Aktualności:

Jeździmy w każdy ostatni piątek miesiąca o 18:00, ruszamy ze Starego Rynku w Bydgoszczy (gdy rynek zamknięty to spod pomnika Kazimierza Wielkiego)

Main Menu

[Usterki i buble] Trasa uniwersytecka

Zaczęty przez Lord Golem, Lipiec 04, 2011, 22:30:22

« poprzedni - następny »

Lord Golem

Dziś chciałbym przedstawić jeszcze jedną sprawę. Jest obecnie budowana Trasa Uniwersytecka. Zahaczyłem dzisiaj o nią od strony Al. Wojska Polskiego. Oto co ujrzałem:
kierunek z miasta w osiedle Wzgórze Wolności



brak jakiegokolwiek śladu drogi dla rowerów- czy to przeoczenie?

Kierunek z osiedla do miasta:




Na zdjęciach widać pseudo ścieżkę z kostki brukowej układanej frezem do góry. Po lewej stronie zdjęcia widoczny jest sklep gdzie znajduje się przejście dla pieszych. Co ciekawe nie poprowadzono ścieżki prosto do przejścia lecz jak widać stworzono slalom dla rowerzystów:skręt w lewo, w prawo, w lewo i w prawo - wspaniała rekreacja!? Lecz gdzie tu funkcjonalnosć.

Mam pytanie do BR: czy projekt tej Trasy był konsultowany pod kątem dróg rowerowych? Warto na to zwrócić uwagę ponieważ ta ulica będzie łączyła się z ul. Ogińskiego posiadającą dziś fragment drogi rowerowej.

April

Odnośnie trasy Uniwersyteckiej to wszystko jest wg. planów :P
W gazecie można znaleźć plan poprowadzenia ścieżki rowerowej... która zawijaskami ma prowadzić w stronę Brdy, a nie miasta...
(w tej chwili nie mogę tej mapki znaleźć:/)

Lord Golem

Znalazłem coś takiego:

most ma składać się tylko z jezdni, bez chodnika i ścieżki




za to ma powstać obok coś takiego



i mapa
http://www.bydgoszcz.pl/binary/001%20-%20trasa%20ogi%C5%84skiego_tcm29-74823.pdf  (duży plik 5MB)

Lord Golem

Cytat: bir w Lipiec 04, 2011, 17:55:41
Cytat: Lord Golem w Czerwiec 28, 2011, 21:23:43

z której i tak korzystają nielegalnie rowerzyści


wystarczyłaby tabliczka "nie dotyczy rowerów"

jak podaje FB Pełnomocnika ds Komunikacji Rowerowej sprawa zgłoszona do odpowiednich służb.

FB Pełnomocnika ds Komunikacji Rowerowej - co to jest????

bir

"Miasta nie składają się tylko z domów i ulic, ale z ludzi i ich nadziei"  św. Augustyn


w4b

Trasa uniwersytecka jest rzeczywiście zupełnie niedostosowana do poruszania się rowerem, zupełnie o rowerzystach zapomniano.
[table] [tr] [td]   [/td] [td] [/td][/tr][/table]

zibi_4don

Bo to ma być trasa dla samochodów. Kładka jest już przecież niedaleko, koło łuczniczki. Ewentualnie można się postarać o jakiś podjazd, ale jak dla mnie to może nawet tak zostać.

Lord Golem

Cytat: zibi_4don w Lipiec 05, 2011, 17:24:06
Bo to ma być trasa dla samochodów. Kładka jest już przecież niedaleko, koło łuczniczki. Ewentualnie można się postarać o jakiś podjazd, ale jak dla mnie to może nawet tak zostać.

widzę że masz myślenie pro rowerowe  :-\ - wybacz że to powiem, ale ludzi o takim myśleniu można nazwać beton

zibi_4don

Mi też wybacz ale Ciebie to ja nawet nie skomentuje...

