Aktualności:

Jeździmy w każdy ostatni piątek miesiąca o 18:00, ruszamy ze Starego Rynku w Bydgoszczy (gdy rynek zamknięty to spod pomnika Kazimierza Wielkiego)

Main Menu

Oddajmy ulicę Gdańską bydgoszczanom

Zaczęty przez Seba, Wrzesień 18, 2011, 09:52:10

« poprzedni - następny »

Seba

Wczoraj, przy okazji urodzin Cieszkowskiego, rozpoczęliśmy działania promocyjne wokół pomysłu bydgoskich organizacji rowerowych związanych z utworzeniem kontrapasu na Gdańskiej. O co z tym chodzi? Kontrapas to pas w jezdni, po którym rowerzyści mogą jechać pod prąd. Chcemy by został on utworzony na jednokierunkowej części Gdańskiej, w miejscu parkingów po zachodniej stronie ulicy. Nie chcemy likwidacji miejsc parkingowych, ale ich przesunięcia na mniej eksponowane uliczki bądź na wielopoziomowy parking za "Rywalem". Jakie przyniesie to korzyści dla ulicy Gdańskiej?

- stanie się ona bardziej reprezentacyjna,
- przestanie być wielkim parkingiem w centrum miasta,
- tramwaje nie będą hamowane przez źle zaparkowane auta,
- zjazd rowerów na ulicę usunie jednoślady z chodnika
- zwiększy się ruch pieszych i dochody handlowców
- Gdańska będzie chociaż w części porównywana do sopockiego Monte  Cassino, łódzkiej Piotrkowskiej czy zakopiańskich Krupówek.
We wrześniu, poprzez pełnomocnika prezydenta ds. komunikacji rowerowej do ratusza trafi odpowiednie pismo w tej sprawie.

Jak każdy z Was może pomóc? Promować ten pomysł wśród znajomych jako bezpieczny dla rowerzystów, ale i przyjazny dla całego centrum Bydgoszczy. W czasie ETZT będziemy jeszcze przeprowadzali akcje ulotkowe. Media zainteresowały się już tym tematem i z audycji wyemitowanej w radiu PiK wynikało, że największymi przeciwnikami tej zmiany są handlowcy. Nie dotyczy to jednak wszystkich właścicieli punktów usługowych na Gdańskiej, ale pewniej części. Trzeba więc uświadomić nieuświadomionych, że nie doprowadzi to wymarcia Gdańskiej, ale poprawi jej sytuację jako wizytówki Bydgoszczy :)

http://masa.bydgoszcz.pl/ulica-gdanska

Seba

Jutro społeczna grupa działająca przy pełnomocniku prezydenta wręczy jutro prezydentowi Bruskiemu pismo dot. kontrapasa na Gdańskiej. Na samym rajdzie przeprowadzamy jeszcze akcję ulotkową - kto może tym się zająć? Ulotki do odbioru u mnie

GUMIS

Jak jest duzo ulotek można też powkładać za wycieraczki lub do skrzynek pocztowych,w przyszłym tygodniu mógłbym się zająć.

jerry

Też mógłbym zająć się poinformowaniem mieszkańców w postaci wrzucanie ulotek do skrzynek pocztowych,pismo które zostanie dostarczone prezydentowi popieram,ale może lepszym rozwiązaniem będzie  mobilna informacja Bydgoszczan proponuje jednodniową akcje na Gdańskiej.
-rozdawanie ulotek
-informowanie przechodniów jak powinna wyglądać wizytówka Bydgoszczy przez krzykaczke
-punkt informacyjny w postaci krzesełek ze stolikiem
-zbieranie podpisów poparcia pod powstaniem kontrapasa i w blasku fleszy dostarczenie jej urzędnikom
Prosze o publikacje pisma które zostanie wręczone prezydentowi
Żądam uwolnienia forum,a mury runą jestem w posiadaniu młotka

Seba

Jerry pomysł, ale za dużo zachodu z tym. Musimy po prostu rozdać te ulotki, które zostały, żeby się nie zmarnowały. Proponuję ustawić się we wtorek o 17 - komuś tak pasuje?

GUMIS

A może dzisiaj komuś pasuje z tymi ulotkami po południu?


Lord Golem

Wybiórcza jak zwykle używa chwytliwych haseł:

CytujPrezydent planuje konsultacje społeczne w sprawie wyznaczenia na ul. Gdańskiej jednokierunkowego pasa dla rowerzystów. Rozwiązanie takie oznacza likwidację kilkudziesięciu miejsc parkingowych.

