych


bir

#42
dlatego niezrozumiałym dla specjalistów z europy zachodniej jest fakt, że polski ustawodawca przyzwala na zwiększenie prędkości o 10km/h. Więc kierowca który w mieście powinien przestrzegać 50km/h ma świadomość, że jadąc 59 km/h radar go nie chwyci. Co za tym idzie? Wystarczy spojrzeć na dane które przekazał Lord Golem!

Dodatkowo ustawa o kierujących pojazdami która wejdzie w życie w lutym 2012 ma następujący zapis:
"3. W przypadku jednoczesnego popełnienia kilku naruszeń przez osobę, o której mowa w ust. 1, punkty im odpowiadające sumuje się. Jeżeli suma punktów odpowiadających naruszeniom przekracza 10, osoba ta otrzymuje 10 punktów."

Więc można pędzić, przekraczać podwójną ciągła, wyprzedzać gdzie nie wolno itd....ale tylko 2 razy do roku.
"Miasta nie składają się tylko z domów i ulic, ale z ludzi i ich nadziei"  św. Augustyn

w4b

#43
[table] [tr] [td]   [/td] [td] [/td][/tr][/table]

Lord Golem


w4b

[table] [tr] [td]   [/td] [td] [/td][/tr][/table]


Grzehu

Dwa małe błędy, ale ujdzie - całkiem przystępnie wyjaśnione oczywiste rzeczy.  :)

MuadDib

w związku z tymi zmianami to takie 2 sprawy:
1. chyba przez to nagłośnienie w mediach kierowcy teraz częściej dostrzegają rowerzystów zbliżających się do przejazdów (a nawet przejść dla pieszych ;)) i ustępują pierwszeństwa - przynajmniej mam takie odczucie, że mniej chamskiego wpychania się na jezdnię ostatnimi czasy muszę stosować :)
2. przepis o możliwości jazdy po chodniku kiedy są trudne warunki powinien też mieć swój odpowiednik w postaci dopuszczającego jazdę po ulicy kiedy warunki nie pozwalają na jazdę drogą rowerową (szczególnie zima i śnieg/błoto się kłaniają)

Lord Golem

Cytat: MuadDib w Lipiec 28, 2011, 01:08:17
przepis o możliwości jazdy po chodniku kiedy są trudne warunki powinien też mieć swój odpowiednik w postaci dopuszczającego jazdę po ulicy kiedy warunki nie pozwalają na jazdę drogą rowerową (szczególnie zima i śnieg/błoto się kłaniają)

A może zmienić nastawienie służb drogowych do dróg rowerowych:
- DDR traktowane jako szlak drogowy dla pojazdów jakimi są rowery
- właściwe utrzymanie DDR, tzn. odśnieżanie, oczyszczanie po zimie z zalegającego piasku, naprawa (dziury i wybrzuszenia) jako standard a nie tylko w wyniku interwencji.
- odpowiednia budowa DDR - materiał oraz traktowanie jako ciągu a nie przeszkody dla samochodów.
Wiem, że to są to marzenia ale zawsze dobrze mieć ideały do których się dąży