Aktualności:

Jeździmy w każdy ostatni piątek miesiąca o 18:00, ruszamy ze Starego Rynku w Bydgoszczy (gdy rynek zamknięty to spod pomnika Kazimierza Wielkiego)

Main Menu

(Usterki i Buble) droga DDR koło ulicy Curie Skłodowskiej.

Zaczęty przez GUMIS, Grudzień 09, 2011, 22:13:51

« poprzedni - następny »

GUMIS

Znajduje się na DDR koło ulicy Curie Skłodowskiej na wysokości przystanek autobusowy,blok nr.40.

http://imageshack.us/photo/my-images/806/20111209775.jpg/

EDIT: Naprawiłem link

GUMIS

Nie wiem czy możecie otworzyć zdjęcie,ale w tym miejscu jest niebezpiecznie szczególnie wieczorem.

kris_bdg


Lord Golem


GUMIS

Dzięki za poprawienie,może mało precyzyjnie napisałem,chodzi o ul.curie skłodowskiej a wyszyńskiego.


mvg (Michu)

Pisałem o tym w wątku bublowym na Wyszyńskiego. Zapadnięta kostka znajduje się kawałek za przystankiem autobusowym przy Wyszyńskiego- Skłodowskiej-Curie w stronę Fordońskiej.

q84_fH

Napisałem pismo, czy ktoś mógłby sprawdzić, czy jest ok? (szczególnie te odniesienia do przepisów - czy nadal są aktualne)

http://www.q84fh.net/pliki/pismo-dziura.pdf

Mogę załączyć zdjęcie?

Lord Golem

Cytat: q84_fH w Grudzień 11, 2011, 14:01:26
Napisałem pismo, czy ktoś mógłby sprawdzić, czy jest ok? (szczególnie te odniesienia do przepisów - czy nadal są aktualne)

http://www.q84fh.net/pliki/pismo-dziura.pdf

Mogę załączyć zdjęcie?

o zdjęcia sie nie pytaj tylko wysyłaj :)

w4b

Dobrze napisane, zdjęcie może być przydatne ale nie jest niezbędne. Oczywiście możesz dołączyć.
Numer pisma nie jest konieczny, no chyba że chcesz ich wysyłać sporo, wtedy lepiej je nadawać by się nie pogubić.

Miejsce które się zapadło było już kiedyś naprawiane. 
[table] [tr] [td]   [/td] [td] [/td][/tr][/table]

q84_fH

Mam jeszcze pytanie do osób, które wcześniej miały okazję wysyłać takie pisma:

  • Czy wysyłać je do ZDMiKP na Toruńskiej, czy gdzieś indziej (ratusz, prezydent, coś innego?)
  • Czy wysyłać pocztą, czy wystarczy list zwykły, czy za potwierdzeniem obioru?
  • Czy można zanieść osobiście i czy dają wtedy potwierdzenie wpłynięcia?

w4b

Cytat: q84_fH w Grudzień 11, 2011, 17:42:58
  • Czy wysyłać je do ZDMiKP na Toruńskiej, czy gdzieś indziej (ratusz, prezydent, coś innego?)
Tak, ZDMiKP na Toruńskiej, można też wysłać do wiadomości Prezydenta Miasta i innych (lewy dolny róg)
http://masa.bydgoszcz.pl/stowarzyszenie/pisma/123-sbmkp1411-wprowadzenie-oznakowania-poziomego-w-siedzibie-mwik
W mało skomplikowanych sprawach powinno wystarczyć samo ZDMiKP

Cytat: q84_fH w Grudzień 11, 2011, 17:42:58
  • Czy wysyłać pocztą, czy wystarczy list zwykły, czy za potwierdzeniem obioru?
  • Czy można zanieść osobiście i czy dają wtedy potwierdzenie wpłynięcia?
Można nawet e-mailem, jednak lepiej wysłać jako polecony. Jeśli masz możliwość dostarczenia osobiście to najlepsze rozwiązanie. W takim przypadku zostawiasz 1 egzemplarz w sekretariacie ZDMiKP a na drugim identycznym prosisz o pieczątke i z potwierdzeniem otrzymania. Od tej daty urząd ma 2 tygodnie na odpowiedź.
[table] [tr] [td]   [/td] [td] [/td][/tr][/table]

Grzehu

Cytat: q84_fH w Grudzień 11, 2011, 14:01:26
Napisałem pismo, czy ktoś mógłby sprawdzić, czy jest ok? (szczególnie te odniesienia do przepisów - czy nadal są aktualne)

http://www.q84fh.net/pliki/pismo-dziura.pdf

Mogę załączyć zdjęcie?