MuadDib

bardzo sprytny wybieg władz - wiadomo jak zagłosują ludzie mający tam interesy swoje - teraz już nie będzie można zwalić na włodarzy winy, bo "winni" będą handlowcy... ciekawe że przebiegu dróg dla samochodów czy tramwajów itp. nie opiera się na opinii okolicznych mieszkańców - no ale wiadomo - rower to tylko jakaś tam rozrywka a nie "poważna" sprawa jak np. samochód czy tramwaj...

Lord Golem

#9
http://polskanarowery.sport.pl/msrowery/1,105126,10368208,Parlament_Europejski_o_bezpieczenstwie_na_drogach.html

Może w niedługim czasie będą budować drogi rowerowe w miastach, albo alternatywą będzie wprowadzenie ruchu o prędkości 30km/h na większości ulic w mieście.
Miejmy nadzieję że nie będziemy musieli czekać 30 lat jak to było na Zachodzie na poprawie bezpieczeństwa i przyjemności jazdy rowerem po mieście.

I może wkrótce tak będzie w Bydgoszczy - http://polskanarowery.sport.pl/msrowery/1,105126,9425066,_Tempo_30____z_czym_to_sie_je_.html

w4b

#10
http://www.mmbydgoszcz.pl/blog/entry/278623/By%C5%82a+sobie+Dworcowa.html

Cytat: Krystian Kempiński
Jakież było moje zdziwienie, kiedy okazało się, że na Dworcowej roi się jak w mrowisku od zwykłych ludzi. Zdziwiony, spoglądam na zegarek. 13:30. Ni to styk zmian, ni to koniec pracy urzędów, a także nie wakacje, ani nie niedziela, aby tłumek wychodził z jakiegoś kościoła... Oto ludzie idą z jednego miejsca do drugiego, wybierając ulicę Dworcową na swoją trasę, nie bacząc na drobne (dla pieszych) niedogodności w postaci budowy. Część ludzi pędzi przed siebie, część wchodzi do sklepów, inni zatrzymują się, aby poobserwować jak Dworcowa pięknieje. Pokrótce ruch na ulicy jest taki jaki był, kiedy chodziłem tamtędy jeszcze przed remontem.
[table] [tr] [td]   [/td] [td] [/td][/tr][/table]

sabina89

Zapraszam do polubienia ---> http://www.facebook.com/SabinaFireshow :)

w4b

Gdańska "wyremontowana"



ale prezydent mimo zainteresowania pismem i głosem własnego pełnomocnika



o kontrapasie zapomniał.... ups  :o
[table] [tr] [td]   [/td] [td] [/td][/tr][/table]

Lord Golem

Cytat: w4b w Listopad 01, 2011, 19:17:59
Gdańska "wyremontowana"
ale prezydent mimo zainteresowania
o kontrapasie zapomniał.... ups  :o

zapomniał? po prostu nie planował! i do tego te protesty o miejsca parkingowe  :P

kris_bdg

Przejeżdżałem ostatnio przez wyremontowany odcinek Gdańskiej, i tak jak widać na zdjęciu wyznaczyli miejsca parkingowe, co z tego jak kierowcy parkują gdzie popadnie. Dlaczego w innych miastach można wyłączyć jedną z głównych ulic miasta, a u nas "NIEDASIĘ"??

April

Na masie Gumiś mi przypomniała, że miało być referendum w sprawie kontrapasa na Gdańskiej... Też nie było.
A samochody powinny być natychmiast odholowywane. Miejsc parkingowych jest tam teraz mniej a i tak wszyscy mają to gdzieś. Straż miejska by się ucieszyła z łatwego "zarobku", ale nieeeeeee..

Lord Golem

Jeśli ktoś miał nadzieję, że po remoncie Gdańskiej coś zmieni się na lepsze ( a ja miałem taką cichą nadzieję ) to może zejść na ziemię widząc takie rzeczy
szczególnie zwróćcie uwagę na betonowe słupki które miały zdaję się ograniczać blokowania chodnika przez parkujące samochody
i co ciekawe, znaki pokazują parkowanie równoległe do jezdni







a ten ma dziś u mnie mistrza, zablokował jeden pas jezdni

q84_fH

http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,news,sciezka-rowerowa-na-torach-quot-dajmy-jej-szanse-quot-,266233.html

A gdyby tak... kontrapas na odcinku od placu wolności do Mickiewicza? Tramwaje i tak nie jeżdżą tam szybciej niż 20km/h.
Nie zajmowałby och-jakże-cennych-i-niezbędnych-miejsc-parkingowych!