Piochu

Sorry, ale kładka o której mówisz nie jest przystosowana dla rowerzystów. Ja na nią nie wjadę, może gdybym był zręczniejszy, mocniejszy, bardziej trialowy, streetowy czy jak to się określa tych co potrafią panować nad rowerkiem w powietrzy robiąc triki. Tam trzeba rower wnieść, inwalidzi też nie przejdą. Zajebiście prorowerowa kładka ;)

Potrafisz na nią wjechać?
Masz prawo milczeć, a wszystko co powiesz użyję przeciw Tobie ;)

April

#11
Obrazek z Expresu, który w końcu odnalazłam - uwaga duży, więc wklejam link, a nie obrazek.

http://www.express.bydgoski.pl/documents/!!!!!!/2010/09/16/SKMaBT_C25210091611470.jpg


Jak widać, dla pieszych też nie będzie możliwości przejścia przez rzekę w tym miejscu...

PanF4

Po zakończeniu i i otwarciu tego czegoś proponuje skierowanie przejazdu masowego w tamtą okolice do tego pełne nagłośnienie w mediach!po co to wogóle jest robione?cały czas pokazują że błachosmrody sa cool!a gdzie proeko?ktoś kto zatwierdził ten projekt powinien odpowiedzieć głową za marnowanie środków unijnych!

PanF4

Po zakończeniu i i otwarciu tego czegoś proponuje skierowanie przejazdu masowego w tamtą okolice do tego pełne nagłośnienie w mediach!po co to wogóle jest robione?cały czas pokazują że błachosmrody sa cool!a gdzie proeko?ktoś kto zatwierdził ten projekt powinien odpowiedzieć głową za marnowanie środków unijnych!Jak nie postawią tam znaku 'zakaz wjazdu rowerów' to będzie to moja ulubiona górka do podjazdów i zjazdów-prędkość max 10 km/h!

zibi_4don

Cytat: Piochu w Lipiec 05, 2011, 19:44:31
Sorry, ale kładka o której mówisz nie jest przystosowana dla rowerzystów. Ja na nią nie wjadę, może gdybym był zręczniejszy, mocniejszy, bardziej trialowy, streetowy czy jak to się określa tych co potrafią panować nad rowerkiem w powietrzy robiąc triki. Tam trzeba rower wnieść, inwalidzi też nie przejdą. Zajebiście prorowerowa kładka ;)

Potrafisz na nią wjechać?

Napisałem że można się postarać o podjazd. Druga sprawa, wyraziłem swoje zdanie na ten temat i to nie jest powód do "betonowania" ludzi. Ktoś tu się zachował mało kulturalnie. Swoją drogą czy to jest oczywiste że ścieżki tam nie będzie? Jest to potwierdzone przez jakichś urzędasów? Zdjęcia poglądowe nie zawsze wszystko pokazują. Plany do gazet też bywają "okrojone". W ogóle dziwne żeby nie było w planach budowy chodnika dla pieszych czy rowerów.

Co do slalomu. Oczywiście też bym wolał prostą ścieżkę w dół... można by było tam bić swoje rekordy prędkości. Dla pieszych musieliby zrobić schody w takim przypadku, a wtedy nie zrobili by ścieżki z powodu zbyt stromego zbocza.


April

Cytuję: "Przy projektowaniu trasy wzięto pod uwagę również dalszą jej rozbudowę. W przyszłości jest przewidziane przedłużenie trasy do ul. Glinki i połączenie jej z drogą S5. Ponadto, zabezpieczono tereny przy ul. Toruńskiej tak, aby móc w dalszej przyszłości zbudować drugi (oprócz Jagiellońskiego) węzeł umożliwiający skomunikowanie trasy z obecną ulicą."

Z tego co widziałam na forum skyscrapercity.com krajan wrzucał tam zdjęcia budowanej drogi wraz z kawałeczkiem ścieżki rowerowej. Może i tutaj się pojawią jego zdjęcia? :)

PanF4

zibi_4don każdy zna swoje możliwości i aspiracje!sorki!Ja wie że mogę to pokaże że jestem ruchem ulicznym!a potrafię być wredny!pozdro rower

Lord Golem

#17
zibi_4don w ten sposób napisałem żeby trochę tobą wstrząsnąć
Jeśli poczułeś się obrażony to przepraszam.
Sądziłem że udzielając się na tym forum nie masz takiego podejścia jak p. Marek Dworak z Krakowa.
Nie wiem czy byłeś dziś na spotkaniu Olivierem Schneider. Ale musimy zmieniać nasze myślenie o mieście, że Miasto jest dla Ludzi, a nie miasto dla samochodów.
Sami musimy być do tego przekonani żeby innych do tego przekonywać

PanF4

Lord Golem-mądre słowa!przekonanie podstawą!wszyscy tworzą miasto,ale nie wszyscy muszą być antyeko!

zibi_4don

Przeprosiny przyjęte. Całe szczęście nie mam takiego podejścia. Na razie nie dochodzi do mnie/nie wierzę żeby nie było tam chociaż chodnika. To jest dla mnie nie realne, a jeżeli się okaże realne to nie wiem... w sumie po przemyśleniu w tym kraju wszystko jest możliwe, nawet miasto dla samochodów.