Możesz załączyć. Ja zazwyczaj wstawiam w tekście. Też jest czytelnie.

Uwaga co do adresata, chociaż pewnie zmieniłeś:
Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej
ul. Toruńska 174a
85-844 Bydgoszcz

q84_fH

Tak, tak wpisałem cokolwiek jak pisałem, dopiero potem skopiowałem z ich strony internetowej. W poniedziałek się do nich wybiorę.

Grzehu

Powiedz im, że mają zaległości na moje co najmniej 3 pisma ;)

buldi.nic

Jako SBMK zawsze adresujemy do konkretnej osoby czyli:
CytujSz. Pan
Dyrektor Naczelny ZDMiKP
Witold Antosik
Wtedy wiadomo, że pismo idzie przez ręce dyrektora a nie ogólnie do ZDMiKP.

Nie rozumiem trochę co oznacza sformułowanie "oznaczenie i naprawę". Tzn. wiem, że chodzi o zaznaczenie, że jest to miejsce niebezpieczne ale oni nie mają tego oznaczyć tylko to zrobić. Szczególnie, że to robota "od ręki".

Zamiast pisać dokładnie:
Cytuj§ 48 punkt 1 rozporza˛dzenia w sprawie warunków
technicznych, jakim powinny odpowiada´c drogi publiczne i ich usytuowanie
(Dz. U. z dnia 14 maja 1999 r.).
Napisałbym ogólniej:
CytujROZPORZĄDZENIE
MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. (Dz. U. z dnia 14 maja 1999 r.)

Część "w razie gdyby..." dotyczące kompetencji bym wykreślił z racji tej, że to leży w ich kompetencji.
CytujZakres działalności Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej



Finansowanie, planowanie, modernizacja, utrzymanie, organizacja i zarządzanie ruchem, ochrona dróg krajowych, wojewódzkich i miejskich (gminnych) oraz obiektów inżynierskich położonych w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy zgodnie z ustawą z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych (Dz.U. Nr 14 poz. 60 z późn. zm.) i ustawą z dnia  20  czerwca 1997 roku - Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. Nr 98, poz. 602  z późn. zm.), wykonywanie funkcji organu zarządzającego ruchem na drogach na obszarze gminy, w tym  w szczególności :
a/ finansowanie, planowanie, budowa i modernizacja sieci drogowej  oraz obiektów inżynierskich,
b/ utrzymanie sieci drogowej i obiektów inżynierskich,

Część "proszę o odpowiedź..." również wykreśl bo oni i tak odpowiedź przysyłają pocztą.

Jeżeli masz możliwośći druku to zdjęcie wydrukuj. Jeżeli nie, ZDMiKP powinien sobie poradzić (konsultowałem sprawę zdjęć z ZDMiKP i powiedzieli, że dokładne "namiary" im starczą).
Cytat: q84_fH w Grudzień 11, 2011, 17:42:58

  • Czy wysyłać je do ZDMiKP na Toruńskiej, czy gdzieś indziej (ratusz, prezydent, coś innego?)
Napisz na dole "do wiadmości Stowarzyszenie Bydgoska Masa Krytyczna" i podeślij gotową wersję mailem. Jak nie naprawią będziemy również ich ścigać, że zgłosiłeś sprawę i nie zrobili.
Dotatkowo możesz uwzglednić także Pełnomocnika.
Cytat: q84_fH w Grudzień 11, 2011, 17:42:58
  • Czy wysyłać pocztą, czy wystarczy list zwykły, czy za potwierdzeniem obioru?
Jak pisał dalej w4b, najlepiej zanieść do ZDMiKP i zostawić przy wejściu w kancelari. Jedno zostawiasz, na jedno masz potwierdzenie z pieczątką mówiąc "a tu proszę o potwierdzenie" :D
Cytat: w4b w Grudzień 11, 2011, 17:49:16
Od tej daty urząd ma 2 tygodnie na odpowiedź.
I tu się w4b z Tobą nie zgodzę ;)
Z godnie z kodeksem postępowania administracyjnego organ administracji publicznej powinien udzielić odpowiedzi nie później niż w ciągu miesiąca