Grzehu

Niedasie. Niedasie dlatego, że ponieważ. Oraz dlatego, że niedasie. Gdyby jednak dałosie, to niedasie. Bo tak.
Takie (z grubsza) dostałbyś odpowiedzi z Toruńskiej 174A.

buldi.nic

Powiem Wam co usłyszałem od prezydenta Markowskiego i dyrektora ZDMiKP Antosika - na wiosnę planowany jest kontrapas od Mickiewicza do pl. Wolności.

Grzehu


buldi.nic

Tego roku :P

Ale to jest słowna deklaracja, więc trzeba jeszcze dać papiero z proźbą o papierową deklarację ;)

Piochu

Papierek w sprawie szczegółów tej propozycji kontrapasa został doręczony do Mordoru.
Masz prawo milczeć, a wszystko co powiesz użyję przeciw Tobie ;)

tomaszur

Cytat: April w Listopad 02, 2011, 09:56:54
Na masie Gumiś mi przypomniała, że miało być referendum w sprawie kontra pasa na Gdańskiej... Też nie było.

Nie chcesz tego referendum bo wynik nie będzie pomyślny dla kontrapasa. Chyba że w referendum będzie brało 100% rowerzystów.

Dawno nie byłem na forum. Po dzisiejszej lekturze mam wrażenie że strasznie się niektórzy zacietrzewili w swojej walce i nie potrafią pokazać swoich racji w sposób który skłoniłby do zastanowienia się nad alternatywami. Jeśli ja, spędzający 90% swoich transportowych kilometrów w mieście na rowerze, mam takie wrażenie, to jak nas widzą Ci którym rower kojarzy się co najwyżej z komunią i Myślęcinkiem. Taki radykalizm nie sprzyja zjednywaniu sobie przyjaciół i szukania poparcia dla korzystnych rowerzystom pomysłów które z racji ograniczonej przestrzeni wiążą się z ograniczeniami dla innych uczestników ruchu. Nie wylejmy dziecka z kąpielą.

Lord Golem -  świetne zdjęcia :)
Zasady MK, nie mylić z regulaminem przejazdu! http://strona.awacom.net/sztejkag/masa/index.php?menu=1&tekst=2

April

Masz racje - obecnie w okół tego zrobił się ogromny "szum" - jednak w pod koniec października, było cicho o remontach. Nawet nikt się nie spodziewał utraty tylu miejsc parkingowych na Dworcowej...

Grzehu

Cytat: tomaszur w Styczeń 17, 2012, 21:28:21
Dawno nie byłem na forum. Po dzisiejszej lekturze mam wrażenie że strasznie się niektórzy zacietrzewili w swojej walce i nie potrafią pokazać swoich racji w sposób który skłoniłby do zastanowienia się nad alternatywami. Jeśli ja, spędzający 90% swoich transportowych kilometrów w mieście na rowerze, mam takie wrażenie, to jak nas widzą Ci którym rower kojarzy się co najwyżej z komunią i Myślęcinkiem. Taki radykalizm nie sprzyja zjednywaniu sobie przyjaciół i szukania poparcia dla korzystnych rowerzystom pomysłów które z racji ograniczonej przestrzeni wiążą się z ograniczeniami dla innych uczestników ruchu. Nie wylejmy dziecka z kąpielą.
Które działania są według Ciebie są aż tak radykalne?

Lord Golem

Ciekawy komentarz pod artykułem z GW:  http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1,48722,10971605,Zimna_wojna__Urzednicy_ignoruja_postulaty_rowerzystow.html

CytujZimna wojna. Urzędnicy ignorują postulaty rower...
Autor: simon_f1 17.01.12, 12:36
Prysły zatem ostatnie nadzieje na prezydenturę rzetelną i uczciwą wobec wszystkich bydgoszczan :( Również i ta ekipa ratuszowa ulega wszelkim zachciankom terrorystów z lobby samochodziarskiego. Bydgoszcz to nie jest miasto dla niezmotoryzowanych - pieszych, rowerzystów, użytkowników komunikacji publicznej... Kolejna władza cofa miasto w otchłań XX wieku - HALO! On się skończył 11 lat i pół miesiąca temu!!!

Ulica Gdańska, główna piesza arteria miasta, nadal będzie miała chodniki zastawione w 70-80-a nawet 90% złomem. Piesi nadal będą przemykać jak złodzieje pod ścianami. Rowerzyści... a niech se w lasach jeżdżą (tylko do tego lasu też trzeba dojechać...). Złom ważniejszy od ludzi - czy to jest wizja miasta XXI wieku???