Lord Golem

Dokopałem się do tematu na skysrapercity i aż mnie ciarki przeszły po plecach.
Tam są domysły że Trasa Uniwersytecka będzie przedłużona do Al. Jana Pawła II, co już tego typu mnie słuchy dochodziły. Ale podobną są plany żeby ul. Glinki została rozbudowana jako dojazd do Parku Przemysłowego. Nie rozumiem tego zupełnie, przecież Al. Wojska Polskiego są szeroką dwupasmową jezdnią idealną do tego typu transportu. Mieszkam blisko Glinek i takie pomysły mnie przerażają.

oto link do tej dyskusji http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1026481&page=36

Lord Golem

Cytat: April w Lipiec 05, 2011, 21:40:59
Cytuję: "Przy projektowaniu trasy wzięto pod uwagę również dalszą jej rozbudowę. W przyszłości jest przewidziane przedłużenie trasy do ul. Glinki i połączenie jej z drogą S5. Ponadto, zabezpieczono tereny przy ul. Toruńskiej tak, aby móc w dalszej przyszłości zbudować drugi (oprócz Jagiellońskiego) węzeł umożliwiający skomunikowanie trasy z obecną ulicą."

Z tego co widziałam na forum skyscrapercity.com krajan wrzucał tam zdjęcia budowanej drogi wraz z kawałeczkiem ścieżki rowerowej. Może i tutaj się pojawią jego zdjęcia? :)

Przejrzałem zdjęcia Krajana i żadnych ścieżek tam nie widziałem.

Lord Golem

Mnie się wydaje że te 40 lat to burzenia starego sposobu myślenia. Budowanie takich arterii jak Trasa Uniwersytecka to generowanie zwiększonego ruchu samochodowego do centrum miasta.
Centrum miasta powinno być miejscem spotkań a nie miejscem na sieć dróg.

Olivier wczoraj zwrócił uwagę, aby promując jeżdżenie rowerem używać właściwych argumentów. Dlatego uważam, że w naszych akcjach trzeba mniej akcentować aspekt ekologiczny (lecz nie rezygnując z niego bo ruchy ekologiczne mają już silną pozycję w naszym kraju). Ważnymi argumentami dla mieszkańców jest szybkość przemieszczania, tanie użytkowanie i przyjemność jazdy.

Seba

LG, z jednej strony masz rację, ale z drugiej Uniwersytecka nie już ścisłym centrum miasta, jest raczej taką główną ulicą wzdłuż której we Francji zdecydowano się budować drogi rowerowe. Owe "miejsce spotkań" to Starówka zamknięta w obszarze Bernardyńska, Wały, Plac Poznański, Focha plus Gdańska i to powinna być strefa 30 czy nawet 20. A Uniwersytecka ma być szybkim łącznikiem południe-północ

w4b

CytujA Uniwersytecka ma być szybkim łącznikiem południe-północ
... przy której jest wydzielona droga rowerowa. Jednak szybkim łącznikiem nie będzie ponieważ rowerzyści będą jechać ulicą, gdyż nie mają innej możliwości.
[table] [tr] [td]   [/td] [td] [/td][/tr][/table]