Grzehu napisz do nich odpowiednie pisemko z przypomnieniem, polcem, działa ;)[/list]

Grzehu

Dwa lub jedno (nie chce mi się teraz sięgać segregatora), to właśnie przypomnienie, że nie odpowiedzieli i powtórne przesłanie pisma. Może muszę zacząć stosować osobiste odwiedziny... ;)
Do której godziny można zostawiać pisma w kancelarii?

buldi.nic

W godzinach pracy urzędu tj. od 8 do 16, we wtorki od 8 do 18 a w piątki od 8 do 14.

Nie wiem Grzehu co Ty pisałeś w przypomnieniu, ale my napisaliśmy tak:
Cytuj
Prosimy o odpowiedź na pisma Stowarzyszenia Bydgoska Masa Krytyczna na które nie dostaliśmy odpowiedzi w terminie zgodnie z zapisami Kodeksu Postępowania Administracyjnego (Art. 244. § 1. W sprawie terminu załatwiania wniosków stosuje się przepis art. 237 § 1. mówiący: Organ właściwy do załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca).
Do dnia 10 VI 2011 r. nie dostaliśmy odpowiedzi na pismo w sprawie muru na drodze rowerowej przy ulicy Wyszyńskiego (SBMK/P/05/11). W załączniku dodajemy pismo o którym mowa.
Prosimy na rzetelne przyjrzenie się opisywanym w ww. piśmie problemowi i wyczerpującą odpowiedź. Poruszona sprawa ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa bydgoskich rowerzystów.
+ jak widzisz załączyliśmy pismo z którymi zalegają. Bo prawda jest taka, że mogło im po prostu zaginąć.

w4b

buldi, skomplikowałeś, pismo całkiem dobre było :P Nie trzeba pisać wszystkiego tak "pod kreskę", nie każdy mieszkaniec musi być specjalistą ds administracji. 
[table] [tr] [td]   [/td] [td] [/td][/tr][/table]

Grzehu

Ja zwyczajnie napisałem, że "W związku z tym, że nie otrzymałem odpowiedzi na moje pismo z dn. ... przesyłam pismo jeszcze raz." czy jakoś tak. Nawet jak odpowiedzą w terminie, to przez ten miesięczny termin oczekiwania wszystko się ciągnie jak flaki z olejem. A jak jeszcze odpowiedzą "na okrągło", to muszę ich inaczej dopytywać z wariantami. Prosta sprawa rozwleka się na miesiące.
Poza tym w przypadek "mogło im po prostu zaginąć" nie wierzę. To musiałoby być celowe działanie. Moje pisma wychodzą mailowo (z potwierdzeniem) i potem wysyłam poleconym.
Tu ukłon w stronę pełnomocnika, bo tam wystarczy tylko elektronika :) (mi się zrymowało...)

q84_fH

Cytujjak najszybsze oznaczenie i naprawę
oznacza tyle, co

  • "natychmiastowe oznaczenie" ponieważ miejsce jest niebezpieczne oczekuje od nich, że jak najszybciej oznaczą to miejsce jakimś pachołkiem lub podobnie
  • "naprawę" - po prostu naprawę
Prośba moja będzie spełniona wtedy i tylko wtedy, gdy oba zadania będą spełnione. Jeżeli zrobią to za jednym zamachem, to tym lepiej, ale podejrzewam, że wysłanie ekipy naprawczej w teren jest trudniejsze niż zawiezienie pachołka.