Teraz konkretnie do artykułu:
"Musimy brać pod uwagę argumenty wszystkich mieszkańców, nie tylko rowerzystów - wyjaśnia Witold Antosik, szef drogowców."
No to weźcie pod uwagę właśnie głosy wszystkich mieszkańców, nie tylko samochodziarzy, ale także pieszych i rowerzystów!!!!! A te dwie ostatnie grupy wołają od lat: oddajcie nam możliwość normalnego poruszania się po głównej ulicy miasta!!!!! A nie 10-20% chodnika - ktoś jeszcze rozumie etymologię tego słowa? W ratuszu i zdmikp chyba nikt...

"Nie wiem, czy mieszkańcy byliby zadowoleni, że nie remontujemy ul. Gdańskiej, bo koncepcja nie podoba się rowerzystom - tłumaczy Markowski."
Zawsze wszystkiemu winni byli dziennikarze i/lub cykliści... ;) A wiesz Pan, wiceprezydencie, czy mieszkańcy są zadowoleni, że muszą - i dalej będą musieli - na głównej ulicy miasta przeciskać się między murem a zaparkowanym, brudnym złomem? Czy mieszkańcy są zadowoleni, że często dwie osoby mają trudności z minięciem się na chodniku ul. Gdańskiej, a raczej jego wąskiej części niezastawionej złomem? Czy mieszkańcy są zadowoleni, że SM ani nikt inny nie egzekwuje choćby tego kodeksowego 1,5 metra chodnika dla pieszych (co i tak jest kpiną na tak ruchliwej ulicy jak Gdańska! ale oznakowanie zachowane w spadku po Dombrowiczu i Siudzie pozwala karać tylko za naruszenie tego przepisu, co wielu kierowców czyni i zostają bezkarni, bo SM ma to w...iadomo gdzie)?

Na ul. Chodkiewicza "urzędnicy przewidzieli ścieżkę rowerową, ale jej koncepcję kwestionują sami rowerzyści. Jest zaprojektowana w ten sposób, że by przejechać ulicę, trzeba cztery razy zmieniać jedną stronę jezdni na drugą."
To tylko potwierdza tezę, której wyznawcą jestem od -nastu lat, że w ZDMiKP nie wystarczy zmiana dyrektora - to bezmyślne, niekompetentne towarzystwo wzajemnej adoracji należałoby rozpędzić na cztery wiatry i stworzyć od nowa, zatrudniając wykształconych, inteligentnych, myślących pracowników! (Przepraszam w tym miejscu tych z obecnych pracowników, którzy nie zasłużyli na tak ostrą opinię, ale w mojej ocenie pozostają oni w mniejszości!). Podobne, niebezpieczne rozwiązania zmuszające do kilkukrotnego przekraczania jezdni znają już piesi, m.in. ze sztandarowych inwestycji poprzedniej kadencji: Wyspy Młyńskiej, ul. Gdańskiej w okolicach Zawiszy i obwodnicy parkowej przy pętli tramwajowej. ZDMiKP często sam tworzy kuriozalne rozwiązania, prowokujące do nieprzepisowych zachowań. Tak jest np. z wieloma sygnalizacjami świetlnymi. Tu można przewidzieć, że rowerzysta jak wjedzie na jedną stronę ulicy, to będzie nią jechał do końca, tak jak to się już dzieje w innych miejscach.

"gdyby ustanowić trasę dla rowerów po jednej stronie, trzeba wyciąć bardzo dużo drzew. To wzbudzi opór społeczny - tłumaczy Antosik."
Szkoda, że Antosik nie widzi jaki opór społeczny budzi niemożność swobodnego korzystania z zatarasowanej Gdańskiej... Niestety, piesi to najcichsza i najsłabiej walcząca o swoje prawa grupa użytkowników dróg - w przeciwieństwie do krzyczących wniebogłosy samochodziarzy :(
Co do wycinki drzew, to i tak jej się nie uniknie, choćby dlatego, że na pewnych odcinkach rosną po obu stronach Chodkiewicza. Myślę, że nie naraziłoby miasta na bankructwo wykonanie analizy stanu drzew na Chodkiewicza - które są w złym stanie lub z innych przyczyn (np. wiek czy szkody wyrządzane przez korzenie) w ciągu najbliższych kilku-kilkunastu lat będą się kwalifikować do wycinki. Na tej podstawie można by ustalić, po której stronie i tak trzeba będzie wkrótce wyciąć więcej drzew i po tej stronie wykonać ścieżkę rowerową na całej długości ulicy. Tylko, że to już pewnie przekracza pomysłowość pracowników ZDMiKP, a raczej na pewno przekracza ich zasób chęci do roboty...