Lord Golem

Seba, nie zgodzę się z tobą. Bydgoszcz ma już trasę północy - południe to Al. Jana Pawła II-Wyszyńskiego. Budowanie takich estakad w centrum miasta powoduje, że w okolicy takich budowli zamiera życie społeczne. A przecież strefa 30 a nawet strefa 20 może być częścią osiedla. Spójrz na Bydgoszcz jak na zbiór dzielnic połączonych drogami - arteriami a wewnątrz dzielnicy strefa uspokojonego ruchu. To nie musi być tylko Śródmieście. Już dziś osiedla domków jednorodzinnych np. na Piaskach są takimi strefami. Brakuje tam jeszcze odpowiedniej infrastruktury jak sklepy, bary czy restauracje dla rozwoju życia lokalnego, ale to początki. Wówczas mieszkańcy nie będą potrzebowali wjeżdżania do centrum miasta żeby się spotkać i odpocząć ale w swojej dzielnicy będą mieli do tego warunki. Dlaczego ludzie przeprowadzają się na obrzeża miast? Bo tam jest cisza i spokój. Przyjemniej się tam mieszka.
Dziś przebudowuje się ul. Focha żeby zwiększyć ruch, po co? Kto z was chciałby mieszkać przy niej dziś? A gdyby zmniejszył się tam ruch, dopuścić jedną jezdnię w każdym kierunku, a pozostałe dwa pasy stworzyć jako buspasy z ruchem rowerowym, od razu ulica stałaby się przyjazna. Ktoś powie: Ale korki? Korki tam zawsze będą. A jeśli będzie gorszy przejazd to kierowcy przeniosą się na inne ulice: Wały Jagiellońskie, Kamienną, itp.
a część zacznie korzystać z komunikacji miejskiej i rowerów bo szeroka droga dla rowerów.
Tak się myśli we Francji i innych miastach europejskich, również w Polsce - patrz Gdańsk, Rzeszów, Wrocław i po części Kraków.

April

Lord Golem - boisz się połączenia trasy z Glinkami, co zwiększy ruch przy Twoim miejscu zamieszkania. Ale pomyśl sobie teraz o szalonym pomyśle trasy S5 przez miasto i zapchanej ul. Wyszyńskiego. Tam też mieszkają ludzie, tam są bloki i codziennie mają tiry pod oknami. Trzeba ludziom dać drugą możliwość przejechania miasta z północy na południe, żeby rozładować Wyszyńskiego... a część tego ruchu przejmie trasa Uniwersytecka i to w sumie to jej najważniejszy plus.

Niestety, ale mieszkając w mieście trzeba się liczyć z takimi możliwościami, że za parę lat się będzie miało autostradę w miejscu małej osiedlowej ścieżynki. A jak się chce spokoju to można zamieszkać w Cielu :P

Lord Golem

Cytat: April w Lipiec 06, 2011, 12:28:33
Lord Golem - boisz się połączenia trasy z Glinkami, co zwiększy ruch przy Twoim miejscu zamieszkania. Ale pomyśl sobie teraz o szalonym pomyśle trasy S5 przez miasto i zapchanej ul. Wyszyńskiego. Tam też mieszkają ludzie, tam są bloki i codziennie mają tiry pod oknami. Trzeba ludziom dać drugą możliwość przejechania miasta z północy na południe, żeby rozładować Wyszyńskiego... a część tego ruchu przejmie trasa Uniwersytecka i to w sumie to jej najważniejszy plus.

Niestety, ale mieszkając w mieście trzeba się liczyć z takimi możliwościami, że za parę lat się będzie miało autostradę w miejscu małej osiedlowej ścieżynki. A jak się chce spokoju to można zamieszkać w Cielu :P

Czy byłaś wczoraj na spotkaniu? Jeśli nie, to przekazuję to co usłyszałem. Na Zachodzie Europy ciężki ruch drogowy wyprowadza się z miast. Buduje się obwodnice a nie nowe autostrady w mieście. Oni już to mieli. Dlaczego my mamy uczyć się na swoich błędach. Korzystajmy z doświadczenia innych.

Kidllerr

Trzeba dążyć aby Bydgoszcz miała obwodnicę a nie poprzecznice jaką by była wyimaginowana przez K. Dombrowicza trasa S5 wytyczona ulicą Wyszyńskiego. Należy podjąć wszelkie starania aby sukcesywnie wyprowadzać ruch samochodowy z miasta a szczególnie bardzo szkodliwy ruch samochodów ciężarowych. Stąd moja inicjatywa z petycją do parlamentarzystów RP, powiązana ze współpracą z kompetentnymi dziennikarzami Gazety Wyborczej na czele z byłym zastępcą redaktora naczelnego Piotrem Pacewiczem. Uważam tą inicjatywę za w pełni realną.