Trochę poprawiłem pismo według wskazówek i wczoraj im zawiozłem. Czekam na odpowiedź. (pewnie sobie poczekam...)

q84_fH

Wyrwa została oznaczona pachołkiem dzień po dostarczeniu pisma.
Dzisiaj dotarła do mnie odpowiedź:
CytujDotyczy: wyrwy na ścieżce rowerowej-Al. Kard. Stefana Wyszyńskiego

W odpowiedzi na Pismo pismo dotyczące wyrwy w jezdni ścieżki rowerowej przy przystanku autobusowym na Al. Kard. Stefana Wyszyńskiego informuję, że wyrwa zostanie usunięta do końca grudnia br.

Muszę powiedzieć, że jestem zadowolony z szybkości reakcji. Czepiając się szczegółów, to w odpowiedzi użyto zwrotu "ścieżka rowerowa"chociaż w moim piśmie użyłem terminu "droga dla rowerów", no - ale to jest drobiazg :D

Mam nadzieję, że tym razem zrobią to porządnie i za parę miesięcy znów się nie rozpadnie!

Codziennie przejeżdżam tamtą drogą, więc monitoruję sytuację na bieżąco.

Wesołych świąt!

buldi.nic

Cytat: q84_fH w Grudzień 23, 2011, 21:44:48
Czepiając się szczegółów, to w odpowiedzi użyto zwrotu "ścieżka rowerowa"chociaż w moim piśmie użyłem terminu "droga dla rowerów", no - ale to jest drobiazg :D
W jednym z pism SBMK, zwróciliśmy na błędne używanie sformułowania "ścieżka rowerowa", bo zgodnie z PoRD jest pojęcie DDR. Jednak widzę, że to olali. No cóż... trzeba im to chyba przypominać na bieżąco :P

Ale dobra robota z tą interwencją ;)

q84_fH

Z radością informuje, że naprawiona dziura _znów_ się zapada. Dokładnie w tym samym miejscu. Panowie nie są w stanie zrobić niczego porządnie. Na razie nie jest na tyle głęboka, żeby stanowić niebezpieczeństwo, ale nie trzeba być jasnowidzem, żeby przewidzieć co będzie za parę tygodni.
Naprawili pod koniec grudnia, minęło nie więcej niż miesiąc.

w4b

Sugerował bym napisać kolejne pismo i zaznaczyć iż dziura zapadła się już 3 raz, więc może warto zastosować skuteczniejsze środki naprawcze a nie tylko pasku wsypać i kostki ułożyć.
Jak sobie ktoś zęby wybije i przyjdzie po odszkodowanie do ZDMiKP to może więcej kosztować niż solidna naprawa.
[table] [tr] [td]   [/td] [td] [/td][/tr][/table]

bir

Jeszcze uwaga odnośnie dostarczania pism osobiście. Można je dostarczyć zarówno do ZDMiKP (Toruńska) jak i do ratusza (Jezuicka) do kanclerii znajdującej się na parterze. W obu przypadkach warto mieć ze sobą drugi egzemplarz i wziąć pokwitowanie. Ratusz przekazuje pismo dalej do wskazanych jednostek.
Opcja ta jest szczególnie przydatna w przypadku wysyłania tego samego pisma do wiadomości innych jednostek mejskich. Zamiast 4 listów poleconych wszystko w jednym miejscu można zostawić. I ma się potwierdzenie odbioru.

Odnośnie drogi rowerowej - nie prowadził bym przepychanek odnośnie nazwnictwa. Obie formy (droga i ścieżka) są poprawne: jedna występuje w PORD druga w Rozporzązdeniu. A nie ma co rozmywać tematów takimi detalami. Grunt to sedno interwencji.
Niestety długo jeszcze pozostanie ta naleciałość językowa bo potocznie już weszło to do języka użytkowego. A do tego jeszcze trzeba by dodać określenie "trasa rowerowa" które jest chyba najtrafniejsze w spojrzeniu całościowym na miasto.
"Miasta nie składają się tylko z domów i ulic, ale z ludzi i ich nadziei"  św. Augustyn

q84_fH

Dobrze wiedzieć. Poczekam jeszcze trochę, aż dziura urośnie, bo teraz mnie oleją.
Myślicie, że warto załączyć kopię ich pism i odpowiedzi od nich? Niby powinni to mieć, ale znając życie to nikomu nie będzie chciało się tego szukać.