(Od Mickiewicza) "Myślimy też, jak poprowadzić ruch rowerowy dalej, w kierunku ul. Kamiennej, bocznymi ulicami - zapewnia wiceprezydent Markowski"
To już kompletna kompromitacja wiceprezydenta, który - jak z tego wynika - nie zna swojego miasta... Ktoś już wyżej o tym pisał, więc... dziękuję tym, którzy dotarli aż do końca tego niekrótkiego postu ;)
żródło : http://forum.gazeta.pl/forum/w,54,132426516,132460116,Zimna_wojna_Urzednicy_ignoruja_postulaty_rower_.html

bir

Cytat: April w Styczeń 17, 2012, 21:41:27
Masz racje - obecnie w okół tego zrobił się ogromny "szum" - jednak w pod koniec października, było cicho o remontach. Nawet nikt się nie spodziewał utraty tylu miejsc parkingowych na Dworcowej...

Przecież gazety dużo wcześniej o tym pisały. Była mowa o krótkowzroczności drogowców i urzedu, klęsce dla handlu. Teraz te same gazety piszą o krótkowzroczności handlowców którzy chęcią zachowania miejsc parkingowych niszczą wyremontowaną ulice. Pozostaje się cieszyć że nareszcie ktoś to dostrzega.
"Miasta nie składają się tylko z domów i ulic, ale z ludzi i ich nadziei"  św. Augustyn

Kidllerr

Dyrektorem ZDMiKP w Bydgoszczy został były emerytowany żołnierz zawodowy. Odnośnie tej grupy społecznej mam wyrobione zdanie, gdyż dwa lata miałem ograniczenie wolności w czasie przymusowej służby wojskowej. Przez ten okres czasu na własne oczy widziałem zachowanie tzw. "trepów", czyli żołnierzy zawodowych, powiem krótko - totalny beton i w dodatku zbrojony. Wszelkie delikatne działania nie przyniosą żadnych rezultatów, co widać w nastawieniu urzędników nowej ekipy Bruskiego. Moim zdaniem potrzebne są konkretne, zgodne z prawem happeningi, które z pewnością rozkruszą ten uzbrojony beton. W najbliższym czasie Wojtkowi przedstawię mój pomysł na celne trafienie w sedno sprawy, tak, że odniesie to ogólnopolski rozgłos.

tomaszur

Cytat: Grzehu w Styczeń 17, 2012, 21:55:52
Które działania są według Ciebie są aż tak radykalne?

Działania? hmm w sumie poza akcją ulotkową i "debatą" przez media żadnych nie pamiętam w sprawie gdańskiej. Odnosiłem się do wpisów na forum i tego że brak merytorycznych przykładów i dowodów na potwierdzenie tezy, że brak możliwości zgodnego z prawem przejazdu rowerem od Mickiewicza do Placu Wolności jest szkodliwe dla ulicy, handlu i mieszkańców.

Cytat: Kidllerr w Styczeń 18, 2012, 17:33:31
Dyrektorem ZDMiKP w Bydgoszczy został były emerytowany żołnierz zawodowy. Odnośnie tej grupy społecznej mam wyrobione zdanie, gdyż dwa lata miałem ograniczenie wolności w czasie przymusowej służby wojskowej. Przez ten okres czasu na własne oczy widziałem zachowanie tzw. "trepów", czyli żołnierzy zawodowych, powiem krótko - totalny beton i w dodatku zbrojony. Wszelkie delikatne działania nie przyniosą żadnych rezultatów, co widać w nastawieniu urzędników nowej ekipy Bruskiego. Moim zdaniem potrzebne są konkretne, zgodne z prawem happeningi, które z pewnością rozkruszą ten uzbrojony beton. W najbliższym czasie Wojtkowi przedstawię mój pomysł na celne trafienie w sedno sprawy, tak, że odniesie to ogólnopolski rozgłos.

Jak dla mnie szefem może być nawet kosmonauta, bo co może zrobić ZDMiKP? To instytucja która wykonuje tylko polecenia polityków. Trzeba iść wyżej. Władza nie narazi się "handlowcom" i mieszkańcom, jesteśmy w mniejszości, mamy do czynienia z mentalnością prosamochodową kształtowaną przez lata i z tym musimy walczyć, np. poprzez edukację. Możemy pojechać do sklepu i przy okazji zakupów powiedzieć do sprzedawcy: "szkoda że nie mają Państwo stojaka do przypięcia roweru przed sklepem, wpadałbym częściej." albo "Przy Biedronce/Lidlu są stojaki, u Państwa też by się przydały". I wtedy handlowiec powie: "Dajcie moim klientom dojechać/dojść do mojej firmy! Zabierzcie te samochody, co mi to daje że gość który mieszka/pracuje w tym samym budynku zajmuje mi miejsce przed firmą. Zmieniajmy ludzi, cierpliwa kropla drąży skałę złą.