Lord Golem

Cytat: Kidllerr w Lipiec 06, 2011, 12:47:38
Trzeba dążyć aby Bydgoszcz miała obwodnicę a nie poprzecznice jaką by była wyimaginowana przez K. Dombrowicza trasa S5 wytyczona ulicą Wyszyńskiego. Należy podjąć wszelkie starania aby sukcesywnie wyprowadzać ruch samochodowy z miasta a szczególnie bardzo szkodliwy ruch samochodów ciężarowych. Stąd moja inicjatywa z petycją do parlamentarzystów RP, powiązana ze współpracą z kompetentnymi dziennikarzami Gazety Wyborczej na czele z byłym zastępcą redaktora naczelnego Piotrem Pacewiczem. Uważam tą inicjatywę za w pełni realną.

Jestem jak najbardziej za. Jedno pytanko w celu uściślenia gdzie wyprowadzić ten ruch ciężarowy? Gdzie budować obwodnicę? Nie atakuję pomysłu ale pytam się o argumenty w dyskusji z decydentami.

Lord Golem

Dziś doczytałem na jednym z forów, że ta trasa to kolejne pakowanie ruchu ciężarowego do miasta.

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1026481&page=35
CytujNasi kochani rodacy z PZPR już dawno chyba planowali wybudować "Trasę Uniwersytecką". Wystarczy spojrzeć na zdjęcie Bydgoszczy w miejscu budowanego obecnie połączenia Trasy z ul. Wojska Polskiego:



Za pomocą tego pięknego jajka pokazałem skrzyżowanie, które "bez potrzeby" przez wiele lat było prawie rondem. Rozmiary tego skrzyżowania uzasadnić może jedynie plan budowy czteropasmowej, dwujezdniowej drogi od Ogińskiego aż do obecnej Jana Pawła, do miejsca, gdzie zaczynają się Glinki (czerwone kreski). Tak myślę, jak ktoś ma jakieś informacje, niech zaprzeczy bądź potwierdzi.
Zaczynamy na osiedlu Leśnym. Potem Ogińskiego i Trasa Uniwersytecka wraz z mostem.
Teraz sobie wyobraź przedłużenie trasy Uniwersyteckiej do Jana Pawła (tak jak narysowałeś), potem dwupoziomowe skrzyżowanie nad Jana Pawła.
Dalej poszerzoną do czterech pasów ulicę Glinki aż do granic Bydgoskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego (na całej ulicy jest pozostawiona rezerwa pod rozszerzenie). A przez cały Park ciągnie się droga dalej do obwodnicy miasta - przyszłej drogi ekspresowej S10. Na końcu węzeł bezkolizyjny. A dalej drogą ekspresową aż do Warszawy.
I mamy kawał spójnej i nieźle zaplanowanej trasy.


Aż strach pomyśleć. To nadaje się do mediów, żeby ludzie mieszkający na Wzgórzu Wolności i Wyżynach zobaczyli jakie są plany co do ich dzielnicy. To przecięcia Bydgoszczy na dwie części. Czy widział ktoś tworzenie tranzytu przez środek miasta?

Seba

Tylko z tą trasą jest taki myk, że pierwotnie (przy podpisywaniu umowy o RPO, nie pamiętam który to był rok ale coś 2008-2009) to miała być droga, która miała być właśnie takim łącznikiem północ-południe, miała odciążyć zapchaną Bernardyńską i Wyszyńskiego, no i miała być przyjazna rowerzystom, miała służyć tylko mieszkańcom i taki zamysł był dobry... tylko wtedy nikt nie mówił, że ma być ona przeznaczona na wielkogabarytowy tranzyt, a teraz jak widać jej przeznaczenie uległo zmianie...

Lord Golem

Prośba do moderatora o przeniesienie kwestii Trasy Uniwersyteckiej do tego wątku  http://forumrowerowe.bydgoszcz.pl/index.php/topic,1173.0.html

EDIT Seba: done

Lord Golem

Przy nowo powstającej Trasie Uniwersyteckiej rozbudowywane są skrzyżowania na Ogińskiego i budowane ścieżki, niestety nadal z kostki


foto by kamilboski, imageshack.us

Lord Golem

Cytat: w4b w Lipiec 06, 2011, 11:39:28
CytujA Uniwersytecka ma być szybkim łącznikiem południe-północ
... przy której jest wydzielona droga rowerowa. Jednak szybkim łącznikiem nie będzie ponieważ rowerzyści będą jechać ulicą, gdyż nie mają innej możliwości.
Przypomniałem ten temat ponieważ dziś znalazłem informację że na Trasie Uniwersyteckiej nie będzie można się poruszać rowerem ponieważ będzie zakaz


źródło: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1026481&page=55


April

Czyli nie będzie ścieżki, nie będzie możliwości poruszania się po moście... ale będzie chodnik? Oooo jakiś rowerowy marsz trzeba zaplanować na zakończenie budowy.