bir

Każde pismo powinno mieć sygnaturę. Wtedy podajesz tylko sygnaturę pisma. A odpowiedzi na pisma urzędy trzymają więc nie ma co mnożyć papierów (po to się nadaje sygnaturę żeby łatwo było je znaleźć)
"Miasta nie składają się tylko z domów i ulic, ale z ludzi i ich nadziei"  św. Augustyn

buldi.nic

Cytat: q84_fH w Styczeń 16, 2012, 15:40:29
Dobrze wiedzieć. Poczekam jeszcze trochę, aż dziura urośnie, bo teraz mnie oleją.
Nie czekałbym na Twoim miejscu, przecież lada chwila może znów stanowić to zagrożenie. Jakbyś bał się "olania" to możemy jako SBMK napisać, jako zasygnalizowanie problemu, że kostka się "rozpływa" bez związania z Twoimi pismami. Zanim odpowiedzą, to DDR może się całkowicie rozlecieć. :o
Cytat: q84_fH w Styczeń 16, 2012, 15:40:29
Myślicie, że warto załączyć kopię ich pism i odpowiedzi od nich? Niby powinni to mieć, ale znając życie to nikomu nie będzie chciało się tego szukać.
Tak jak powiedziane wyżej. Załączanie ich pism nie jest potrzebne, wystarczy napisać sygnaturę, datę i ewentualnie sens zdania. Np. "w państwa piśmie z dnia... (TI-coś tam...) można wyczytać..."
Ogólnie pisma w których czegoś chcemy od ZDMiKP muszą być bardzo rozwlekłe i zawiłe by po ich przeczytaniu nie można było od razu odpowiedzieć "nie, nie da się". Tylko by urzędnik musiał się dobrze zastanowić co autor pisma miał na myśli. Wtedy osiąga się najlepsze rezultaty :)

bir

oj tutaj bym się spierał - to na humanistów się narzeka że są mało konkretni. więc jeśli tak jest to pismo długie i rozwlekłe daje większą szansę uniku ze strony instytucji. ale to kwestia tego jaki kto ma styl pisania. przyznam, że sam cierpie na syndrom zdań wielokrotnie złożonych.....
"Miasta nie składają się tylko z domów i ulic, ale z ludzi i ich nadziei"  św. Augustyn

q84_fH

Cytat: buldi.nic w Styczeń 16, 2012, 17:51:32
Ogólnie pisma w których czegoś chcemy od ZDMiKP muszą być bardzo rozwlekłe i zawiłe by po ich przeczytaniu nie można było od razu odpowiedzieć "nie, nie da się". Tylko by urzędnik musiał się dobrze zastanowić co autor pisma miał na myśli. Wtedy osiąga się najlepsze rezultaty :)
Za to nie znoszę humanistów! Po co komukolwiek utrudniać? Może jeszcze im rebusy wysyłać? Trzeba pisać jak najprościej i najjaśniej - szczególnie pisma do urzędów, wtedy nie będą mogli się migać. Szczególnie, że w tej kwestii przepisy są jednoznaczne - a ZDMiKP ma obowiązek działać zgodnie z nimi.

Ja napiszę jak uskok przekroczy przepisowy 1 centymetr :P I tak co parę dni tam jeżdżę, więc sprawę mam na oku.

Piochu

Tjaaa... to może od razu zaaplikujmy mój styl wypowiedzi? "W miejscu X zrobić Y bo jak nie to ...|{@# lub @#"?@"#.
@":#:# zrozumiano ? "  ;D
Masz prawo milczeć, a wszystko co powiesz użyję przeciw Tobie ;)

buldi.nic

Cytat: q84_fH w Styczeń 17, 2012, 12:04:14
Po co komukolwiek utrudniać?
Właśnie, czemu urzędnicy nie mogą pisać po Polsku? :P Jak nie przemówisz do urzędnika jego językiem to stwierdzi, że "co on wie, przeciez ja mam rację" i odpisze "nie da się" ;)