W związku z tym, cieszę się że MK jest zalegalizowana w zimie bo to bardzo wyraźnie pokazuje że rower to środek transportu (a nie tylko rekreacji!), nawet na cały rok. I to pokazujemy i to walczmy.

Pozdrower!
Zasady MK, nie mylić z regulaminem przejazdu! http://strona.awacom.net/sztejkag/masa/index.php?menu=1&tekst=2

agent

#30
Ja myślę, żeby w myśl komentującego z Gazety.pl jechać do lasu, jakoś tam pokątnie, ale tam cisza, spokój, zwierzęta, drzewa. Kręcić nie marudzić ;P

Sądząc po opiniach widzę, że nikt z was na ulicy Gdańskiej nie mieszka, bądź mieszkał może kiedyś. Teraz naprawdę jest ciężko o parkowanie własnego samochodu pod własnym domem. Co będzie kiedy w ogóle zamkną ta ulicę dla ruchu.

w4b

Cytat: agent w Styczeń 23, 2012, 02:57:13
Ja myślę, żeby w myśl komentującego z Gazety.pl jechać do lasu, jakoś tam pokątnie, ale tam cisza, spokój, zwierzęta, drzewa. Kręcić nie marudzić ;P
Polecam ;P
[table] [tr] [td]   [/td] [td] [/td][/tr][/table]

Lord Golem

Cytat: agent w Styczeń 23, 2012, 02:57:13
Sądząc po opiniach widzę, że nikt z was na ulicy Gdańskiej nie mieszka, bądź mieszkał może kiedyś. Teraz naprawdę jest ciężko o parkowanie własnego samochodu pod własnym domem. Co będzie kiedy w ogóle zamkną ta ulicę dla ruchu.

Być może jest trudno, ale w centrum miasta powinny być parkingi wielopoziomowe, a nie parkowanie na ulicy, do tego na chodniku. Dlaczego w Polsce, kraju EU, mamy wschodnie zwyczaje parkowania gdzie popadnie?!! Chodnik nie jest parkingiem. Jezdnia może być parkingiem bo to teren utwardzony i przeznaczony do większych ciężarów. A chodnik jak sama nazwa mówi służy do chodzenia. Dlaczego wyrzuca sie rowerzystów z chodników a w to miejsce wpycha się samochody i do tego uprawomocniając przez stawianie znaków "Parking płatny". Jeśli miasto chce zbierać zyski od kierowców niech to robi na jezdni a nie na chodniku.
Często widzę na moim osiedlu rozjeżdżanie trawników, łamanie drzewek, albo parkowanie dwoma kołami na chodniku o szerokości 70 cm. Przecież większość uliczek osiedlowych ma ograniczenie do 30 km/h i można spokojnie zaparkować na jednej stronie jezdni. Niestety pozostał zwyczaj z PRL parkowania gdzie się da.
W krajach zachodnich nie ma zwyczaju, nie wspominając o prawie, parkowania na chodniku. Dlaczego w Polsce nadal to istnieje? Dlaczego nie wprowadzamy tego dobrego zwyczaju u nas??
Walczmy z tym głupim zwyczajem!!!

XWindowsMen

Cytat: agent w Styczeń 23, 2012, 02:57:13
Sądząc po opiniach widzę, że nikt z was na ulicy Gdańskiej nie mieszka, bądź mieszkał może kiedyś. Teraz naprawdę jest ciężko o parkowanie własnego samochodu pod własnym domem. Co będzie kiedy w ogóle zamkną ta ulicę dla ruchu.