Lord Golem

po prostu wymyślili sobie autostradę w środku miasta a prędkością 60 km/h  ;D

to jest właśnie miasto "pro-rowerowe"

w4b

Będziemy tamtędy jeżdzić ROWERAMI podczas masy!!! tak długo aż zostaną uwzględnione!!!!
[table] [tr] [td]   [/td] [td] [/td][/tr][/table]

buldi.nic

Jeszcze mam taki pomysł - po otwarciu zrobić bardzo dobrze nagłośnony happening.

Póścić ze skrzyżowania z Wojska Polskiego jednego rowerzystę trasą uniwersytecką, drugiego natomiast tą piękną nowo powstałą DDR, która prowadzi slalomem po skarpie, później na mostek koło Łuczniczki...
Niech Ci dwaj rowerzyści spotkają się pod uczelnią UKW na Chodka. Pokażemy jak szybko jechało by się rowerem trasą Uniwersytecką a jak szybko jedzie się tym wymyślonym bublem. O ile "bedny student" dłużej i dalej jedzie z górnego tarasu rowerem na swoją uczelnie. I jak bardzo zachęca go to do poruszania się rowerem po mieście.

April

Cytat: Grzehu w Październik 25, 2011, 23:58:37
Chodnika też nie będzie.
Hmmm... a ja trwałam cały czas w przekonaniu, że ludzie też będą mieli swobodny dostęp i możliwość przejścia na drugi brzeg. ::)
To taka lipa trochę z tej dróżki. Rozumiem, że na dole będzie możliwość zatrzymywania się, żeby na stopa łapać ludzi, którzy chcą się znaleźć po drugiej stronie?
A może specjalnie nie ma tego chodnika, żeby ludzie nie mogli kłaść wieńców i zniczy - skro będzie im. Lecha K.

Lord Golem

Cytat: buldi.nic w Październik 26, 2011, 11:59:58
Jeszcze mam taki pomysł - po otwarciu zrobić bardzo dobrze nagłośnony happening.

Póścić ze skrzyżowania z Wojska Polskiego jednego rowerzystę trasą uniwersytecką, drugiego natomiast tą piękną nowo powstałą DDR, która prowadzi slalomem po skarpie, później na mostek koło Łuczniczki...
Niech Ci dwaj rowerzyści spotkają się pod uczelnią UKW na Chodka. Pokażemy jak szybko jechało by się rowerem trasą Uniwersytecką a jak szybko jedzie się tym wymyślonym bublem. O ile "bedny student" dłużej i dalej jedzie z górnego tarasu rowerem na swoją uczelnie. I jak bardzo zachęca go to do poruszania się rowerem po mieście.

to że będzie to nierówny pojedynek widać na planie poniżej, kładkę przez Brdę można odnaleźć w prawym górnym rogu, jak widać nie jest to prosty przejazd przez rzekę, do tego dochodzi "przepiękna serpentynka do ulicy Toruńskiej


źródło: http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=83838993&postcount=917

buldi.nic

Cytat: Lord Golem w Październik 26, 2011, 16:33:00

to że będzie to nierówny pojedynek widać na planie poniżej, kładkę przez Brdę można odnaleźć w prawym górnym rogu, jak widać nie jest to prosty przejazd przez rzekę, do tego dochodzi "przepiękna serpentynka do ulicy Toruńskiej
I o to właśnie chodzi :) Tylko, że my to co widać poprzemy faktami. Tj. odległością i czasem pokonanej drogi. Dodać jeszcze może mapkę trasy dwójki rowerzystów i mamy piękne porównanie, które można sprzedać mieszkańcom miasta oraz wykazać bubel urzędniczy.