Oczywiście masz rację - my tutaj wszyscy zgromadzeni na forum mieszkamy pod mostem i nic nas to nie interesuje  :o

Tak jak kolega napisał wyżej... nie dociera do zmotoryzowanych, że jesteście największymi wandalami infrastruktury drogowej? Zwinęły się ekipy remontowe z Gdańskiej, Dworcowej... stawiam piwo każdemu kto zauważył jakąkolwiek zmianę na "+". Siuda z Antosikiem winni przed prokuratorem się tłumaczyć, że wydali mln PLN'ow... tak naprawdę w błoto. Gdy się skończy zima... ta albo następna znowu wyjdą na wierzch dziury, dziury i jeszcze raz dziury a dodatkowo krzywe chodniki. Kto to zniszczył? Amerykanie z nadwagą? Rowerzyści? Quad'owcy? Nie - Wy to zniszczyliście i nic więcej nie robicie jak tylko psujecie wizerunek Bydgoszczy. Tak się składa, że śmigam Gdańską praktycznie dzień w dzień od jakiegoś czasu. Za chwilę naprawdę zaopatrzę się w gwoździa... wrzucę wszystkich zmotoryzowanych do jednego wora i zacznę się podpisywać na waszych pięknych autach "Mikołaj Kopernik". W d%^&* mam te wasze tłumaczenie, że na 5min, że po leki, że o co mi chodzi?.... Ja po prostu będę supermenem i będę ratował bydgoszczan od dewastacji przestrzeni publicznej... ot!

Odpowiem Ci drogi kolego... tak jak pewnie odpowiedział by Ci P. Siuda... "Nie masz miejsca parkingowego pod nosem!? Przeprowadź się do lasu/Fordonu/Siecienka i wybuduj sobie dom a na działce to i możesz wtedy z tuzin miejsc parkingowych sobie zrobić"

P.S. Nidy nie ogarnę waszej mentalności... poszliście do wyborów... oddaliście głos na tą partię X bo na Z nie zagłosujecie bo to są gamonie i "wybieracie" mniejsze zło... a teraz psioczycie, że jest burdel a paliwo za chwilę będzie na kartki (czyt. za 10 PLN/litr). Wybory parlamentarne w RP to nie tylko 2-4 partie... serio!

2P.S.
Żeby nie było tak smutno... pozdrowienia dla ZDMiKP i Pana który dziś o godz. 6:40 odśnieżał ścieżkę rowerową przy ul. Kamienna :D

Piochu

Za dużo jadu  :(, za mało konkretów :, argumentów i merytorycznego podejścia. Spoksik ;)
Masz prawo milczeć, a wszystko co powiesz użyję przeciw Tobie ;)

XWindowsMen

Piochu... ale ja wszystkich lubię :) Tylko wkurza mnie jak jadę Gdańską po ulicy i co chwilę muszę lawirować bo jakiś baran z parkingu wrzuca wsteczny i zaraz pcha się na jezdnię. Wracam na chodnik i tylko słyszę te k&*$^ i p&^% lecące w moją stronę, że gdzie jeżdżę i co ja w ogóle tutaj robię... dziwna mentalność...

Lord Golem


kris_bdg

Wczoraj na placu koło Rywala budowali coś na styl podłogi pod kawiarenkę;) Może trochę "lepiej" tam będzie ;)

Seba


Lord Golem

Cytat: kris_bdg w Marzec 25, 2012, 09:15:45
Wczoraj na placu koło Rywala budowali coś na styl podłogi pod kawiarenkę;) Może trochę "lepiej" tam będzie ;)

też to widzałem - tylko co za przyjemność siedzieć w ogródku nawet piwnym, bo o kawiarenkę lepiej nie pytać, gdy samochody pędzą Śniadeckich na zmianę z Gdańską z jednej strony a krzaczorami i parkingiem pod Rywalem z drugiej?  Smacznego???  :-\

w4b

Dyskusja z Facebooka:

CytujDaniel Kaszubowski Czy BMK słyszało, ze Gdańska - wzorem Długiej, upada?
Wczoraj o 19:54 · Lubię to!
Bydgoska Masa Krytyczna Oczysiście. Słyszało też o powstaniu X galerii handlowych, które wypierają skutecznie małe sklepy. Gdyż ów sklepy zamiast dopasowywać się do zmieniających się warunków próbują rywalizować z galeriami na ich poziomie i są na z góry przegranej pozycji.
Wczoraj o 19:59 · Lubię to!
Bydgoska Masa Krytyczna Ulica Gdańska jest miejscem gdzie porusza się sporo ludzi, w pobliżu znajdują się kina, teatr, opera, filharmonia. Gdyby tylko w tym miejscu spędzało się czas przyjemniej na z pewnością kupcy zyskali by wiele.
Wczoraj o 20:02 · Lubię to!
Daniel Kaszubowski Z pewnością - gdyby komunikacja była zorganizowana, gdyby istniały tam darmowe parkingi itd
Wczoraj o 20:03 · Lubię to!
Bydgoska Masa Krytyczna Pod warunkiem oczywiście dostosowania branży do zapotrzebowania a nie usilnym próbom upodobnienia się do galerii handlowych co jest oczywiście niemożliwe.
Wczoraj o 20:03 · Lubię to! · 1
Bydgoska Masa Krytyczna Darmowe parkingi na Gdańskiej? Więcej miejsc niż w Galerii Focus? Dach i klimatyzacja? ;)
Wczoraj o 20:04 · Lubię to!
Bydgoska Masa Krytyczna Gdy spojżymy realnie na możliwości handlowo-usługowe ul.Gdańskiej zauważymy, że szansą jest jedynie inwestowanie w to czego pobliskie galerie handlowe nie zapewniają. Galerie nie zapewniają zabytków, świeżego powietrza, słońca, przestrzeni, drzew, zieleni, nieskrępowanej możliwości poruszania się, odpoczywania itd
23 godz. temu · Lubię to!
Bydgoska Masa Krytyczna Na ul. Gdańskiej nigdy nie uda się zapewnić takiej ilości miejsc parkingowych jak w galeriach, nie da się zrobić klimatyzacji ani zbudować dachu,.. dlatego zamiast sie upodabniać powinna się wyróżniać!
23 godz. temu · Lubię to!
Daniel Kaszubowski Tak, zgadzam się. Spójrzmy jednak uczciwie - czy Gdańska zapewnia potencjaknym klientom jakiekolwiek miejsca parkingowe i "atrakcje"? Ławki są w 2/3 punktach. Cień? Skwer, punkty rekreacyjne? Interesujące i dostosowane do możliwości bydgoszczan sklepy? Jeżeli ktoś jest amatorem fast foodow, banków to może tam iść.
23 godz. temu · Lubię to!
Bydgoska Masa Krytyczna Z załączonego filmu wynika, że miejsc trochę niewykorzystanych jest za Realem, jednak większość kierowców jest bardzo wygodna i chce parkować tuż przy wejściu do sklepu. Jeśli ów sklep będzie miał np 10 klientów, którzy przydają autem to miejsca do parkowania nie będzie... no chyba że wyburzymy pobliską kamienicę. Cóż,... może w takim przypadku warto pomyśleć odwrotnie i zamiast kombinować jak tu zmieścić wiecej aut, pomyśleć jak tu zachęcić więcej ludzi do spacerowania tamtędy?
23 godz. temu · Lubię to!
Daniel Kaszubowski jest wiele miejsc niewykorzystanych. Prawda jest jednak taka, że jak ktoś robi zakupy, to nie uśmiecha mu się tłuc niesprawną komunikacją z tobołami. Szczególnie przez pół miasta.

Żeby nie było, jestem zwolennikiem ekologicznego i zrównoważonego rozwoju - jestem jednak świadom, że miasto to także użytkownicy samochodów, którzy tez mają swoje prawa ;)
23 godz. temu · Lubię to!
Bydgoska Masa Krytyczna Samochodem zawszwe wygodniej będzie podjechać do galerii handlowej, zapakować tonę zakupów do wózka i dokulać go do auta. Pod tym względem galerie i supermarkety są bezkonkurencyjne.
23 godz. temu · Lubię to!
Bydgoska Masa Krytyczna Warto porównać ul.Gdańską np z ul.Piotrkowską w Łodzi, ulice podobne aczkolwiek tak bardzo różne http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Lodz_-_ul_Piotrkowska_03.JPG
[table] [tr] [td]   [/td] [td] [/td][/tr][/table]

w4b

[table] [tr] [td]   [/td] [td] [/td][/tr][/table]



Seba

No nie wierzę... to jest dramat po prostu ;/ trzeba się dowiedziec, czy będzie nowy przetarg czy co...


Lord Golem

Jest nowy ale jak widać zapowiedzi były szumne a tu już połowa sierpnia a z zapowiedzi może zrobiono 1/3 tych planów. Co więcej budżet na infrastrukturę rowerową jest w pewnej wysokości i powinien być wykorzystany w pełni. Np. tak szumnie głoszona ścieżka-śmieszka Fordon - Myślęcinek miała kosztować 6 mln. Teraz wiadomo, ze wykonawca zadeklarował że zrobi to za niecałe 3 mln. Jestem ciekawy czy ZDMiKP wykorzysta z głową pozostałe 3 mln PLN.

kris_bdg

Na pewno wykorzysta, tyle ulic czeka na remont i tyle dziur do załatania jest że 3mln to dla nich pestka :P

Seba

Wywiedziałem się, że przetarg mają ogłaszac do skutku. Kolejny termin to 24 sierpnia

Seba

Dziś przetarg po raz kolejny unieważniono. Powód ten sam - brak ofert.