Grzehu

Cytat: buldi.nic w Październik 26, 2011, 11:59:58
Jeszcze mam taki pomysł - po otwarciu zrobić bardzo dobrze nagłośnony happening.

Póścić ze skrzyżowania z Wojska Polskiego jednego rowerzystę trasą uniwersytecką, drugiego natomiast tą piękną nowo powstałą DDR, która prowadzi slalomem po skarpie, później na mostek koło Łuczniczki...
Niech Ci dwaj rowerzyści spotkają się pod uczelnią UKW na Chodka. Pokażemy jak szybko jechało by się rowerem trasą Uniwersytecką a jak szybko jedzie się tym wymyślonym bublem. O ile "bedny student" dłużej i dalej jedzie z górnego tarasu rowerem na swoją uczelnie. I jak bardzo zachęca go to do poruszania się rowerem po mieście.
Litości... Puścić.

Czy na mandat dla tego rowerzysty jadącego Trasą Uniwersytecką będziemy się składać na pierwszej masie po otwarciu trasy?

buldi.nic

Cytat: Grzehu w Październik 26, 2011, 22:10:25
Czy na mandat dla tego rowerzysty jadącego Trasą Uniwersytecką będziemy się składać na pierwszej masie po otwarciu trasy?
Lepiej zostawić za darmo kilka wniosków w UM, ZDMiKP oraz Policji legalizując całą akcję.

Grzehu

Słusznie.
Ja jednak, jak niewierny Tomasz, dalej nie wierzę w ten znak B-9. To jest dla mnie tak nierealne. Nieee, w ZDMiKP nie mogą aż tak nienawidzić rowerzystów.

Lord Golem

Cytat: Grzehu w Październik 27, 2011, 00:18:18
Słusznie.
Ja jednak, jak niewierny Tomasz, dalej nie wierzę w ten znak B-9. To jest dla mnie tak nierealne. Nieee, w ZDMiKP nie mogą aż tak nienawidzić rowerzystów.
na forum SkyscraperCity są jeszcze bardziej radykalne głosy, myśli się o stworzeniu w zasadzie czegoś na kształt drogi ekspresowej i ustawieniem znaku B-6/8/9



źródło: http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=85020819&postcount=1090

April

Właśnie też przeglądałam tamto forum i tak patrze na wcześniej zamieszczane plany tej inwestycji i na ten wycinek, który wrzuciłeś - ten z znakiem zakazu wjazdu dla rowerów... Widzicie tam na dole koniec chodnika i koniec ścieżki? To droga donikąd ma być? ...nie rozumiem tego. Chyba tam chociaż jakieś pasy powinny być czy coś, żeby sobie zwrócić, a nie tak ciach i koniec...

Lord Golem

Cytat: April w Październik 27, 2011, 11:45:09
Właśnie też przeglądałam tamto forum i tak patrze na wcześniej zamieszczane plany tej inwestycji i na ten wycinek, który wrzuciłeś - ten z znakiem zakazu wjazdu dla rowerów... Widzicie tam na dole koniec chodnika i koniec ścieżki? To droga donikąd ma być? ...nie rozumiem tego. Chyba tam chociaż jakieś pasy powinny być czy coś, żeby sobie zwrócić, a nie tak ciach i koniec...
dalej jest poączenie z obecną DDR obok FOCUSa. Ale co z tego jak właśnie ta DDR prowadzi donikąd.

Tak właśnie wygląda myślenie projektantów, brak wjazdów i zjazdów z DDR powoduje że trzeba jeździć po chodniku oraz po przejściach dla pieszych. Kiedy urzędacy bydgoscy zrozumieją że najszybszym sposobem rozbudowy sieci dróg rowerowych jest wyznaczanie pasów ruchu dla rowerów. Kilka argumentów za:
1. tańszy koszt niż budowa osobnej ścieżki rowerowej, 
2. powrót do poruszania się roweru jako pojazdu a nie pieszego, dziś buduje się ścieżki rowerowe wraz z chodnikami a powinno być odwrotnie, rower powinien poruszać się przy ulicy
3. znika problem złej nawierzchni, ulica jest z asfaltu, a nie jak chodnik z kostki
4. przyzwyczajanie kierowców do ruchu rowerowego
5. w mieście większość ulic ma dopuszczalną prędkość 50km/h a więc nie trzeba oddzielać specjalnie tras rowerów od takich ulic